Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Nyitottak vagyunk a környezetvédelemre, de ez nem látszik

MTI, 2014. január 20. - hétfő 14:21
Címkék: környezetvédelem,
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A magyar lakosság 82,2 százaléka szívesebben választana környezetbarát csomagolásban kapható élelmiszereket, de tudatosan még nem keresi ezeket a csomagolásokat.


A lakosság 67 százaléka szívesebben vásárolna környezetbarát csomagolásban kapható élelmiszert, ha ez nem befolyásolja a termék árát, további 15,2 százalék pedig akkor is, ha ez kicsivel drágábbá tenné az adott árucikket - derül ki a Tetra Pak Hungária Zrt. megbízásából a GfK Piackutató Intézet által végzett felmérésből.

A tavaly decemberben készült országos, reprezentatív felmérés szerint 17,8 százalék azok aránya, akik számára közömbös, hogy egy élelmiszer környezetbarát csomagolásban kapható-e.

A vásárlási szempontok között ugyanakkor az utolsó helyen szerepel a csomagolás környezetbarát volta, vagyis tudatosan még nem keresik a hazai fogyasztók a környezetvédő csomagolásokat - közölte a Tetra Pak hétfőn az MTI-vel.

Arra a kérdésre, hogy melyik, folyékony élelmiszerekhez használt csomagolástípust lehet szelektíven gyűjteni, a válaszadók csaknem azonos arányban, 95,7, 95,7 és 93,3 százalékban nevezték meg a PET, az üveg és a fém anyagú csomagolást. Több mint 10 százalékkal kevesebben, a válaszadók 81,6 százaléka vélte úgy, hogy a tej, gyümölcslé, illetve más élelmiszerek csomagolásaként használt italos kartondoboz is szelektíven gyűjthető és újrahasznosítható.

Magyarországon összesen 1,9 millió italos kartondobozt vásárolnak naponta. Négy év alatt csaknem megduplázódott a szelektíven gyűjtött italos kartondobozok mennyisége, de a csomagolóanyagnak így is csak körülbelül 21 százalékát gyűjtik vissza szelektíven a fogyasztók.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Matus László, 2014. január 21. - kedd 14:38

Lehet,hogy többet kellene reklámozni ezeket és nem csak az intim betét reklám mehetne vacsoraidőben?! Esetleg nem kellene megszüntetni a válság első jelére a szelektív gyűjtők felét, mert az elmúlt öt-tíz évben majd az összes gyűjtő eltűnt a környékünkről. Egyébként most tényleg,melyik a környezetbarátabb?: az eldobható és az erőművekben elégetett csomagolás, vagy a vegyszerekkel tízszer kimosott üveg,melynek mosólevét utána kiöntik?

Kommentek

Dobbs, 2018. május 23.

Vannak pénzügyi nehézségei? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Dobbs Finance and Mortgages Limit...

Telefonok a szervizben

Mehmet Hakan, 2018. május 22.

Kadri Zoltan vagyok, kölcsönöket kínálunk magánszemélyeknek és cégeknek, akik sürgős köl...

Emeltdíjas telefonszám álláshirdetésekben

Trust Fund, 2018. május 22.

Voltál már keresni, hogy hová kölcsönt kapj 3% -os diszkontrátával? nem tudott hitelt szerezn...

Évi egy fogkefe

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés