Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Szövetkezett az NMHH és az NFH

MTI, 2012. június 04. - hétfő 14:31
Címkék: NMHH, NFM
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) új együttműködése nyomán gyorsabban juthatnak jogorvoslathoz az állampolgárok. Az emberek hatékonyabb védelme érdekében együttműködési megállapodást kötött a két hatóság, melyet hétfőn írt alá a sajtó jelenlétében Szalai Annamária, az NMHH elnöke és Pintér István, az NFH főigazgatója Budapesten.


Szalai Annamária hangsúlyozta: a két hatóság között korábban is volt együttműködés, a most aláírt megállapodás tartalmát a megváltozott feladat- és hatáskörhöz igazították annak érdekében, hogy gyorsabban jussanak megoldáshoz, jogorvoslathoz a panaszosok, és kiszűrjék a kettősséget.

Pintér István főigazgató kiemelte: az NFH-hoz tavaly mintegy 90 ezer panasz érkezett különböző területekről, ezek 7-8 százaléka az elektronikus hírközlés témáját érintette. Ilyen kifogás volt például, hogy a szolgáltató nem tájékoztatja megfelelően az ügyfelet a panaszkezelés feltételeiről, az ügyfélszolgálat működéséről.

A főigazgató hozzátette: az együttműködés során is érvényesítik a hatóságnál bevált preventív módszert, hogy a fogyasztó elkerülje a vitás helyzeteket.

Szalai Annamária közölte: gyakorlatukban előfordulnak olyan panaszok is, amelyek nem a hatáskörükbe tartoznak, ezeket a jövőben is továbbítják az illetékes szervezethez. Az együttműködés lehetővé teszi, hogy az eddiginél gyorsabban helyezzék át a panaszt az illetékes hatósághoz.

A legtöbb panasz a számlázáshoz kapcsolódik, növekvő tendenciát mutat az előfizetői szerződéssel kapcsolatos kifogás, és számottevő mennyiségű panasz érkezik a szolgáltatás minősége és az ügyfélszolgálattal kapcsolatban is - mondta.

A Média- és Hírközlési Hatóság vállalja, hogy havi rendszerességgel összegyűjti, hozzáférhetővé teszi az NFH számára azokat a reklámokat, amelyek első alkalommal kerülnek adásba, illetve tájékoztatást ad a hatáskörébe nem tartozó, de problematikusnak ítélt médiatartalomról, reklámokról - mondta az NMHH elnöke.

A megállapodás tartalmazza továbbá azt is, hogy a két hatóság rendszeres és eseti konzultációkat tart az elektronikus és hírközlési piaccal összefüggő ügyekben, továbbá egyeztetést kezdeményez olyan esetekben, ahol a másik fél eljárását szükségesnek tartja. Az együttes ellenőrzés mellett, a megelőzést szem előtt tartva, a két hatóság a jövőben közös kiadványokban hívja fel az emberek figyelmét arra, hogy a félreértések és a visszaélések hogyan kerülhetők el a szolgáltatások igénybevételekor - mondta Szalai Annamária.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mrs Farida Stephen, 2017. szeptember 23.

Jó nap regisztrált magánpénzt kölcsönadó vagyok. Olyan hiteleket adunk ki, amelyek segítik a...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés