Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Ötvenmilliós bírság a Providentnek

MTI, 2013. május 22. - szerda 16:31
Címkék: Provident, GVH, bírság
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 50 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Provident Pénzügyi Zrt.-t, miután megállapította, hogy a vállalkozás tisztességtelen gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben, amikor pénzvisszafizetési kedvezményét népszerűsítő kampányaiban nem tájékoztatott az akcióban történő részvétel lényeges elemeiről.


A GVH az MTI-nek szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: a bírság összegének magállapításakor súlyosbító tényezőként értékelték egyebek között azt, hogy a Provident több mint két évet átfogó (bár nem teljesen folyamatos), többféle kommunikációs eszközt is felhasználó kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a 13 vizsgált akció közben.

-

A pénzügyi vállalkozás 2010. március 10. és 2012. április 30. között 13 különböző akciójában népszerűsítette pénzvisszafizetési kedvezményét. Az akciók keretében a Provident azt ígérte, hogy azoknak az ügyfeleinek, akik a teljes futamidő alatt a kölcsönszerződésben meghatározott ütemezés szerint - azaz hetente - pontos összegben fizetnek, a kölcsönszerződés végén visszafizet egy- vagy kétheti, illetve egyéb összegű törlesztő részletet.

A tájékoztatások zöméből azonban kimaradt az a fontos körülmény, miszerint abban az esetben, ha a fogyasztók a kölcsön futamideje alatt élnek a teljes vagy részleges előtörlesztés lehetőségével, nem kaphatják vissza a meghirdetett törlesztő részletet, miközben a fogyasztók nagy része él az előtörlesztés lehetőségével.

A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a fogyasztók azzal sem lehettek tisztában, hogy a vállalkozás minden túlfizetést - az ügyfél szándékától függetlenül - előtörlesztésnek tekint, amely ugyan a fogyasztók számára jellemzően kamatkedvezménnyel jár és díjmentes, azonban erről egyik reklámeszközön sem tájékoztatja a fogyasztókat, így a vizsgált tájékoztatások alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.

A Provident erre reagálva közölte: a Versenyhivatal eddig egyetlen alkalommal sem szabott ki bírságot a cégre, és meggyőződésük, hogy a vállalat - ahogy korábban is mindig - szabályszerűen, a törvényi kötelezettségeknek és a fogyasztóvédelmi elvárásoknak megfelelően járt el.

"Álláspontunk szerint ügyfeleink egyértelmű és teljes körű tájékoztatást kaptak a GVH által vizsgált promóció részleteivel kapcsolatban, mellyel célunk éppen az volt, hogy ezekben az akciókban a szerződésüket maradéktalanul teljesítő, pontosan fizető ügyfeleket ismerjük el. Mindez egyébiránt szerződésben foglalt alapkötelezettsége is ügyfeleinknek" - írja a cég.

A Provident a hosszú vizsgálat során mindvégig teljes mértékben együttműködött a hatósággal, következetesen képviselve álláspontját a fogyasztóvédelmi elvárásoknak megfelelő kommunikációt illetően - közölte a cég, hozzátéve: a GVH döntését vitatják és a bírság mértékét méltánytalannak ítélik, ezért megvizsgálják a jogorvoslat lehetőségét a határozattal szemben.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Matus László, 2013. május 24. - péntek 10:33

Ebbe igaza lehet/ne/,de Ön mennyiért menne el a saját autójával egy ügyfélhez /lehet,hogy többször is, ha nincs otthon/ 400Ft-os benzinárnál ,kocsikopást és munkadíjat is beszámolva és havonta négyszer?? Ugye már nem is olyan sok ez az ár? Írok ennél sokkal durvábbat is: Végrehajtó,behajtó cégek, vagy akár egy két napos késés egy hitelkeretnél 3.200-ért. Egyébként nem dolgozom a cégnél,de bevallom többször vettem fel kölcsönt amikor más értelmesnek titulált bank szóba sem állt velem /miután megloptak a CHF-es jelzálogkölcsönnel/ . Egyetlen dolgot nem bírok velük kapcsolatban: az utalásos /olcsóbb/ kölcsönnél nekem kellene vinnem két tanút, amit egy sima banknál két dolgozó megold.

Balogh Krisztián, 2013. május 23. - csütörtök 17:26

A Provident hitel az "otthon" szolgáltatással válik uzsorahitellé...Míg a heti utalásos (ez is nonszensz havi béreknél) egy teljesen korrekt hitel , addig a háznál beszedősnek Brutális kamatja van.Persze ezt a külön szolgáltatásért kell fizetni...A bibi az , hogy egy 100 ezres hitelre az egyiknél 130 ezret , míg a házhozjárós verziónál 210 ezer ugyanaz a hitel...80 ezer a szolgáltatás ára ...

Matus László, 2013. május 22. - szerda 18:22

Nem akarom védeni a Providentet, de azért azt el kell mondanom a védelmében,hogy Ők legalább szóba állnak az emberrel,nem úgy mint a beképzelt pökhendi nagyméltóságú bankok akik akkor adnak kölcsönt,ha előtte a tízszeresét befizetem biztosítéknak. Nem tudom,hogy kinek van ez a bank ennyire a bögyében,de ezekkel az érvekkel az összes bankot és pénzintézetet meg lehetne büntetni. A kisbetűs részekért és a belső szabályzatokra hivatkozásokért amik csak akkor derülnek ki amikor baj van. Persze tudom most jönnek a dumák arról,hogy kétszáz százalék a kamat /ez nem igaz/ meg hogy milyenek,mert ha nem fizetünk akkor behajtanak,de persze a többiek is ilyenek.

Kommentek

lewis Murphy, 2017. október 16.


Ön Debt Review vagy Administration alatt van? Feketelistában vagy? Nem tudsz megbirkózni ...

Telefonok a szervizben

Chris, 2017. október 16.

Ha sürgős hitre van szüksége a pénzügyi igények megoldására, akkor 3000 és 80 000 000 doll...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

Chris, 2017. október 16.

Ha sürgős hitre van szüksége a pénzügyi igények megoldására, akkor 3000 és 80 000 000 doll...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés