Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Két százalékkal kevesebb tej fogyott tavaly

MTI, 2013. május 29. - szerda 13:41
Címkék: tej, GfK, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Tejet szinte minden magyar háztartás vásárol, de mennyiségben 2 százalékkal kevesebb fogyott tavaly az egy évvel korábbinál a GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint.


A magyarok több mint háromnegyede kedveli és hetente átlagosan négy alkalommal iszik tejet. Egy vásárló egy évben átlagosan 31-szer vesz tejet, alkalmanként három liternyit tesz a kosarába - közölte a piackutató intézet szerdán.

Magyarországon a tartós tej a legnépszerűbb, a háztartások mintegy háromnegyede vásárolja. Kartonos és zacskós friss tejet tízből átlagosan öt fogyasztó vesz, míg kimért tejet csak kettő.

mti

A zsírtartalom szempontjából a 1,5 százalékos tej fogy a legjobban, ezt követik a 2,8 százalékos zsírtartalmú termékek. Előbbit a háztartások háromnegyede, utóbbit a háztartások 60 százaléka vásárolja szívesen.

A legnagyobb mennyiségben a falvakban élő háztartások vesznek tejet, míg a legkevesebb tej a budapesti háztartásokban fogy. A kereskedelmi csatornák közül a fogyasztók a legnagyobb arányban a hipermarketek, illetve a diszkontok hűtőiből vásárolnak tejet. A hipermarketek részesedése 23 százalékos volt tavaly. A diszkontok a 2010-es 15,6-ról 21,8 százalékra növelték részesedésüket 2012-re. A hazai láncok és a független kisboltok viszont visszaszorultak, az előbbiek részesedése 13,7, a kisboltoké 5,6 százalékos volt tavaly.

Az ízesített tejek iránti igény mintegy 6 százalékkal nőtt 2012-ben a megelőző évhez képest. A háztartások egyharmada vásárolt ilyen terméket tavaly, ám a tejhez viszonyítva lényegesen szerényebb mértékben fogyasztják a családok ezeket az italokat.

Egy átlagos háztartás kilenc liter ízesített tejet vásárol egy év alatt, alkalmanként átlagosan egy liternyit. A legkedveltebb a kakaós, amit az ízesített tejet vásárlók kétharmada vesz, ezt követi a kávé és a madártej íz.

Intenzív ízesített tejfogyasztók a 30 évnél fiatalabb háziasszony vezette, illetve a 40-50 év közötti háziasszony vezette háztartások - áll a GfK közleményében.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

FILIPPA ABRAMO, 2017. június 27.

Szükség van egy sürgős kölcsönre, hogy megterheljék a számláit és új üzletet kezdjen? Va...

Telefonok a szervizben

Thomas, 2017. június 26.

Hello, üzleti kölcsönt keres? Személyi kölcsön, lakáshitel, autóhitel, hallgatói hitel, ad...

Telefonok a szervizben

Báder Mátyásné, 2017. június 24.

Annyit tudok mondani,hogy ami tényleg fogyaszt azt be is tiltják.Az absolut nevű zsírégető kap...

Veszélyes zsírolvasztók

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés