Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

MEH: egyszerűbb energiaszámla, elégedettebb fogyasztók

MTI, 2012. május 16. - szerda 14:51
Címkék: energia, számla, fogyasztó,
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A szolgáltatók által bevezetett egyszerűsített energiaszámlát kedvezően fogadták a fogyasztók a Magyar Energia Hivatal (MEH) elégedettségi vizsgálata szerint.


A MEH közleménye emlékeztet arra, hogy az általa a korábbi években végzett fogyasztói elégedettségvizsgálatok szerint az egyik legnagyobb probléma a szolgáltatói számlák nehéz értelmezhetősége volt.

A MEH kutatásainak a célja az, hogy a fogyasztók érdekében rávilágítson a problémás szolgáltatási területekre és ösztönözze a szolgáltatás minőségének javítását.

Az évről évre elvégzett fogyasztói elégedettség vizsgálatok szerint a fogyasztói és felhasználói vélemények egyformák abban az értelemben, hogy ugyanazokat a témaköröket tekintik kritikusnak a válaszadók. Az energiaellátás biztonsága például kiemelten fontos a fogyasztók számára.

A most publikált felmérés tapasztalatai szerint a 2010. évi eredményekhez képest néhány fontos terület megítélése egyértelműen kedvezőbb lett, miközben elégedettség-csökkenés egyetlen területen sem volt tapasztalható. A szolgáltatók tevékenységének értékelése kiterjedt a szolgáltatásminőség, a műszaki ügyintézés, a tájékoztatás, a fogyasztás mérése és a környezeti hatások értékelésére, valamint a szolgáltatott gáz, illetve villamos energia minőségével kapcsolatos fogyasztói véleményekre. Az egyetemes szolgáltatás területén a számlázás, a panaszügyintézés, az ügyfélszolgálati munka, és a tájékoztatás működését értékelték a fogyasztók.

A kutatás kiterjedt a kereskedőváltással kapcsolatos fogyasztói szándékok vizsgálatára is.

A gázelosztás esetében a felhasználók legfontosabb igénye a folyamatos és állandóan jó minőségű gázszolgáltatás. Az ellátás folyamatosságával a fogyasztók alapvetően elégedettek, a gáz minőségének stabilitását azonban többen kritizálták.

A műszaki ügyintézéssel az érintettek többsége elégedett volt: ilyen ügyeket a nem lakossági felhasználók nagyobb arányban intéztek, mint a lakossági fogyasztók és elégedetlenebbek is voltak az ügyintézés folyamatával.

A gázfogyasztás mérésének pontosságát a fogyasztók nem kérdőjelezték meg.

Tavaly a lakossági felhasználók 87 százaléka, a nem lakossági ügyfélkör 92 százaléka rendelkezett ismerettel a szolgáltató váltásról. A lakossági felhasználók 3 százaléka, a nem lakossági felhasználóknak pedig a 8 százaléka vélte úgy, hogy rövid időn, 3 hónapon belül biztosan, vagy nagy valószínűséggel kereskedőt fog váltani, ami alacsonyabb a 2010-es értékekhez képest.

Az áramszolgáltatás esetében a korábbi évekhez hasonlóan ugyanazokat a problémákat említették a fogyasztók: így a feszültségingadozást, valamint az feszültség-kimaradást, különösen kritizálták a tartósabb üzemzavarokat, illetve a hibabejelentések fogadását, valamint a javítás időtartamát.

Az áramszolgáltatást nézve az átlagosnál alacsonyabb az elégedettség a számla érthetőségével kapcsolatban is.

A kereskedőváltás lehetőségének ismertsége a lakossági körben elérte a 72 százalékot, a nem lakossági felhasználók körében, pedig a 82 százalékot. Közeli kereskedőváltási terveket a lakossági fogyasztók 3,3 százaléka, a nem lakossági felhasználók 7,6 százaléka valószínűsített. Utóbbi értékek enyhe csökkenést mutatnak a tavalyi szándékokhoz képest.

A MEH felmérése szerint a "zöldebb" energiáért való fizetési hajlandóság továbbra is csekély.

A hivatal, együttműködve a villamos energia- és földgázszolgáltatásban érintett hálózati elosztói engedélyesekkel, egyetemes szolgáltatókkal, 16. alkalommal végezte el a fogyasztói elégedettség vizsgálatot: 2011 őszén az ország egész területén 7.200 háztartási és 2.400 nem háztartási fogyasztó véleményét kérdezték meg.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

oceanicfinance, 2017. november 22.

Hitelre van szüksége? Keresett már hol lehet kölcsön? Megpróbált valamilyen kölcsönt kapni?...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

Hobelman Finance, 2017. november 21.

Hitelre van szüksége? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Hobelman Finance and Mortgages Limited c...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

REMY.CREDIT, 2017. november 21.

XMAS HITEL IS MOST MÓDOSan alacsony áron 1%{REMY.CREDIT111@gmail.com}

Szüksége va...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés