Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Tizenötmillió forintos bírságot kapott a Ryanairt

MTI, 2013. április 18. - csütörtök 15:31
Címkék: Rynart, bírság, GVH
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Tizenötmillió forint bírságot szabott ki a Ryanair Limitedre a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert a társaság a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor a kedvezményes repülőjegyeket népszerűsítő kampányában valótlan tájékoztatást adott a fogyasztóknak, illetve legfontosabb szerződéses feltételeit nem tette magyarul is hozzáférhetővé.


A GVH csütörtöki közleménye szerint a Ryanair a Malév csődjét követően, 2012. február 3. és 29. között különböző kommunikációs felületeken (televíziós és rádió reklámokban, újságokban, honlapján) megjelent tájékoztatásaiban kedvezményes áron kínálta repülőjegyeit.

A versenyhatóság megállapította, hogy a vállalkozás tájékoztatásaiban nem megfelelő módon hívta fel a fogyasztók figyelmét a jegyvásárlással járó, a fogyasztók által jellemzően fizetendő járulékos költségekre (az úgynevezett foglalási adminisztrációs díjra).

AFP

Egyes reklámokban ugyanis ez a díjat nem, vagy a fogyasztók által nem észlelhető módon tüntette fel, míg más hirdetésekben megjelent ugyan, azonban a ténylegesen felszámított mértéknél alacsonyabb összeggel. A Ryanair azon állítása sem felelt meg a valóságnak, hogy a hirdetett kedvezményes jegyárak valamennyi Budapestről indított úti cél esetében igénybe vehetők, mivel a kedvezményes jegyeket csak néhány, kampányonként eltérő, meghatározott úti célra lehetett igénybe venni.

A GVH a fenti jogsértések elkövetéséért tizenötmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A bírság meghatározásánál súlyosító tényezőként értékelte, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, továbbá, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a Ryanair már korábban is tanúsított a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.

Enyhítő körülménynek minősült ugyanakkor, hogy a fogyasztókat nem érte jelentős kár, hiszen az előzőektől függetlenül is igen alacsony árak ellenében repülhettek a Ryanair-rel, továbbá az is, hogy a vállalkozás később önként módosított tájékoztatási gyakorlatán.

A GVH ugyancsak tisztességtelennek találta, hogy a cég a magyar fogyasztókat megcélzó hirdetéseit magyar nyelven tette közzé, de szolgáltatásának legfontosabb feltételeit (így például az indulási időpontok változtatásának jogát vagy a repülőtéri illetékek változása esetén a különbség fogyasztókra történő áthárítását) 2012. március 29-ig nem lehetett elérni magyarul. Ezt azonban a versenyhatóság nem szankcionálta bírsággal, mivel a vállalkozás 2012. március 30-án teljes honlapját (s ennek keretében az utazási feltételeket is) önként elérhetővé tette magyar nyelven is, s a köztes időszakban díjmódosításra nem került sor.

A GVH vizsgálta továbbá a vállalkozásnak a kedvezményes jegyek foglalási, utazási feltételeiről, a Magyarországról induló járatok számáról, illetve a Ryanair által kiosztott ingyenes repülőjegyek felhasználási feltételeiről adott tájékoztatásait is, azonban a beszerzett információk alapján ennek vizsgálatát megszüntette - közölte a versenyhatóság.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

REMY.CREDIT, 2017. november 21.

XMAS HITEL IS MOST MÓDOSan alacsony áron 1%{REMY.CREDIT111@gmail.com}

Szüksége va...

A gyóntatófülke nem szauna

István, 2017. november 20.

Jófogáson autót adnék el. Angol szöveg érkezik a +36208100254 számról: "Hello I just saw you...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Chris , 2017. november 20.

Ha szükség van egy sürgős kölcsön hogy megoldja a pénzügyi igényeinek, kínálunk hitelek a...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés