Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

KGFB - Félmillió alatt maradhat a váltók száma

MTI, 2012. október 25. - csütörtök 12:21
Címkék: kgfb, díj, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az idén várhatóan kevesebb mint 500 ezren váltanak biztosítót a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) kampánya során a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) várakozása szerint.


A szövetség csütörtöki közleményében azt írta, szerintük az október 30-án meghirdetendő kgfb-díjak átlagosan 4-5 százalékkal csökkennek 2011-hez képest, a biztosítót váltók száma pedig az idei évben várhatóan már a harmadát sem fogja elérni a három évvel ezelőtt tapasztalt másfélmilliós értéknek.

A FBAMSZ szerint ennek oka egyrészt az, hogy aki tehette, az előző években már optimalizálta biztosítását. Másrészt immár több mint félmillió autósnak eleve nem az év végén, hanem évközben van a biztosítási évfordulója. Emellett akkor, amikor az átlagos éves díjszint nem éri el egyetlen tankolás árát, az egyes díjak közti különbség a többség számára már valóban elhanyagolhatóvá válik.



A közlemény szerint a kárstatisztikák kedvező alakulása és a folytatódó éles piaci verseny miatt egyes szegmensekben az idén is folytatódhat a kötelező díjak esése.

A szövetség szerint az idei törvényváltoztatás bevezeti ugyan a beazonosítást megkönnyítő kártörténeti azonosító számot, ám ennek az idei kampányban még nem lesz, nem lehet számottevő szerepe.

A közleményben megjegyzik, a díjhirdetés időpontjának tetszőlegessé válásával jövő januártól teljessé válik a kgfb-piac liberalizációja. A díjhirdetés jövőbeli szabadsága számos félreértéssel szemben ugyanakkor ezt a kampányt semmilyen formában nem befolyásolja. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás lecserélése változatlanul csak évente egy alkalommal, a biztosítás évfordulójakor lehetséges. Megjegyzik, az évforduló sokaknak már évközi, azaz nem január elsejére esik, és az is fontos feltétel, hogy váltani továbbra is csak szabályszerű felmondás esetén lehetséges.

A tájékoztatás szerint lényeges újdonság, hogy akinek 2013 februárja után lesz a kötelező biztosítási évfordulója, az az idei kampányban már nem válthat. Olyan ajánlatot ugyanis nem fogadhatnak el a biztosítók az új szabályozás szerint, amely az ajánlattétel napjától számított 60 napnál későbbi időpontra vonatkozik. Ennél későbbi időpontra ugyanakkor a jövő évben már amúgy sem látható előre, milyen tarifák lesznek éppen érvényben.

A szövetséget 1991-ben 13 alkuszcég hozta létre, jelenleg 91 tagja van.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

kizsgé, 2020. szeptember 02.

Én általában nyeremény játékokon veszek részt állítólag. Mindig hatalmas összegeket nyere...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

REMY FINK, 2020. június 21.

Helló, kölcsönre van szüksége? Írjon nekünk e-mailt remy.credit111@gmail.com
E-mail (r...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Mr. Dékány Endre, 2020. június 12.

Szüksége van bármilyen pénzügyi támogatásra? Személyi kölcsönök? Üzleti hitelek? Jelzál...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza