Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Egyre környezettudatosabbak a vásárlók

MTI, 2011. november 28. - hétfő 13:31
Címkék: környezetvédelem, vásárlás, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A 2005-ben mért 30 százalékról 2011-re jóval 50 százalék fölé nőtt azon fogyasztók aránya, akik környezeti szempontokat is figyelembe vesznek a termékek és áruk vásárlásakor, a csomagolások környezeti hatása és újrahasznosíthatósága a fejlett országokban már a negyedik legfontosabb döntési szemponttá vált a kényelem, a termék tulajdonságai és a mérete után - derült ki a Tetra Pak környezettudatos vásárlói magatartást vizsgáló kutatásából.


A cég 10 országban 6.600 vásárló és 200 iparági szereplő bevonásával készített kutatásában a megkérdezett vásárlók 88 százaléka mondta azt, hogy előnyben részesíti az újrahasznosítható csomagolásban árusított termékeket.

A közlemény szerint a fogyasztók egyre inkább arra törekszenek, hogy a környezetvédelmi ügyekről is jól informáltak legyenek: a válaszadók 60 százaléka azt állította, hogy már olyan összetettebb környezetvédelmi fogalmakkal is tisztában van, mint például az öko-lábnyom.

A felmérésben a megkérdezettek közel 70 százaléka állította, hogy az elmúlt 12 hónapban tudatosan és aktívan kereste a környezet védelmével kapcsolatos lehetőségeket és információkat, szemben a 2005-ben mért 40 százalékkal.

A vásárlók 90 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az ételek és italok csomagolását szelektíven gyűjti, ám a közleményben megjegyzik: a fogyasztók előszeretettel vallják környezettudatosabbnak magukat annál, mint amennyire a valóságban azok. Valójában a szelektív gyűjtésben résztvevők aránya még a legfejlettebb országokban is csak 60-70 százalék körül mozog, Magyarországon mintegy 20-30 százalék.

A közlemény szerint a vásárlói és iparági kutatás egyaránt kimutatta, hogy a vásárlók a termék árának és minőségének megtartása mellett egyre jobban figyelnek a környezetvédelmi elvárásokra és ezért egyre környezettudatosabban kívánnak vásárolni: 28 százalékuk akkor is környezetbarát csomagolásba árult terméket választana, ha az többe kerülne.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

A gyóntatófülke nem szauna

Bereczk János, 2017. szeptember 22.

Rendesen lelassult ez a probléma is, az
érkező tél, sajnos, meg fogja követelni!
...

CO-érzékelők - életünk őrei

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés