Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

A hazai internetezők negyede vásárol a világhálón

MTI, 2012. április 03. - kedd 17:11
Címkék: internet, vásárlás, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Magyarországon kevésbé elterjedt az internetes vásárlás mint Nyugat-Európa több országában: a magyar internetezők 26 százaléka vásárol online, munkát ugyanakkor a netezők többsége a világhálón keres.


Az Ipsos 24 országra kiterjedő, az internetezőkre reprezentatív felmérésének eredményeit kedden juttatta el az MTI-nek.

E szerint a világ internetezőinek hattizede a világhálón gyűjti össze az információkat a vásárolni kívánt termékekről, csaknem fele meg is veszi a weben.

A világháló használóinak 40 százaléka munkát is online módon keres. A magyar internetezők ugyanakkor leginkább álláskeresésre használják a webet (58 százalékuk), e tekintetben csak Lengyelország előz meg minket (61 százalékkal).

Tízből hat internetező, (a megkérdezettek 59 százaléka) használta a világhálót az elmúlt 90 nap folyamán pénzügyeinek intézésére. A svédek nagy többsége (88 százaléka), mint ahogy a franciák háromnegyede (76 százalék), a kanadaiak (75 százalék), az ausztrálok (74 százalék), a lengyelek (74 százalék), a dél-afrikaiak (74 százalék) és a belgák (73 százalék) is gyakran e-bankol.

A mexikóiaknak csupán egynegyede intéz pénzügyeket online módon, a listán alulról felfelé haladva a szaúd-arábiaiak (29 százalék), a brazilok (32 százalék) és az argentínok (36 százalék) követik.

A magyar internetező ugyanakkor az átlagosnál kevésbé intézi banki ügyeit a világhálón: 51 százalékkal a középmezőny végén van Magyarország, és a magyarok ritkábban tájékozódnak a kiszemelt termékekről az interneten (44 százalékkal a lista végén állnak) - derül ki az Ipsos adataiból.

A világ internetezőinek 48 százaléka volt világhálón keresztüli vevője valamely terméknek vagy szolgáltatásnak. A legfejlettebb országok jellemzője az online kereskedelem: Németország és Nagy-Britannia (74 százalék), Svédország (68 százalék), Egyesült Államok (65 százalék) és Dél-Korea (62 százalék). A másik "végletet" képviseli többek között Szaúd-Arábia (21 százalék), Mexikó (23 százalék), és Magyarország (26 százalék) Az Ipsos felmérése szerint sokan, 61 százaléknyian kutakodnak a weben azért, hogy megfelelő információkhoz jussanak arról, aminek fontolgatják a megvételét, míg a magyar internetezőknek csak 44 százaléka tesz ugyanígy.

A megkérdezettek 41 százaléka használta a világhálót álláskeresésre az elmúlt három hónapban. A lengyelek 61, a magyarok 58, a dél-afrikaiak 57, és a mexikóiak 55 százaléka, míg például a japánok, a dél-koreaiak és a franciák kevésbé élnek ezzel a lehetőséggel.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

dakany, 2017. szeptember 20.

Különböző kölcsönöket kínálunk magánszemélyeknek (személyi kölcsön) és együttműköd...

Patika trükk

Coetus webb, 2017. szeptember 20.

FIGYELEM! FIGYELEM!! FIGYELEM! +2349053095559, E-mail: vinadilluminationworld@gmail.com MR COETUS WE...

Nejlonzacskó-dilemma

webb Richard, 2017. szeptember 20.

Tudod, hogy bármilyen ATM-et vághatsz?

Speciálisan ATM-kártyákat programozunk, a...

Nejlonzacskó-dilemma

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés