Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Elmarad a magyar fogyasztói bizalom az uniós átlagtól

MTI, 2014. január 29. - szerda 14:01
Címkék: fogyasztó, bizalom, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A fogyasztói bizalom Magyarországon továbbra is jelentősen elmarad az európai átlagtól a Nielsen felmérése szerint, amelyet a piackutató szerdán juttatott el az MTI-hez.


A piackutató cég tavaly novemberben végzett internetes felmérése szerint 2013 harmadik negyedévében javult ugyan a mutató, sőt hároméves rekordra, 51 pontra emelkedett a harmadik negyedévi 45 pontról, ez azonban még mindig elmarad az európai átlagtól, amely 74 pontról 73-ra csökkent negyedéves összehasonlításban.

A visegrádi országok közül az európai átlagot a csehek közelítik meg legjobban, 71 ponttal. A lengyelországi index 69, míg a szlovákiai 65 pont lett a tavalyi negyedik negyedévben. A közleményben megjegyzik, hogy míg Magyarországon pozitív a tendencia, addig a vizsgált harmincegy európai ország közül tizenhétben kisebb lett az index az előző negyedévihez képest. Franciaországban például 10, Belgiumban 6 ponttal csökkent, ugyanakkor a földrész legnagyobb gazdaságával rendelkező Németországban 3 ponttal emelkedett a bizalmi index értéke.

-

A bizalmi index 100 pont alatti értéke a fogyasztók pesszimizmusát jelzi, míg 100 pont felett optimizmusukat tükrözi a közeljövő kilátásairól. Ez alapján Európában csak Dánia tartozik az optimista zónába, 105 pontos mutatóval. Az utána következő legjobb értéket Németországban mérték, ahol 95 ponton áll az index, majd Norvégia és Svájc következik egyaránt 94 ponttal.

A Nielsen felmérése szerint Magyarországon a fogyasztók 19 százaléka személyes pénzügyi helyzetét többé-kevésbé kedvezőnek látja a következő tizenkét hónap során. Ez 4 százalékpont növekedést jelent egyik negyedévről a másikra. Viszont a munkahelyi kilátásokat tizenkét hónapos távlatban pozitívan csak a válaszadó magyarok 8 százaléka ítéli meg, ahogyan három hónappal korábban is. Az árakat és saját pénzügyi helyzetét a megkérdezettek 11 százaléka látja megfelelőnek arra, hogy megvásárolja, amit szeretne, vagy amire szüksége van. Ez a mutató 1 százalékponttal emelkedett.

A globális fogyasztói index átlaga 94 pont, immár a harmadik egymást követő negyedévben. A világranglistát négy ázsiai ország vezeti: Indonézia 124, India 115, Fülöp-szigetek 114 és Kína 111 ponttal. A ranglista végén öt dél-európai ország áll: Portugália, Horvátország, Szlovénia és Olaszország egyformán 44, míg Görögország 45 ponttal.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Matus László, 2014. január 30. - csütörtök 12:12

Miért is kellene optimistának lenni? Munka? Megélhetés? Hamarosan szétpukkanó pénzügyi és állambuborék?

Kommentek

servillo, 2017. október 20.

Mr/Mrs / miss Egyéni őszinte jó moralities, akik
sajnos láttam tagadta kredit, hogy a kö...

Telefonok a szervizben

lewis Murphy, 2017. október 16.


Ön Debt Review vagy Administration alatt van? Feketelistában vagy? Nem tudsz megbirkózni ...

Telefonok a szervizben

Chris, 2017. október 16.

Ha sürgős hitre van szüksége a pénzügyi igények megoldására, akkor 3000 és 80 000 000 doll...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés