Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!


Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Kiskorúaknak szóló reklámok miatt bírságolt a GVH

MTI, 2012. március 20. - kedd 16:31
Címkék: GVH, bírság
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két eljárásában is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot állapított meg kiskorúaknak szóló tájékoztatások miatt, ezért két vállalkozásra összesen 2 millió forint bírságot szabott ki.


A GVH kedden azt közölte az MTI-vel, hogy az M-Ágnes Játéknagykereskedő és Készítő Bt. által forgalmazott "Nappy" játékkutyákat és a "Filly" királyi családot a vállalkozás reklámfilmekkel, plakátokkal és a honlapján megjelenő hirdetésekkel népszerűsítette. A reklámokban megjelentő üzenetek a játékok megvásárlására szólították fel a kiskorúakat, hiszen a gyűjteményük csak akkor lehetett teljes, ha annak összes darabját megvásárolták.

Mivel a termékeket nem átlátszó csomagolásban árulták, a fogyasztók nem tudhatták, hogy a termékek közül pontosan melyiket vásárolják meg. Így előfordulhatott az is, hogy a gyűjtemény egy darabját több alkalommal is megvásárolták. A vizsgált reklámok elsősorban a 10 év alatti korosztályt célozták, amelynek tagjai életkorukból fakadóan különösen kiszolgáltatottak, mivel rájuk erőteljesebb hatást képes gyakorolni a reklámban szereplő felhívás - írta a versenyhivatal.

A közlemény szerint az Egmont-Hungary Könyv- és Lapkiadó Kft. a "20 éves az Egmont kiadó" nyereményjátéka kapcsán olyan üzeneteket fogalmazott meg az általa kiadott magazinokban, kirakati plakátokon és a honlapján, amelyekben kiskorúakat közvetlenül szólított fel a magazinok megvásárlására. A vállalkozás a játék népszerűsítése során az Egmont magazinokon megjelenő matricák gyűjtésére szólította fel a gyerekeket, amelyekért cserébe a negyedévente megrendezett sorsolásokon vásárlási utalványokat, könyvcsomagot, magazin előfizetést lehetett nyerni, valamint az összes beküldő között év végén egymillió forintot sorsoltak ki.

A GVH megállapította, hogy mindkét vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor termékeit, illetve nyereményjátékát olyan módon reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Matus László, 2012. március 21. - szerda 16:12

Kedves Heep! Örvendek,hogy újra látom a hozzászólását.Már olyan rég tisztelt meg a beszólásával,hogy azt hittem,hogy netán beteg, vagy még rosszabb.Az éles nyelvemet mint az a hozzászólásomból is látszik épp másokon köszörültem. Véleményemet pedig továbbra is fenntartom, mivel ez a valóság. Írhatok még példát esetleg,ha gondolja: a Spár matricás füzeteitől kezdve /ahol ugyan nem a gyermeket szólították meg,de a gyermek nyúzta az anyucit még több matricáért és ott sem lehetett kívülről látni,hogy megvan-e már az ami a csomagban van/ a TV-ben reklámozott alvópárnákig ahol mint kiderült még van vagy három fajta és csak azon jó az alvás a gyereknek. De nem ez a lényeg szerintem, hanem az,hogy valami érdekesség miatt soha nem a valóban fontos ,emberek életét befolyásoló vagy olyan dolgokkal foglalkoznak ami miatt panasz vagy feljelentés érkezik. Arra mindig az a válasz,hogy bocsika de nem vagyunk illetékesek, forduljon bírósághoz, vagy fel kedves állampolgár.Legalább is én így látom és mivel az embereket még nem sokszorosítják , lehet nézetkülönbségünk, de ebben ez a szép.Ja és nem vagyok suszter.

Uriah Heep, 2012. március 21. - szerda 13:55

Matus Úr Ön annyit ért a GVH-hoz meg a reklámokhoz, mint tyúk az ábc-hez. Suszter maradjon a kaptafánál, Ön pedig kedveskedjen éles nyelvét másokon köszörülni.

Matus László, 2012. március 20. - kedd 16:58

Tisztelt GVH!Az a lényege a reklámnak,hogy vásárlásra csábítson!Amikor pl.: Kinder tojást veszek akkor sem tudom,hogy megvan-e már az a darab!Amikor egy albumba való matricát veszek akkor sem! Szóval hol itt a hiba???????????????

Fókuszban a fogyasztóvédelem és a reklámjog - Mikor büntet a GVH?
DM-kampányok és a reklámtörvény
Jelentkezzen konferenciánkra!

Kommentek

Szabo Katalin, 2014. október 02.

szeretnem megkerdezni,hogy mi a torveny arra ha a csaladtag megvaltotta a sirhelyet 25 evre majd neg...

Pénztemető - kegyeleti szolgáltatások árai

Balázs, 2014. október 01.

carickjohn@gmail.com akart tőlem egy hete iPad Minit venni! Szintén a szokásos, ami a cikkben is ...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Bandi, 2014. október 01.

Már sok éve megy a fiktív autós biznisz, főleg külföldön, de már itthon is próbálkoznak v...

Az NMHH várja az internet káros tartalmainak bejelentését

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Lássunk világot!
Taxidermia Taxidermia Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés