Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Uniós vita a borok reklámjáról

MTI, 2012. szeptember 06. - csütörtök 15:21
Címkék: bor, reklám, unió
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A bor nem reklámozható azzal, hogy "könnyen emészthető", mert az ilyen megjelölés, amely a csökkentett savasságot jelzi, egészségre vonatkozó állításnak minősül, ami az alkoholtartalmú italok esetében tiltott - szögezte le csütörtökön közzétett ítéletében az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága.


A kérdés annak nyomán került az EU legfőbb bírói fóruma elé, hogy a Deutsches Weintor nevű, Rajna-vidéki borszövetkezet "lágy változat" megjelöléssel és "enyhén savas" kiegészítő felirattal ellátott borokat forgalmaz, és a borosüvegek gyűrűjén található címkén a "Könnyen emészthető lágy változat" felirat szerepel

Az illetékes német hatóság kifogásolta a "könnyen emészthető" megjelölés alkalmazását. Arra hivatkozott, hogy az uniós jog a több mint 1,2 térfogatszázalék alkoholt tartalmazó italok csomagolása és reklámozása tekintetében mindenfajta "egészségre vonatkozó állítást" tilt. Az alkoholtartalmú italok fogyasztásához kapcsolódó veszélyek miatt ugyanis az uniós jogalkotó védeni kívánta a fogyasztók egészségét, akiknek a fogyasztási szokásait az ilyen állítások közvetlenül befolyásolhatják.

A Deutsches Weintor viszont azzal érvel, hogy a "könnyen emészthető" megjelölés semmilyen módon nem kapcsolódik az egészséghez, és csupán az általános jó közérzetre vonatkozik. E kifejezések értelmezési vitája került végül Luxembourgba.

Ítéletében a bíróság arra az álláspontra helyezkedett, hogy az egészségre vonatkozó állítások használatára vonatkozó tilalom érvényes a "könnyen emészthető" megjelölésre is, hiszen ahhoz "valamely általánosan károsnak vélt anyag csökkentett mennyiségére vonatkozó hivatkozás kapcsolódik".

"A jelen ügyben a vitatott megjelölés, mivel azt sugallja, hogy a bor könnyen felszívódik és könnyen emészthető, arra utal, hogy az az emésztőrendszer számára nem okoz kárt, vagy csak kis mértékű kárt okoz, és e rendszer állapota viszonylag ép és érintetlen marad még az ismétlődő fogyasztás esetén is, mivel a bort csökkentett savasság jellemzi. A kérdéses állítás ezzel alkalmas arra, hogy tartós kedvező élettani hatást sugalljon, amely az emésztőrendszer jó állapotának a megőrzésében áll, ellentétben más borokkal, amelyek tekintetében feltételezett, hogy kumulált fogyasztásuk tartós negatív hatásokat gyakorol az emésztőrendszerre, és következésképpen az egészségre" - indokolta a reklámtilalmat a taláros testület.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. Richard Cosmos, 2018. október 21.

Szüksége van egy gyors hitelfelvételre? Ha sürgős hitre van szüksége adósságának rendezés...

Évi egy fogkefe

Mr. Richard Cosmos, 2018. október 19.

Pénzügyileg és szükséged van egy kölcsönre, hogy megváltoztasd a sürgős szükségletedet, ...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mr. Richard Cosmos, 2018. október 19.

Kell hitel? Személyi kölcsönök? Üzleti kölcsönök? jelzálogkölcsönök? Mezőgazdasági és...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés