Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

GfK: a húsvét a sonkavásárlási csúcsidőszak

MTI, 2013. március 27. - szerda 16:11
Címkék: GfK, felmérés, sonka
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A sonkavásárlási csúcsidőszak egyértelműen a húsvét Magyarországon, tavaly a teljes éves eladott mennyiség több mint felét március-áprilisban vásárolták meg a családok - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet szerdán.


A piackutató felmérése szerint a háztartások több mint kétharmada vesz sonkát az év során legalább egyszer. A tavasz első két hónapjában csaknem duplájára bővül a vásárlók száma egy átlagos hónaphoz képest. Négyből egy fogyasztó kosarába kerül sonka húsvétkor.

A közlemény szerint a háztartások teljes éves fogyasztásicikk-kiadásaiknak 8 százalékát, összesen csaknem 230 milliárd forintot költenek feldolgozott húskészítményekre. Ezek piacából 6 százalékkal részesedik a sonka. Tavaly több mint 12 százalékkal nőtt a sonka értékesítéséből származó forgalom, miközben az eladott mennyiség nem emelkedett, ami az árak emelkedését jelzi.

A háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlásait monitorozó Háztartáspanel adatai azt mutatják, hogy a hagyományokat követve húsvéti édességet a csokoládévásárláson általában spóroló, legalacsonyabb jövedelemmel rendelkező családok is vásárolnak - ismertette a GfK.

A magyar háztartások mintegy harmada továbbra is hagyományos csokoládéfigurákat vásárol. A fogyasztók csaknem egyötöde vesz húsvéti ajándékcsomagot, illetve meglepetést tartalmazó tojásokat.



Az ajándékot tartalmazó tojásokat jellemzően a fiatal, 40 évesnél nem idősebb háziasszony vezette gyerekes családok vásárolják. Ezzel szemben a húsvéti ajándékcsomagok vásárlói között az idősebb, nagyvárosi háztartások szerepelnek nagyobb súllyal, ahol már nincs 14 évnél fiatalabb gyermek a családban. Ők valószínűleg nem saját fogyasztásra, hanem a külön háztartásban élő hozzátartozóknak, unokáknak szerzik be az ajándékot.

A fogyasztók húsvéti édességekre legtöbbet a hipermarketekben költenek, ezeknek a nagy üzleteknek a húsvéti csomagok esetében 36 százalékos a részesedése a teljes forgalomból, míg a csokoládéfigurák esetében 44 százalékos.

A húsvéti csomagok forgalmában a hipermarket mellett a diszkontok részesedése is jelentős, ez a két kereskedelmi csatorna együttesen a forgalom 70 százalékát adja.

A hagyományos csokoládéfigurák esetében a kisboltok szerepe is számottevő, a forgalom csaknem hatodát adják, hasonlóan a szupermarketekhez.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mária Ádám, 2018. november 19.

A nevem Mária Ádám egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hagy...

133/2007. (VI. 13.) Korm. rendelet az üzletek működésének rendjéről, valamint az egyes üzlet nélkül folytatható

Josef Lewis, 2018. november 16.

Jó napot, Josef Lewis vagyok. Egy elismert, törvényes és akkreditált hitelező. Nagyon gyorsan ...

Telefonok a szervizben

Ella, 2018. november 15.

Helló mindenki itt vagyok, hogy bizonyságot tegyek arról, hogy megkaptam a kölcsönt John Hawkin...

Telefonok a szervizben

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés