Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Egyre romlik az európai fogyasztók közérzete

MTI, 2012. május 30. - szerda 15:01
Címkék: fogyasztó, hangulat
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Negyedik éve romlik a Cetelem Bank által készített nemzetközi felmérésben vizsgált 12 európai ország fogyasztóinak közérzete, a hangulati index soha nem tapasztalt mélységbe zuhant, a megkérdezett európai fogyasztók átlagosan 3,8 pontra értékelték saját országuk helyzetét az 1-től 10-ig terjedő skálán - a felmérés eredményeit szerdán ismertették Budapesten.


Lukácsi Zoltán, a Cetelem Bank marketing igazgatója elmondta: a felmérés alapján Európa továbbra is a válság fogságában él, a történelmi mélypontját érte el a fogyasztók közérzete a "Cetelem Körkép 2012" című nemzetközi kutatás szerint, amely Európa 12 országában vizsgálta a fogyasztói trendek változását.

A felmérés eredménye azt mutatja, hogy a rövid távú vásárlási szokások kielégítése helyett az európai fogyasztók a hosszabb távú egyéni és családi biztonság felé fordulnak. A legfontosabb céljuknak a pénzköltés terén már az egészségi állapotuk megőrzését és gyermekeik jövőjének biztosítását tekintik az európai fogyasztók.

A vizsgált országok döntő többsége - köztük Magyarország - fogyasztói úgy érzik, helyzetük romlott az előző évhez képest. Németországban és Romániában ugyan bizakodóak a polgárok, de Európát továbbra is a pesszimizmus uralja: a magyaroknál (akik 2,7 pontra értékelték a skálán az ország helyzetét) csak a portugálok borúlátóbbak.

A válság hatásai, köztük a bizonytalan munkaerő-piaci helyzet, óvatosságra intik az európai fogyasztókat. A bevételek folyamatos csökkenésére a kiadások, a fogyasztás visszafogásával reagálnak: Európában és Magyarországon is leginkább a ruházkodásra, a szórakozásra vagy utazásra, illetve az élelmiszervásárlásra fordított összegeken spórolnak a fogyasztók.

A válságkezelés azonban nem egyenlő a takarékoskodással: az európai fogyasztó számára a legfontosabb, hogy jobb körülményeket biztosítson a gyermekei számára. A fogyasztásban az olyan hosszú távú értékek kerülnek előtérbe, mint a család vagy a környezet védelme, a gyermekek iskoláztatása - derült ki a Cetelem felméréséből.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

A gyóntatófülke nem szauna

Bereczk János, 2017. szeptember 22.

Rendesen lelassult ez a probléma is, az
érkező tél, sajnos, meg fogja követelni!
...

CO-érzékelők - életünk őrei

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés