Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Vannak, akiket érdekel a reklámblokk

MTI, 2012. április 11. - szerda 14:31
Címkék: reklám, televízió
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A tévénézők mindössze 30 százaléka üli végig a reklámblokkot, elsősorban a nők és az idősebbek - derült ki egy felméréséből.


A tévé a mai napig közkedvelt csatorna a hirdetők körében, hiszen a 18-64 évesek 80 százaléka napi szinten tévézik, további 16 százalék ritkábban ugyan, de szintén leül a készülék elé. Az eszköz népszerűségét mutatja, hogy 2011-ben naponta átlagosan 9268 reklámot vetítettek a hazai tévécsatornák, ugyanakkor a hirdetőknek komoly problémát jelent a reklámok kerülése.

A tévénézők kevesebb, mint egyharmada szokta végigülni a hirdetésblokkot, a többség átkapcsol vagy kimegy a szobából. A nők és az idősebbek kevésbé reklámot kerülők, ez mind a naponta, mind a ritkábban tévézők esetében igaz - derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felméréséből.

Az új médiatörvény értelmében 2011. január 1-je óta a hirdetések hangereje nem lehet magasabb, mint a környező műsorszámoké. A kutatás szerint a válaszadók 59 százaléka nem vette észre, hogy a reklámok már nem hangosabbak a környező műsoroknál. A halkulást észlelők közül minden második megkérdezett úgy nyilatkozott, hogy a reklámok akkor is zavarják, ha nem hangosabbak a környező műsoroknál. A válaszadók 7 százaléka szerint a szórakoztató hirdetések akkor sem zavaróak, ha hangosabbak.

A nézők véleménye szerint egyébként a hangerő mérséklésével nem csökkent a reklámok figyelemfelkeltő hatása: a megkérdezettek mindössze 1 százaléka értett egyet azzal, hogy a kisebb hangerő miatt kevésbé figyel oda a hirdetésekre.

Közben megjelentek olyan hirdetési formák, amelyek segítségével a hirdetők a notórius átkapcsolókat is elérhetik: a többi között a "csak egy reklám" vagy a "kép a képben" megoldással, amikor műsor közben a kép egyik sarkában fut a hirdetés.

A felmérés 2012. március 14. és 19. között online kérdezéssel zajlott. A villámkutatásban 2094-en vettek részt, a minta kor és nem tekintetében reprezentálja a hazai 18-64 éves magyar lakosságot.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mrs Farida Stephen, 2017. szeptember 23.

Jó nap regisztrált magánpénzt kölcsönadó vagyok. Olyan hiteleket adunk ki, amelyek segítik a...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés