Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

A megelőzés a fő cél a fogyasztóvédelemben

MTI, 2012. május 10. - csütörtök 10:01
Címkék: fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatója szerint munkájuk során a megelőzés került előtérbe, amit az ellenőrzési körükbe tartozó szervezetek, vállalkozások kedvezően fogadtak.


A fogyasztóvédelem elmúlt egy, másfél évében megtapasztalt változások egyértelművé tették azt a kormányzati szándékot, hogy a hatóság mindenben szakítson azzal a szemlélettel, amely az ellenőrzéseket és az intézkedéseket kizárólagosan szem előtt tartó, mindenáron bírságolni akaró szervezetként állította be - mondta az MTI-nek adott nyilatkozatában Pintér István.

Láthatóan előtérbe került a prevenció, valamint az a gyakorlat, amelynek eredményeképpen a felügyelőségek csak akkor szabnak ki pénzbeli szankciót, ha azt a jogszabálysértés súlya egyértelműen indokolja, vagy ha úgy látják a hatóságok, hogy a korábbi, enyhébb fokú intézkedés hatástalannak bizonyult - közölte.

Pintér István szerint a változó jogalkalmazás nemcsak azért tekinthető előrelépésnek, mert azt a vállalkozások jól fogadták, hanem azért is, mert a tapasztalatuk alapján a cégek nem éltek és nem élnek vissza a látszólag engedékenyebb hatósági hozzáállással. Pontosan érzik azt, hogy a hatóság partnernek tekinti őket, és ezt ők is viszonozzák - mondta a főigazgató.

A továbblépésnek a hagyományos hatósági szerepkörből számos egyéb megnyilvánulása is ismertté vált az elmúlt időszakban. A jogszabályokat betartó, tisztességesen működő vállalkozások listáján már több mint 1.300 cég szerepel, egyre inkább rangot jelent felkerülni a pozitív listára.

Az idén elindított Fogyasztóbarát Vállalkozás minősítés elnyerésére is vannak már jelentkezők, akik bizonyítani kívánják, hogy többet tesznek a fogyasztói elégedettségért, mint ami a jogszabályok alapján elvárható - mutatott rá a főigazgató.

Pintér István szerint a fogyasztók is aktívabbak, a minőségi és fogyasztóvédelmi szempontból biztonságos árukat tartalmazó Nemzeti Fogyasztói Termékkosárba egyre többen ajánlanak terméket, kifejezve a valódi érték és minőség melletti elkötelezettségüket, mint ahogyan nagyon sokan kifejtették véleményüket a tavalyi Fogyasztóvédelmi Konzultáció kérdőívének kitöltésével.

Az új, preventív és ösztönző eszközök tehát ugyanúgy beváltották a hozzájuk fűzött reményeket, mint a változó jogalkalmazás, a hatóság ezért továbbra is a megkezdett úton halad tovább - hangsúlyozta Pintér István.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. Richard Cosmos, 2018. október 19.

Kell hitel? Személyi kölcsönök? Üzleti kölcsönök? jelzálogkölcsönök? Mezőgazdasági és...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

David Peterson, 2018. október 19.

Mindenkinek szüksége van egy kis segítségre. A Személyi Kölcsön segíthet abban, hogy megenge...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Joan Wilson, 2018. október 18.

Én Joan Wilson vagyok, internetes csalók áldozata voltam, amíg kapcsolatba nem vettem ezt a jó ...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés