Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

KGFB - Félmillió alatt maradhat a váltók száma

MTI, 2012. október 25. - csütörtök 12:21
Címkék: kgfb, díj, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az idén várhatóan kevesebb mint 500 ezren váltanak biztosítót a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) kampánya során a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) várakozása szerint.


A szövetség csütörtöki közleményében azt írta, szerintük az október 30-án meghirdetendő kgfb-díjak átlagosan 4-5 százalékkal csökkennek 2011-hez képest, a biztosítót váltók száma pedig az idei évben várhatóan már a harmadát sem fogja elérni a három évvel ezelőtt tapasztalt másfélmilliós értéknek.

A FBAMSZ szerint ennek oka egyrészt az, hogy aki tehette, az előző években már optimalizálta biztosítását. Másrészt immár több mint félmillió autósnak eleve nem az év végén, hanem évközben van a biztosítási évfordulója. Emellett akkor, amikor az átlagos éves díjszint nem éri el egyetlen tankolás árát, az egyes díjak közti különbség a többség számára már valóban elhanyagolhatóvá válik.



A közlemény szerint a kárstatisztikák kedvező alakulása és a folytatódó éles piaci verseny miatt egyes szegmensekben az idén is folytatódhat a kötelező díjak esése.

A szövetség szerint az idei törvényváltoztatás bevezeti ugyan a beazonosítást megkönnyítő kártörténeti azonosító számot, ám ennek az idei kampányban még nem lesz, nem lehet számottevő szerepe.

A közleményben megjegyzik, a díjhirdetés időpontjának tetszőlegessé válásával jövő januártól teljessé válik a kgfb-piac liberalizációja. A díjhirdetés jövőbeli szabadsága számos félreértéssel szemben ugyanakkor ezt a kampányt semmilyen formában nem befolyásolja. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás lecserélése változatlanul csak évente egy alkalommal, a biztosítás évfordulójakor lehetséges. Megjegyzik, az évforduló sokaknak már évközi, azaz nem január elsejére esik, és az is fontos feltétel, hogy váltani továbbra is csak szabályszerű felmondás esetén lehetséges.

A tájékoztatás szerint lényeges újdonság, hogy akinek 2013 februárja után lesz a kötelező biztosítási évfordulója, az az idei kampányban már nem válthat. Olyan ajánlatot ugyanis nem fogadhatnak el a biztosítók az új szabályozás szerint, amely az ajánlattétel napjától számított 60 napnál későbbi időpontra vonatkozik. Ennél későbbi időpontra ugyanakkor a jövő évben már amúgy sem látható előre, milyen tarifák lesznek éppen érvényben.

A szövetséget 1991-ben 13 alkuszcég hozta létre, jelenleg 91 tagja van.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

István, 2017. november 20.

Jófogáson autót adnék el. Angol szöveg érkezik a +36208100254 számról: "Hello I just saw you...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Chris , 2017. november 20.

Ha szükség van egy sürgős kölcsön hogy megoldja a pénzügyi igényeinek, kínálunk hitelek a...

A gyóntatófülke nem szauna

Chris , 2017. november 20.

Ha szükség van egy sürgős kölcsön hogy megoldja a pénzügyi igényeinek, kínálunk hitelek a...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés