Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

NFH - Egyre tudatosabbak a fogyasztók

MTI, 2015. március 19. - csütörtök 10:01
Címkék: NFH, fogyasztás, bírság
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Mintegy 711 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki tavaly a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) csaknem 43 ezer eljárás során, a legtöbb probléma továbbra is az árubemutatókkal és a gyermekruhákkal van - hangzott el az NFH tavalyi éves eredményeket bemutató sajtótájékoztatóján szerdán Budapesten.


Szente István, az NFH megbízott főigazgatója a fogyasztóvédelmi világnap alkalmából rendezett eseményen elmondta: tavaly az egy évvel korábbinál mintegy 40 ezerrel több, 104 ezer panasz, bejelentés és tájékoztatáskérés érkezett a hatósághoz. Egyre tudatosabbak a fogyasztók és a vállalkozások is - jegyezte meg.

Kiemelte: az NFH a veszélyes termékek felkutatásában évek óta élen jár az európai társszervezetek rangsorában, Magyarország 2014-ben összesen 291 riasztást küldött a rendszerbe, amiből 264 volt súlyosan veszélyes. Ezen riasztások több mint felét a ruházati termékek, 16-16 százalékát villamossági termékek valamint játékok, gyermekeknek szánt termékek tették ki - ismertette Szente István.

-

Az árubemutatók területén szigorodtak a törvényi előírások, de így is sok a visszaélés, ezért további szigorítások várhatók - jelezte Kiss Anita, a hatóság szóvivője. Hozzátette: újdonság, hogy tavaly 19 kuponos oldalt is ellenőriztek, amelyekből 18 oldal "megbukott a vizsgálaton", főleg a vásárlástól való elállási joggal kapcsolatos hiányos tájékoztatás miatt.

Sok a visszaélés a szavatossági és jótállási jogok területén is, itt 10 vizsgált üzletből minden harmadik esetben találtak hiányosságokat az ellenőrök. A szóvivő megemlítette az "akciós terméket nem cserélünk" jellegű tájékoztatást, és hangsúlyozta, hogy valójában csak akkor nem lehet kicserélni az akciós árut, ha azért volt leértékelve, ami miatt visszavitték.

Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ (EFK) igazgatója elmondta: az EFK egy uniós fogyasztóvédelmi hálózat részeként a magyar fogyasztók külföldi vállalkozásokat érintő problémáinak megoldásában tud érdemi jogi segítséget nyújtani az unió 28 tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában.

Az igazgató a tavalyi eredményekről szólva ismertette: 661 panasz érkezett a központhoz, a rendezés során több mint 16 millió forintot kaptak vissza a magyar, valamint a külföldi fogyasztók a segítségükkel. Általában elmondható, hogy ha jogilag is megalapozott a fogyasztó panasza, 60-70 százalékban meg tudják oldani az ügyeket - mondta.

A leggyakoribb panaszok az online szolgáltatásokkal - vásárlás, játékok -, légiközlekedéssel, autóbérléssel, valamint garanciális, szavatossági problémákkal és a szállodák minőségével kapcsolatos - jegyezte meg.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Aba Orsolya, 2017. június 27.

Szárligeten lakom és a közvetlen szomszédom disznókat tart, a trágyát felhalmozza a közös k...

Birtokháborítás hanggal és szaggal

Aba Orsolya, 2017. június 27.

Szárligeten lakom és a közvetlen szomszédom disznókat tart, a trágyát felhalmozza a közös k...

Birtokháborítás hanggal és szaggal

FILIPPA ABRAMO, 2017. június 27.

Szükség van egy sürgős kölcsönre, hogy megterheljék a számláit és új üzletet kezdjen? Va...

Telefonok a szervizben

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés