Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

MEH: egyszerűbb energiaszámla, elégedettebb fogyasztók

MTI, 2012. május 16. - szerda 14:51
Címkék: energia, számla, fogyasztó,
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A szolgáltatók által bevezetett egyszerűsített energiaszámlát kedvezően fogadták a fogyasztók a Magyar Energia Hivatal (MEH) elégedettségi vizsgálata szerint.


A MEH közleménye emlékeztet arra, hogy az általa a korábbi években végzett fogyasztói elégedettségvizsgálatok szerint az egyik legnagyobb probléma a szolgáltatói számlák nehéz értelmezhetősége volt.

A MEH kutatásainak a célja az, hogy a fogyasztók érdekében rávilágítson a problémás szolgáltatási területekre és ösztönözze a szolgáltatás minőségének javítását.

Az évről évre elvégzett fogyasztói elégedettség vizsgálatok szerint a fogyasztói és felhasználói vélemények egyformák abban az értelemben, hogy ugyanazokat a témaköröket tekintik kritikusnak a válaszadók. Az energiaellátás biztonsága például kiemelten fontos a fogyasztók számára.

A most publikált felmérés tapasztalatai szerint a 2010. évi eredményekhez képest néhány fontos terület megítélése egyértelműen kedvezőbb lett, miközben elégedettség-csökkenés egyetlen területen sem volt tapasztalható. A szolgáltatók tevékenységének értékelése kiterjedt a szolgáltatásminőség, a műszaki ügyintézés, a tájékoztatás, a fogyasztás mérése és a környezeti hatások értékelésére, valamint a szolgáltatott gáz, illetve villamos energia minőségével kapcsolatos fogyasztói véleményekre. Az egyetemes szolgáltatás területén a számlázás, a panaszügyintézés, az ügyfélszolgálati munka, és a tájékoztatás működését értékelték a fogyasztók.

A kutatás kiterjedt a kereskedőváltással kapcsolatos fogyasztói szándékok vizsgálatára is.

A gázelosztás esetében a felhasználók legfontosabb igénye a folyamatos és állandóan jó minőségű gázszolgáltatás. Az ellátás folyamatosságával a fogyasztók alapvetően elégedettek, a gáz minőségének stabilitását azonban többen kritizálták.

A műszaki ügyintézéssel az érintettek többsége elégedett volt: ilyen ügyeket a nem lakossági felhasználók nagyobb arányban intéztek, mint a lakossági fogyasztók és elégedetlenebbek is voltak az ügyintézés folyamatával.

A gázfogyasztás mérésének pontosságát a fogyasztók nem kérdőjelezték meg.

Tavaly a lakossági felhasználók 87 százaléka, a nem lakossági ügyfélkör 92 százaléka rendelkezett ismerettel a szolgáltató váltásról. A lakossági felhasználók 3 százaléka, a nem lakossági felhasználóknak pedig a 8 százaléka vélte úgy, hogy rövid időn, 3 hónapon belül biztosan, vagy nagy valószínűséggel kereskedőt fog váltani, ami alacsonyabb a 2010-es értékekhez képest.

Az áramszolgáltatás esetében a korábbi évekhez hasonlóan ugyanazokat a problémákat említették a fogyasztók: így a feszültségingadozást, valamint az feszültség-kimaradást, különösen kritizálták a tartósabb üzemzavarokat, illetve a hibabejelentések fogadását, valamint a javítás időtartamát.

Az áramszolgáltatást nézve az átlagosnál alacsonyabb az elégedettség a számla érthetőségével kapcsolatban is.

A kereskedőváltás lehetőségének ismertsége a lakossági körben elérte a 72 százalékot, a nem lakossági felhasználók körében, pedig a 82 százalékot. Közeli kereskedőváltási terveket a lakossági fogyasztók 3,3 százaléka, a nem lakossági felhasználók 7,6 százaléka valószínűsített. Utóbbi értékek enyhe csökkenést mutatnak a tavalyi szándékokhoz képest.

A MEH felmérése szerint a "zöldebb" energiáért való fizetési hajlandóság továbbra is csekély.

A hivatal, együttműködve a villamos energia- és földgázszolgáltatásban érintett hálózati elosztói engedélyesekkel, egyetemes szolgáltatókkal, 16. alkalommal végezte el a fogyasztói elégedettség vizsgálatot: 2011 őszén az ország egész területén 7.200 háztartási és 2.400 nem háztartási fogyasztó véleményét kérdezték meg.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mrs Farida Stephen, 2017. szeptember 23.

Jó nap regisztrált magánpénzt kölcsönadó vagyok. Olyan hiteleket adunk ki, amelyek segítik a...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés