Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Nagycsaládosok tesztelik set top boxokat

MTI, 2012. december 21. - péntek 10:01
Címkék: set top box, NMHH
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) húsz nagycsaládnak biztosít a digitális televízióadás vételére alkalmas vevőkészüléket, úgynevezett set top boxot, együttműködve a Nagycsaládosok Országos Egyesületével (NOE). A családok civil fogyasztói teszttel, a többi közt a gyermekvédő zár próbájának eredményével segítik a hatóságot.


Szalai Annamária, az NMHH elnöke szerdán ünnepélyes keretek között adta át a készülékeket Kutassy Jenőnek, a NOE elnökségi tagjának. A hatóság vezetője hangsúlyozta: mindenkinek lehetőséget kell biztosítani arra, hogy egyenlő eséllyel juthasson hozzá a közjóhoz, valamint a közösségi és infokommunikációs tartalmakhoz.

Mint arra rámutatott, a hatóság a médiakultúra javítását, a médiatudatosság erősítését is fontos feladatának tekinti, különösen a gyermekek és a fiatalok esetében, de elsődleges tevékenységei közé tartozik a kiskorúak védelme is a káros tartalmaktól. Hangsúlyozta: bár ebben a legfontosabb szerepe megának a családnak van, mégis segítséget nyújthat a készülék, amely lehetőséget biztosít például a 12 vagy 16 éven felülieknek szóló tartalmak, esetleg teljes csatornák kiszűrésére.

mti

Szalai Annamária emlékeztetett arra: a tesztelések során a digitális átállás folyamatát másfél hónappal ezelőtt indította útjára a hatóság.

Kutassy Jenő beszámolt arról, hogy a NOE 14 ezer tagcsaládja közül sokaknak nem áll rendelkezésére olyan televízió, amellyel nézhetőek a digitális adások. Egyetértett abban, hogy a gyermekekre elsősorban maguknak a családoknak kell figyelniük, ehhez azonban a set top boxok mellett maguk a televíziós társaságok is segítséget nyújthatnak abban, hogy műsoraikat megfelelő besorolással látják el és a lehetséges idősávban sugározzák.

Hozzátette: a nagycsaládosok nagy örömmel várják az M2-n december 22-én induló gyermekcsatornát, bízva abban, hogy a gyermekek és a fiatalok számára a legjobb tartalmakat kínálja majd.

Az esemény tájékoztató anyagából kiderült, hogy az NMHH a gyermekvédő funkció népszerűsítésére, valamint a digitális átállási folyamat megismertetése érdekében hívta segítségül a NOE-t, a civil fogyasztói tesztet pedig közösen dolgozták ki. A programban résztvevő húsz család kéthavonta tájékoztatja az NMHH szakértőit a tapasztalatokról. Az NMHH előírásai szerint a digitális átálláshoz szükséges készülékek mindegyikének és a már forgalomban lévő beltéri televízióegységek zömének is rendelkeznie kell gyermekvédő zárral.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Dobbs, 2018. május 23.

Vannak pénzügyi nehézségei? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Dobbs Finance and Mortgages Limit...

Telefonok a szervizben

Mehmet Hakan, 2018. május 22.

Kadri Zoltan vagyok, kölcsönöket kínálunk magánszemélyeknek és cégeknek, akik sürgős köl...

Emeltdíjas telefonszám álláshirdetésekben

Trust Fund, 2018. május 22.

Voltál már keresni, hogy hová kölcsönt kapj 3% -os diszkontrátával? nem tudott hitelt szerezn...

Évi egy fogkefe

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés