Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Szövetkezett az NMHH és az NFH

MTI, 2012. június 04. - hétfő 14:31
Címkék: NMHH, NFM
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) új együttműködése nyomán gyorsabban juthatnak jogorvoslathoz az állampolgárok. Az emberek hatékonyabb védelme érdekében együttműködési megállapodást kötött a két hatóság, melyet hétfőn írt alá a sajtó jelenlétében Szalai Annamária, az NMHH elnöke és Pintér István, az NFH főigazgatója Budapesten.


Szalai Annamária hangsúlyozta: a két hatóság között korábban is volt együttműködés, a most aláírt megállapodás tartalmát a megváltozott feladat- és hatáskörhöz igazították annak érdekében, hogy gyorsabban jussanak megoldáshoz, jogorvoslathoz a panaszosok, és kiszűrjék a kettősséget.

Pintér István főigazgató kiemelte: az NFH-hoz tavaly mintegy 90 ezer panasz érkezett különböző területekről, ezek 7-8 százaléka az elektronikus hírközlés témáját érintette. Ilyen kifogás volt például, hogy a szolgáltató nem tájékoztatja megfelelően az ügyfelet a panaszkezelés feltételeiről, az ügyfélszolgálat működéséről.

A főigazgató hozzátette: az együttműködés során is érvényesítik a hatóságnál bevált preventív módszert, hogy a fogyasztó elkerülje a vitás helyzeteket.

Szalai Annamária közölte: gyakorlatukban előfordulnak olyan panaszok is, amelyek nem a hatáskörükbe tartoznak, ezeket a jövőben is továbbítják az illetékes szervezethez. Az együttműködés lehetővé teszi, hogy az eddiginél gyorsabban helyezzék át a panaszt az illetékes hatósághoz.

A legtöbb panasz a számlázáshoz kapcsolódik, növekvő tendenciát mutat az előfizetői szerződéssel kapcsolatos kifogás, és számottevő mennyiségű panasz érkezik a szolgáltatás minősége és az ügyfélszolgálattal kapcsolatban is - mondta.

A Média- és Hírközlési Hatóság vállalja, hogy havi rendszerességgel összegyűjti, hozzáférhetővé teszi az NFH számára azokat a reklámokat, amelyek első alkalommal kerülnek adásba, illetve tájékoztatást ad a hatáskörébe nem tartozó, de problematikusnak ítélt médiatartalomról, reklámokról - mondta az NMHH elnöke.

A megállapodás tartalmazza továbbá azt is, hogy a két hatóság rendszeres és eseti konzultációkat tart az elektronikus és hírközlési piaccal összefüggő ügyekben, továbbá egyeztetést kezdeményez olyan esetekben, ahol a másik fél eljárását szükségesnek tartja. Az együttes ellenőrzés mellett, a megelőzést szem előtt tartva, a két hatóság a jövőben közös kiadványokban hívja fel az emberek figyelmét arra, hogy a félreértések és a visszaélések hogyan kerülhetők el a szolgáltatások igénybevételekor - mondta Szalai Annamária.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Dobbs, 2018. május 23.

Vannak pénzügyi nehézségei? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Dobbs Finance and Mortgages Limit...

Telefonok a szervizben

Mehmet Hakan, 2018. május 22.

Kadri Zoltan vagyok, kölcsönöket kínálunk magánszemélyeknek és cégeknek, akik sürgős köl...

Emeltdíjas telefonszám álláshirdetésekben

Trust Fund, 2018. május 22.

Voltál már keresni, hogy hová kölcsönt kapj 3% -os diszkontrátával? nem tudott hitelt szerezn...

Évi egy fogkefe

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés