Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

GfK: a húsvét a sonkavásárlási csúcsidőszak

MTI, 2013. március 27. - szerda 16:11
Címkék: GfK, felmérés, sonka
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A sonkavásárlási csúcsidőszak egyértelműen a húsvét Magyarországon, tavaly a teljes éves eladott mennyiség több mint felét március-áprilisban vásárolták meg a családok - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet szerdán.


A piackutató felmérése szerint a háztartások több mint kétharmada vesz sonkát az év során legalább egyszer. A tavasz első két hónapjában csaknem duplájára bővül a vásárlók száma egy átlagos hónaphoz képest. Négyből egy fogyasztó kosarába kerül sonka húsvétkor.

A közlemény szerint a háztartások teljes éves fogyasztásicikk-kiadásaiknak 8 százalékát, összesen csaknem 230 milliárd forintot költenek feldolgozott húskészítményekre. Ezek piacából 6 százalékkal részesedik a sonka. Tavaly több mint 12 százalékkal nőtt a sonka értékesítéséből származó forgalom, miközben az eladott mennyiség nem emelkedett, ami az árak emelkedését jelzi.

A háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlásait monitorozó Háztartáspanel adatai azt mutatják, hogy a hagyományokat követve húsvéti édességet a csokoládévásárláson általában spóroló, legalacsonyabb jövedelemmel rendelkező családok is vásárolnak - ismertette a GfK.

A magyar háztartások mintegy harmada továbbra is hagyományos csokoládéfigurákat vásárol. A fogyasztók csaknem egyötöde vesz húsvéti ajándékcsomagot, illetve meglepetést tartalmazó tojásokat.



Az ajándékot tartalmazó tojásokat jellemzően a fiatal, 40 évesnél nem idősebb háziasszony vezette gyerekes családok vásárolják. Ezzel szemben a húsvéti ajándékcsomagok vásárlói között az idősebb, nagyvárosi háztartások szerepelnek nagyobb súllyal, ahol már nincs 14 évnél fiatalabb gyermek a családban. Ők valószínűleg nem saját fogyasztásra, hanem a külön háztartásban élő hozzátartozóknak, unokáknak szerzik be az ajándékot.

A fogyasztók húsvéti édességekre legtöbbet a hipermarketekben költenek, ezeknek a nagy üzleteknek a húsvéti csomagok esetében 36 százalékos a részesedése a teljes forgalomból, míg a csokoládéfigurák esetében 44 százalékos.

A húsvéti csomagok forgalmában a hipermarket mellett a diszkontok részesedése is jelentős, ez a két kereskedelmi csatorna együttesen a forgalom 70 százalékát adja.

A hagyományos csokoládéfigurák esetében a kisboltok szerepe is számottevő, a forgalom csaknem hatodát adják, hasonlóan a szupermarketekhez.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

REMY.CREDIT, 2017. augusztus 19.

HITEL

Kell valamilyen hitel vagy bármilyen finanszírozás? Vissza nem fizetett a ba...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

Christelle, 2017. augusztus 19.

Különleges ajánlatok, gyors és megbízható hitelek egyének-24 óra között. Szeretne részes...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Christelle, 2017. augusztus 19.

Különleges ajánlatok, gyors és megbízható hitelek egyének-24 óra között. Szeretne részes...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés