Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Határokon átnyúló segítség fogyasztóknak

MTI, 2012. május 08. - kedd 15:31
Címkék: határ, segítség
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Határokon átnyúló segítséget nyújt panasz esetén a fogyasztóknak az Európai Fogyasztói Központ (EFK); a panaszos és egy külföldi vállalkozás között felmerült jogvita rendezését ingyenesen vállaló szervezet az elmúlt évben az esetek mintegy 60 százalékában eredményesen közvetített a felek között.


Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ igazgatója kedden Kaposváron sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a cél az, hogy a fogyasztók határon átnyúló vásárlásokba vetett bizalma növekedjen, de fontos az is, hogy tudják, panasz esetén van kihez fordulni.

Tavaly az előző évinél 46 százalékkal több, összesen 341 új, határon átnyúló egyedi fogyasztói panasz érkezett az EFK-hoz magyar fogyasztóktól uniós vállalkozásokkal szemben, illetve uniós fogyasztóktól magyar vállalkozásokkal szemben - mondta az igazgató.

Emlékeztetett arra, hogy az uniós belső határok megszűnésének és az utazási korlátozások eltörlésének köszönhetően a személyek és áruk szabad mozgásának elve alapján a magyar fogyasztók is lényegében szintén szabadon utazhatnak és vásárolhatnak az Európai Unión belül, ám előfordulhat, hogy a külföldi vállalkozás olyan terméket értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amely nem felel meg a fogyasztó számára. Az EFK ilyen esetben tud segítséget nyújtani a fogyasztónak azzal, hogy közvetít, egyeztet, megoldást keres a panasz orvoslására.

Kriesch Attila szerint a tapasztalatok azt mutatják, hogy a fogyasztók panasz esetén szembesülnek azzal a nehézséggel, hogy adott esetben nyelvtudás és jogi ismeretek hiányában nem tudják hogyan, milyen módon tudják rendezni az egyedi, magánjogi szerződésből eredő felmerült jogvitáját a más uniós tagállamban, illetve Izlandon vagy Norvégiában letelepedett vállalkozással.

Az EFK éppen ezekben az esetekben tud segíteni, azzal, hogy az Európai Fogyasztói Központok Hálózatán keresztül - közvetítő szerepet vállalva - kísérletet tesz a panasz békés rendezésére, elkerülve ily módon egy hosszas bírósági pereskedést - magyarázta a központ igazgatója. Hozzátette: a közbenjárásuknak köszönhetően tavaly tízmillió forintot kaptak vissza magyar és más uniós országok panaszosai.

Mint arról beszámolt, a leggyakoribb panaszok az internetes vásárlással, illetve szolgáltatással - online fizetések, játékok, árverések -, a légiközlekedéssel, üdüléssel, utazási szerződéssel, lakás- és autóbérléssel, vállalkozási szerződéssel kapcsolatosak. Hozzátette: ha a vállalkozás az EFK és a nemzetközi hálózat közreműködése ellenére sem rendezi a fogyasztó panaszát, illetve a fogyasztó továbbra sem elégedett a panasz rendezésének módjával és a külföldi vállalkozás által megtett intézkedésekkel, akkor a fogyasztót felvilágosítják az egyéb lehetőségekről, például a békéltető testületi eljárásról, és kérése esetén továbbítják panaszát az ügyben illetékes testülethez.

Kriesch Attila kitért arra is, hogy különböző kiadványokkal tájékoztatják a fogyasztókat, de hasznos tudnivalókat tartalmaz kétnyelvű - magyar és angol - honlapjuk. Közölte: a múlt évben több mint 1.600 esetben nyújtottak telefonon, illetve elektronikus úton tájékoztatást a fogyasztók egyedi megkereséseire.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mrs Farida Stephen, 2017. szeptember 23.

Jó nap regisztrált magánpénzt kölcsönadó vagyok. Olyan hiteleket adunk ki, amelyek segítik a...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés