Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Védjegy a házilag készült ételeknek

MTI, 2013. június 28. - péntek 10:01
Címkék: védjegy, étel
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A francia éttermekben az étlapon ezentúl kötelezően fel kell tüntetni minden étel mellett, hogy "házilag készített" vagy pedig előre gyártott alapanyagokból, konzervből, illetve mélyhűtött termékekből készült.


A fogyasztóvédelmi törvény részeként a francia képviselők csütörtökön elfogadták a "házilag készített" (fait maison) védjegyet annak érdekében, hogy a helyi termelőktől beszerzett alapanyagokból helyben készített ételeket a vendégek meg tudják különböztetni az iparilag gyártott félkész ételektől, amelyeket csak felmelegítenek vagy bekevernek felszolgálás előtt. Amelyik étel mellett nem szerepel a védjegy, arról a vendégek tudni fogják, hogy nem friss alapanyagokból készült, azaz a "házilag készített" felirat egyfajta minőségi garanciát fog jelenteni.

Jobb- és baloldali képviselők is azért harcoltak, hogy a védjegy használata ne fakultatív jellegű legyen, ahogy azt a kormány javasolta a tervezetben, hanem kötelezően minden étteremben meg kelljen különböztetni a házilag készített ételeket a többitől. A javaslatot beterjesztő kereskedelmi és turisztikai miniszter, Sylvia Pinel végül meghajlott a képviselők akarata előtt.

Az éttermekben ezentúl az étlapon, illetve olyan helyen, ahol feltüntetik a kínálatot, jelezni kell, hogy mely étel készült helyben. A visszaélés a védjeggyel büntetőjogi szankciókat vonhat maga után.

Thomas Thévenoud szocialista képviselő szerint a vendégeknek joguk van tudni, hogy mit tesznek eléjük, és a törvény valójában a vendéglátósok védelmében született, akiknek nem a felmelegítés vagy az előkészített ételek összerakása a dolguk. Az ágazat legfőbb érdekvédelmi szervezete, az Umih üdvözölte, hogy a képviselők napirendre vették a témát. A vendéglátósok a gyakran családi vállalkozásban működő, hagyományos és friss ételeket kínáló, de nem feltétlenül olcsó bisztrók megmentése érdekében tartották fontosnak a minőségi különbség hangsúlyozását a védjeggyel. Roland Héguy, a szervezet elnök ugyanakkor azt kérte a kormánytól, tegyen meg mindent annak érdekében, hogy tényleg kötelező legyen használni a védjegyet. A vendéglátó-ipari szervezetek ugyanis azt remélik, a védjegy bevezetése arra ösztönzi a szakácsokat, hogy inkább friss áruból és ne mélyhűtött termékekből főzzenek.

Franciaországban mintegy 150 ezer vendéglátó-ipari egység működik. Hivatalosan csak harmaduk ismeri el, hogy félkész termékekből dolgozik, pedig becslések szerint alig negyedük főz friss alapanyagokból.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

kizsgé, 2020. szeptember 02.

Én általában nyeremény játékokon veszek részt állítólag. Mindig hatalmas összegeket nyere...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

REMY FINK, 2020. június 21.

Helló, kölcsönre van szüksége? Írjon nekünk e-mailt remy.credit111@gmail.com
E-mail (r...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Mr. Dékány Endre, 2020. június 12.

Szüksége van bármilyen pénzügyi támogatásra? Személyi kölcsönök? Üzleti hitelek? Jelzál...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza