Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Huszonhárom milliós bírságot kapott a TV2

MTI, 2013. február 05. - kedd 10:01
Címkék: TV2, bírság
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Huszonhárom millió forintra bírságolta az emberi méltóságra, valamit a kiskorúak védelmére vonatkozó jogszabályok megsértése miatt a TV2-t a médiatanács - közölte a testület szóvivői irodája az MTI-vel kedden.


"A csatorna a jogszabálysértést Mokka és Tények című műsorainak novemberi adásaiban követte el, amelyek a tragikus bűncselekmény áldozatává vált kisfiú, Szita Bence meggyilkolásával foglalkoztak. A televízió további 2,5 milliós bírságot kapott a reklámszabályok megsértése miatt" - olvasható a közleményben.

A szóvivői iroda emlékeztetett arra, hogy Szita Bence tragikus halálának körülményeivel számos televízió foglalkozott, köztük a TV2 is. A televízió 2012. november 7-én két műsorában, a Mokkában és a Tényekben is feldolgozta az eseményeket, azonban a médiatanács szerint mindkettőben súlyosan megsértette a médiaalkotmány emberi méltóságot védő szabályait, illetve a médiatörvény gyermekek és kiskorúak védelmére vonatkozó előírásait.

"A Mokka szerkesztői az áldozat halála okán egy nyereményjátékban tettek fel kérdést a nézőknek a gyilkosság indítékával kapcsolatban. A téma játékkal és nyereményekkel összefüggésben történő szerepeltetése, a bemutatás sértő módja széles körű, jogos felháborodást váltott ki a nézőkből. A hatóság vizsgálata megállapította, hogy a TV2 szerkesztői a szenzációhajhász, közízlést sértő és megbotránkoztató nyereményjátékkal súlyosan megsértették a médiaalkotmány emberi méltóság védelméről rendelkező szakaszait" - áll a közleményben.

A médiatanács megállapítása szerint a műsorkészítők figyelmen kívül hagyták a hozzátartozók érzelmeit, és a műsorrészletben anyagi haszonszerzésre használták egy család tragédiáját.

"Az áldozat halálával kapcsolatban feltett kérdés és az arra adható válaszok megfogalmazása és feltevése nélkülözött minden empátiát. A szerkesztők a tragikus eseményt egy nyereményjáték apropójává téve olyan magatartást tanúsítottak, amely negligálta az emberi méltóság alapvető értékét. A törvénysértésért 12,5 millió forint bírságot kell fizetnie a TV2-nek" - írta a szóvivői iroda.

A médiatanács elmarasztalta a televíziót a Tények című hírműsor eljárása miatt is, mivel a meggyilkolt gyermekét gyászoló édesanyát zaklatott lelkiállapotban, kétségbeesetten sírva, minden hírérték nélkül, kiszolgáltatott helyzetben, öncélúan mutatta be. Emiatt a csatornának további 500 ezer forint bírságot kell fizetnie.

"A Mokka ezen túl súlyosan megsértette a médiatörvény kiskorúak védelmére vonatkozó előírásait is, mivel a tragédiát és körülményeit bemutató műsorszámot +tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott+ minősítéssel látta el" - tudatta az iroda.

A médiatanács megállapította, hogy a műsorban a törvény előírásaival szemben több alkalommal szerepeltek a gyilkossággal kapcsolatos, a kiskorúak számára tisztázatlan, ebből következően nehezen feldolgozható információk. A gyilkossággal foglalkozó műsorelemekben megjelenő deviáns magatartásformák, szélsőséges konfliktusmegoldások, agresszív cselekmények nem megfelelő módon és körültekintéssel történő bemutatása, verbális részletezése indokolttá tette volna a műsor szigorúbb korhatár-besorolását.

"A Mokka tartalmi elemzése alapján a műsorszámot egyértelműen a +tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott+ kategóriába kellett volna besorolni, és csak este 21 óra után lehetett volna közzétenni. A gyermekek és kiskorúak védelmét szolgáló rendelkezések megszegése miatt a Médiatanács további 10 millió forintos bírságot szabott ki a TV2-re" - áll a közleményben.

A Médiatanács több mint 2,5 millió forintos bírsággal sújtotta a TV2-t a reklámszabályok megsértése miatt is, mivel a hatóság szerint a csatorna Több, mint testőr és Egészségmánia című műsorai számos alkalommal megsértették a termékmegjelenítésre és a műsorszámok támogatására vonatkozó szabályokat.

"A jogszabályi rendelkezések ellenére a műsorokban többször is közvetlenül hívtak fel áru megvásárlására, szolgáltatás igénybevételére, és a termékek indokolatlanul nagy hangsúlyt kaptak a műsorszámokban, ami nem fér bele a termékmegjelenítés kereteibe. A műsorok támogatásáról rendelkező szabályokat azzal sértették a szerkesztők, hogy a támogató cégek termékeinek beszerzésére, szolgáltatásaik igénybevételére ösztönözték a nézőket" - írta a médiatanács szóvivői irodája.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

REMY.CREDIT, 2017. augusztus 19.

HITEL

Kell valamilyen hitel vagy bármilyen finanszírozás? Vissza nem fizetett a ba...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

Christelle, 2017. augusztus 19.

Különleges ajánlatok, gyors és megbízható hitelek egyének-24 óra között. Szeretne részes...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Christelle, 2017. augusztus 19.

Különleges ajánlatok, gyors és megbízható hitelek egyének-24 óra között. Szeretne részes...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés