Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Több mint egy hétig készülődünk a karácsonyra

MTI, 2013. december 19. - csütörtök 10:01
Címkék: karácsony, készülődés, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Legalább egy hetet szán a magyarok nagy része a karácsonyi készülődésre, az ajándékok beszerzését csak kevesen hagyják az utolsó pillanatokra - derült ki egy reprezentatív online felmérésből.


A megkérdezettek 70 százaléka szán nagyjából egy hetet vagy még többet a karácsonyi készülődésre, többek közt azért is, mert a legtöbb válaszadónak legalább tíz különböző ajándékot kell beszereznie. A megkérdezettek több mint fele már pár héttel előbb elkezdi begyűjteni az ajándékokat karácsonyra, csak 13 százalék hagyja azt az utolsó pillanatokra - olvasható a Kutatópont piac- és közvélemény-kutató cég által az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményben.

A felmérés ezer 18 és 69 év közötti internetező megkérdezésével készült novemberben, és a hetente többször internetező lakosságra életkor, nem, iskolai végzettség, településtípus és internetezési szokások szerint is reprezentatív.

Fogyasztók/Tóth Sándor Péter

A kutatásból kiderült, hogy játékokat, könyveket és kis ajándéktárgyakat vásárolnak leginkább a válaszadók. A felmérés rákérdezett az ajándékokra fordított összegre is: tízből négyen a legutóbbi évben leginkább 5-20 ezer forint körüli összeget költöttek meglepetésekre, míg minden harmadik megkérdezett ennél kicsivel több pénzt sem sajnál az ajándékokra: 31 százalékuk 20-60 ezer forint körül költött, ám a százezres határ sem túl sok a válaszadók majdnem 8 százalékánál. A felmérés fontos megállapítása, hogy hitelt a válaszadók csupán 3 százaléka vett fel a vásárláshoz.

Pénzt ugyanakkor csak az emberek 33 százaléka ad karácsonykor, viszont 53 százaléka kapott már ilyen ajándékot.

Jellemzően még mindig hagyományos üzletben, boltban vásárolnak ajándékot az internetezők, ám az online rendelés is egyre nagyobb teret nyer. A válaszadók 46 százaléka rendel néhány ajándékot online. Az összes meglepetés interneten történő beszerzése viszont csak a válaszadók 2 százalékára volt jellemző. Az ajándékok internetes vásárlásától a válaszadók 35 százaléka elzárkózott.

Nem mindenki töltheti pihenéssel a karácsonyt: a válaszadók 4 százaléka minden karácsonykor dolgozik, 9 százalékuk gyakran, 40 százaléknak ritkán kellett dolgoznia az ünnepek alatt.

Az újévet a válaszadók 83 százaléka ünnepli, a következő évre vonatkozó fogadalmat ellenben meglepően kevesen tesznek: ez a megkérdezetteknek csak 5,3 százalékára volt jellemző.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Zorro, 2017. augusztus 16.

Hirdetek egy fényképező gépet és nálam is próbálkozik egy Barbara terrilea / barbaraterrilea...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Vigyázat, 2017. augusztus 16.

Hirdetek egy fényképező gépet és nálam is próbálkozik egy Barbara terrilea / barbaraterrilea...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Vigyázat, 2017. augusztus 16.

Hirdetek egy fényképező gépet és nálam is próbálkozik egy Barbara terrilea / barbaraterrilea...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés