Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Egyre környezettudatosabbak a vásárlók

MTI, 2011. november 28. - hétfő 13:31
Címkék: környezetvédelem, vásárlás, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A 2005-ben mért 30 százalékról 2011-re jóval 50 százalék fölé nőtt azon fogyasztók aránya, akik környezeti szempontokat is figyelembe vesznek a termékek és áruk vásárlásakor, a csomagolások környezeti hatása és újrahasznosíthatósága a fejlett országokban már a negyedik legfontosabb döntési szemponttá vált a kényelem, a termék tulajdonságai és a mérete után - derült ki a Tetra Pak környezettudatos vásárlói magatartást vizsgáló kutatásából.


A cég 10 országban 6.600 vásárló és 200 iparági szereplő bevonásával készített kutatásában a megkérdezett vásárlók 88 százaléka mondta azt, hogy előnyben részesíti az újrahasznosítható csomagolásban árusított termékeket.

A közlemény szerint a fogyasztók egyre inkább arra törekszenek, hogy a környezetvédelmi ügyekről is jól informáltak legyenek: a válaszadók 60 százaléka azt állította, hogy már olyan összetettebb környezetvédelmi fogalmakkal is tisztában van, mint például az öko-lábnyom.

A felmérésben a megkérdezettek közel 70 százaléka állította, hogy az elmúlt 12 hónapban tudatosan és aktívan kereste a környezet védelmével kapcsolatos lehetőségeket és információkat, szemben a 2005-ben mért 40 százalékkal.

A vásárlók 90 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az ételek és italok csomagolását szelektíven gyűjti, ám a közleményben megjegyzik: a fogyasztók előszeretettel vallják környezettudatosabbnak magukat annál, mint amennyire a valóságban azok. Valójában a szelektív gyűjtésben résztvevők aránya még a legfejlettebb országokban is csak 60-70 százalék körül mozog, Magyarországon mintegy 20-30 százalék.

A közlemény szerint a vásárlói és iparági kutatás egyaránt kimutatta, hogy a vásárlók a termék árának és minőségének megtartása mellett egyre jobban figyelnek a környezetvédelmi elvárásokra és ezért egyre környezettudatosabban kívánnak vásárolni: 28 százalékuk akkor is környezetbarát csomagolásba árult terméket választana, ha az többe kerülne.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

oceanicfinance, 2017. november 22.

Hitelre van szüksége? Keresett már hol lehet kölcsön? Megpróbált valamilyen kölcsönt kapni?...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

Hobelman Finance, 2017. november 21.

Hitelre van szüksége? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Hobelman Finance and Mortgages Limited c...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

REMY.CREDIT, 2017. november 21.

XMAS HITEL IS MOST MÓDOSan alacsony áron 1%{REMY.CREDIT111@gmail.com}

Szüksége va...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés