Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Védjegy a házilag készült ételeknek

MTI, 2013. június 28. - péntek 10:01
Címkék: védjegy, étel
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A francia éttermekben az étlapon ezentúl kötelezően fel kell tüntetni minden étel mellett, hogy "házilag készített" vagy pedig előre gyártott alapanyagokból, konzervből, illetve mélyhűtött termékekből készült.


A fogyasztóvédelmi törvény részeként a francia képviselők csütörtökön elfogadták a "házilag készített" (fait maison) védjegyet annak érdekében, hogy a helyi termelőktől beszerzett alapanyagokból helyben készített ételeket a vendégek meg tudják különböztetni az iparilag gyártott félkész ételektől, amelyeket csak felmelegítenek vagy bekevernek felszolgálás előtt. Amelyik étel mellett nem szerepel a védjegy, arról a vendégek tudni fogják, hogy nem friss alapanyagokból készült, azaz a "házilag készített" felirat egyfajta minőségi garanciát fog jelenteni.

Jobb- és baloldali képviselők is azért harcoltak, hogy a védjegy használata ne fakultatív jellegű legyen, ahogy azt a kormány javasolta a tervezetben, hanem kötelezően minden étteremben meg kelljen különböztetni a házilag készített ételeket a többitől. A javaslatot beterjesztő kereskedelmi és turisztikai miniszter, Sylvia Pinel végül meghajlott a képviselők akarata előtt.

Az éttermekben ezentúl az étlapon, illetve olyan helyen, ahol feltüntetik a kínálatot, jelezni kell, hogy mely étel készült helyben. A visszaélés a védjeggyel büntetőjogi szankciókat vonhat maga után.

Thomas Thévenoud szocialista képviselő szerint a vendégeknek joguk van tudni, hogy mit tesznek eléjük, és a törvény valójában a vendéglátósok védelmében született, akiknek nem a felmelegítés vagy az előkészített ételek összerakása a dolguk. Az ágazat legfőbb érdekvédelmi szervezete, az Umih üdvözölte, hogy a képviselők napirendre vették a témát. A vendéglátósok a gyakran családi vállalkozásban működő, hagyományos és friss ételeket kínáló, de nem feltétlenül olcsó bisztrók megmentése érdekében tartották fontosnak a minőségi különbség hangsúlyozását a védjeggyel. Roland Héguy, a szervezet elnök ugyanakkor azt kérte a kormánytól, tegyen meg mindent annak érdekében, hogy tényleg kötelező legyen használni a védjegyet. A vendéglátó-ipari szervezetek ugyanis azt remélik, a védjegy bevezetése arra ösztönzi a szakácsokat, hogy inkább friss áruból és ne mélyhűtött termékekből főzzenek.

Franciaországban mintegy 150 ezer vendéglátó-ipari egység működik. Hivatalosan csak harmaduk ismeri el, hogy félkész termékekből dolgozik, pedig becslések szerint alig negyedük főz friss alapanyagokból.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

servillo, 2017. október 20.

Mr/Mrs / miss Egyéni őszinte jó moralities, akik
sajnos láttam tagadta kredit, hogy a kö...

Telefonok a szervizben

lewis Murphy, 2017. október 16.


Ön Debt Review vagy Administration alatt van? Feketelistában vagy? Nem tudsz megbirkózni ...

Telefonok a szervizben

Chris, 2017. október 16.

Ha sürgős hitre van szüksége a pénzügyi igények megoldására, akkor 3000 és 80 000 000 doll...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés