Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Boldogságot hozhat a gyümölcsfogyasztás

MTI, 2013. január 28. - hétfő 10:21
Címkék: gyümölcs, fogyasztás, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A fokozott gyümölcs- és zöldségfogyasztástól a fiatalok nyugodtabbnak, boldogabbnak és energiával telibbnek érezhetik magukat a mindennapokban - derült ki az új-zélandi Otago Egyetem munkatársainak tanulmányából.


A British Journal of Health Psychology című folyóiratban közölt tanulmány készítői a fiatalok napi közérzete és ételfogyasztása közötti összefüggést vették górcső alá. A vizsgálat összesen 281 olyan fiatal felnőtt bevonásával készült, akiknek átlagéletkora húsz év volt. A résztvevők internetes naplót vezettek napi táplálékbevitelükről 21 egymást követő napon át. Ezt megelőzően egy kérdőívet töltöttek ki a korukra, nemükre, etnikai hovatartozásukra, testsúlyukra és magasságukra vonatkozóan. Azokat, akik korábban táplálkozási rendellenességgel küzdöttek, automatikusan kizárták a tanulmányból.

-

A vizsgálat ideje alatt a résztvevőknek minden este értékelniük kellett a napi közérzetüket: kilenc pozitív és kilenc negatív melléknév közül válogatva. Emellett be kellett számolniuk arról, hogy mennyi gyümölcsöt és zöldséget - leszámítva a különböző ivóleveket és aszalt változatokat -, valamint az egészségtelen ételek kategóriájába sorolt kekszet, süteményt és burgonyás ropogtatnivalót fogyasztottak el aznap - olvasható a ScienceDaily ismeretterjesztő hírportálon.

"Azokon a napokon, amikor a résztvevők több gyümölcsöt és zöldséget ettek, sokkal nyugodtabbnak, boldogabbnak és energiával telibbnek érezték magukat, mint általában" - húzta alá az Otago Egyetem munkatársaként dolgozó Tamlin Conner. Az ok-okozati kapcsolat megértése érdekében - vagyis, hogy az egészségesebb ételek fogyasztása okozta-e a pozitív közérzetet, vagy fordítva -, a kutatók további elemzéseket végeztek és arra jutottak, hogy a gyümölcs- és zöldségfogyasztással megjósolható volt a másnapi pozitív közérzet kialakulása. Ezek az eredmények az egyének testtömegindexétől függetlenül érvényesek voltak.

A szakemberek szerint a fiataloknak naponta nagyjából hét-nyolc adag tenyérnyi gyümölcsöt és zöldséget kellene enniük ahhoz, hogy jelentős pozitív változást tapasztalhassanak a közérzetükben. A kutatók ugyanakkor rámutattak arra, hogy a tanulmány ugyan ígéretes összefüggést mutat az egészséges táplálkozás és a jó hangulat között, de további vizsgálatokra lesz szükség az eredmények alátámasztásához.

(http://www.sciencedaily.com/releases/2013/01/130123195351.htm)

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Ivett, 2019. június 23.

https://www.kerekparcity.hu/elektromos-pedelec-kerekpar...

Városi kerékpározás, kerékpárkülsők

Mária Ádám, 2019. június 21.

A nevem Mária Ádám, Magyarországról, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt volna, ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Barcsák Lászlóné, 2019. június 16.

Azt szeretném tudni, hogy lehet egy hirdetett üzletet ellenőrizni hogy valóban nem piramissal ke...

MLM vagy piramisjáték?

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés