Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Egyre romlik az európai fogyasztók közérzete

MTI, 2012. május 30. - szerda 15:01
Címkék: fogyasztó, hangulat
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Negyedik éve romlik a Cetelem Bank által készített nemzetközi felmérésben vizsgált 12 európai ország fogyasztóinak közérzete, a hangulati index soha nem tapasztalt mélységbe zuhant, a megkérdezett európai fogyasztók átlagosan 3,8 pontra értékelték saját országuk helyzetét az 1-től 10-ig terjedő skálán - a felmérés eredményeit szerdán ismertették Budapesten.


Lukácsi Zoltán, a Cetelem Bank marketing igazgatója elmondta: a felmérés alapján Európa továbbra is a válság fogságában él, a történelmi mélypontját érte el a fogyasztók közérzete a "Cetelem Körkép 2012" című nemzetközi kutatás szerint, amely Európa 12 országában vizsgálta a fogyasztói trendek változását.

A felmérés eredménye azt mutatja, hogy a rövid távú vásárlási szokások kielégítése helyett az európai fogyasztók a hosszabb távú egyéni és családi biztonság felé fordulnak. A legfontosabb céljuknak a pénzköltés terén már az egészségi állapotuk megőrzését és gyermekeik jövőjének biztosítását tekintik az európai fogyasztók.

A vizsgált országok döntő többsége - köztük Magyarország - fogyasztói úgy érzik, helyzetük romlott az előző évhez képest. Németországban és Romániában ugyan bizakodóak a polgárok, de Európát továbbra is a pesszimizmus uralja: a magyaroknál (akik 2,7 pontra értékelték a skálán az ország helyzetét) csak a portugálok borúlátóbbak.

A válság hatásai, köztük a bizonytalan munkaerő-piaci helyzet, óvatosságra intik az európai fogyasztókat. A bevételek folyamatos csökkenésére a kiadások, a fogyasztás visszafogásával reagálnak: Európában és Magyarországon is leginkább a ruházkodásra, a szórakozásra vagy utazásra, illetve az élelmiszervásárlásra fordított összegeken spórolnak a fogyasztók.

A válságkezelés azonban nem egyenlő a takarékoskodással: az európai fogyasztó számára a legfontosabb, hogy jobb körülményeket biztosítson a gyermekei számára. A fogyasztásban az olyan hosszú távú értékek kerülnek előtérbe, mint a család vagy a környezet védelme, a gyermekek iskoláztatása - derült ki a Cetelem felméréséből.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

oceanicfinance, 2017. november 22.

Hitelre van szüksége? Keresett már hol lehet kölcsön? Megpróbált valamilyen kölcsönt kapni?...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

Hobelman Finance, 2017. november 21.

Hitelre van szüksége? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Hobelman Finance and Mortgages Limited c...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

REMY.CREDIT, 2017. november 21.

XMAS HITEL IS MOST MÓDOSan alacsony áron 1%{REMY.CREDIT111@gmail.com}

Szüksége va...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés