Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!


Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Kiskorúaknak szóló reklámok miatt bírságolt a GVH

MTI, 2012. március 20. - kedd 16:31
Címkék: GVH, bírság
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két eljárásában is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot állapított meg kiskorúaknak szóló tájékoztatások miatt, ezért két vállalkozásra összesen 2 millió forint bírságot szabott ki.


A GVH kedden azt közölte az MTI-vel, hogy az M-Ágnes Játéknagykereskedő és Készítő Bt. által forgalmazott "Nappy" játékkutyákat és a "Filly" királyi családot a vállalkozás reklámfilmekkel, plakátokkal és a honlapján megjelenő hirdetésekkel népszerűsítette. A reklámokban megjelentő üzenetek a játékok megvásárlására szólították fel a kiskorúakat, hiszen a gyűjteményük csak akkor lehetett teljes, ha annak összes darabját megvásárolták.

Mivel a termékeket nem átlátszó csomagolásban árulták, a fogyasztók nem tudhatták, hogy a termékek közül pontosan melyiket vásárolják meg. Így előfordulhatott az is, hogy a gyűjtemény egy darabját több alkalommal is megvásárolták. A vizsgált reklámok elsősorban a 10 év alatti korosztályt célozták, amelynek tagjai életkorukból fakadóan különösen kiszolgáltatottak, mivel rájuk erőteljesebb hatást képes gyakorolni a reklámban szereplő felhívás - írta a versenyhivatal.

A közlemény szerint az Egmont-Hungary Könyv- és Lapkiadó Kft. a "20 éves az Egmont kiadó" nyereményjátéka kapcsán olyan üzeneteket fogalmazott meg az általa kiadott magazinokban, kirakati plakátokon és a honlapján, amelyekben kiskorúakat közvetlenül szólított fel a magazinok megvásárlására. A vállalkozás a játék népszerűsítése során az Egmont magazinokon megjelenő matricák gyűjtésére szólította fel a gyerekeket, amelyekért cserébe a negyedévente megrendezett sorsolásokon vásárlási utalványokat, könyvcsomagot, magazin előfizetést lehetett nyerni, valamint az összes beküldő között év végén egymillió forintot sorsoltak ki.

A GVH megállapította, hogy mindkét vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor termékeit, illetve nyereményjátékát olyan módon reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Matus László, 2012. március 21. - szerda 16:12

Kedves Heep! Örvendek,hogy újra látom a hozzászólását.Már olyan rég tisztelt meg a beszólásával,hogy azt hittem,hogy netán beteg, vagy még rosszabb.Az éles nyelvemet mint az a hozzászólásomból is látszik épp másokon köszörültem. Véleményemet pedig továbbra is fenntartom, mivel ez a valóság. Írhatok még példát esetleg,ha gondolja: a Spár matricás füzeteitől kezdve /ahol ugyan nem a gyermeket szólították meg,de a gyermek nyúzta az anyucit még több matricáért és ott sem lehetett kívülről látni,hogy megvan-e már az ami a csomagban van/ a TV-ben reklámozott alvópárnákig ahol mint kiderült még van vagy három fajta és csak azon jó az alvás a gyereknek. De nem ez a lényeg szerintem, hanem az,hogy valami érdekesség miatt soha nem a valóban fontos ,emberek életét befolyásoló vagy olyan dolgokkal foglalkoznak ami miatt panasz vagy feljelentés érkezik. Arra mindig az a válasz,hogy bocsika de nem vagyunk illetékesek, forduljon bírósághoz, vagy fel kedves állampolgár.Legalább is én így látom és mivel az embereket még nem sokszorosítják , lehet nézetkülönbségünk, de ebben ez a szép.Ja és nem vagyok suszter.

Uriah Heep, 2012. március 21. - szerda 13:55

Matus Úr Ön annyit ért a GVH-hoz meg a reklámokhoz, mint tyúk az ábc-hez. Suszter maradjon a kaptafánál, Ön pedig kedveskedjen éles nyelvét másokon köszörülni.

Matus László, 2012. március 20. - kedd 16:58

Tisztelt GVH!Az a lényege a reklámnak,hogy vásárlásra csábítson!Amikor pl.: Kinder tojást veszek akkor sem tudom,hogy megvan-e már az a darab!Amikor egy albumba való matricát veszek akkor sem! Szóval hol itt a hiba???????????????

Fókuszban a fogyasztóvédelem és a reklámjog - Mikor büntet a GVH?
DM-kampányok és a reklámtörvény
Jelentkezzen konferenciánkra!

Kommentek

simon jànos, 2014. április 23.

Én kérdezni szeretnék felvettünk jelzàlog kölcsönt a öreganyàm otp be és édesanyàmnak le...

Mit tegyünk, ha kopogtat a végrehajtó?

JMB, 2014. április 23.

engem is ez az uriember tomcambell007@hotmail.com keresett fel smsben (de magyar számról: +3630 55...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

dujmov jozsef, 2014. április 23.

van ugy hogy van szerencsed meg latjuk villanyszerelo vagyok tavaly nyertunk egy pert +36702365469 j...

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Lássunk világot!
Astoria Szálló Astoria Szálló Száz éve, 1914. március 14-én nyitotta meg a kapuit a budapesti Astoria Szálló, amely a...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés