Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Kelendők a magas ásványianyag-tartalmú vizek

MTI, 2012. november 12. - hétfő 09:01
Címkék: víz, ásványvíz, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Kedvező élettani hatásai miatt tovább növekedett 2012. első felében a magas (1000 milligramm/liter feletti) oldott ásványianyag-tartalmú ásványvizek fogyasztása Magyarországon, a kánikula miatt főleg nyáron ugrott meg a fogyasztásuk - tájékoztatta Nemes József, a Balfi ásványvizeket forgalmazó Pet-Pack Kft. kereskedelmi vezetője az MTI-t.


A hazai palackozottvíz-fogyasztás a Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács (MÁSZT) adatai szerint 2012. második negyedévében közel azonos volt az előző év megfelelő időszakának fogyasztásával. A szövetség tagjai a második negyedévben 336 millió liter ásvány-, forrás- és egyéb vizet palackoztak. A fogyasztás 97,8 százaléka természetes ásványvíz, 0,9 százaléka forrásvíz volt, a gyógyvizek és a dúsított vízalapú italok aránya 0,2-0,2 százalék, az ízesített vizek aránya pedig 1 százalékot ért el.

Az ásványvizeken belül külön szegmenst képez az "ezresek klubja", azaz a literenként legalább 1000 milligramm oldott ásványianyagot tartalmazó vizek csoportja. A klubnak jelenleg hat tagja van: Balfi, Theodora Kékkúti, Parádi, Aqua Mathias, Visegrádi és Pávai Vajna. Ezeknek a márkáknak az összesített piaci részesedése az Euromonitor International 2012 áprilisában készült felmérése szerint meghaladja a 12 százalékot.

A szegmens egyik meghatározó márkája a Balfi ásványvíz, amelynek oldott ásványianyag-tartalma literenként 1890 milligramm. Nemes József, a terméket forgalmazó Pet-Pack Kft. kereskedelmi vezetője elmondta: kedvező élettani hatásai miatt a nyári hónapokban mindig megugrik a magas ásványianyag-tartalmú vizek fogyasztása, a nyáron a kánikulai napoknak köszönhetően például augusztusban 11 százalékkal több Balfi ásványvizet értékesítettek, mint egy évvel korábban. A termék piaci részesedése alapján, a Theodora és a Visegrádi mögött a harmadik helyet foglalja el a rangsorban.

A magas oldott ásványianyag-tartalmú ásványvizek kedvező élettani hatása orvosilag igazolt. A fokozott testmozgás vagy a hőség hatására bekövetkező izzadás jelentős folyadék- és ásványianyag-vesztést eredményez, amely dehidratációs tüneteket (szomjúság, türelmetlenség, étvágytalanság, bőrpír, émelygés, emelkedő pulzusszám) okozhat. A veszteség pótlásának legalkalmasabb módja olyan ásványvizek fogyasztása, amelyek megfelelően nagy mennyiségben tartalmazzák azokat az elemeket (lítium, magnézium, hidrogén-karbonát, kalcium), amelyek a szervezet víz- és ásványianyag-háztartásának gyors helyreállításához szükségesek.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Amanda, 2017. szeptember 20.

hitel! hitel!! hitel!!!
Olyan jóhírű és akkreditált magánhitel-társaságot keres, amel...

NFH - Egyre tudatosabbak a fogyasztók

WEST AMERCAI, 2017. szeptember 20.

Szüksége van bármilyen hitelre vagy bármilyen finanszírozásra? Nem fizetett vissza egy bankot?...

Telefonok a szervizben

dakany, 2017. szeptember 20.

Különböző kölcsönöket kínálunk magánszemélyeknek (személyi kölcsön) és együttműköd...

Patika trükk

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés