Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Egyre több a tudatos fogyasztó

MTI, 2012. február 15. - szerda 16:04
Címkék: tudatos fogyasztás
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Egyre tudatosabbak a fogyasztók, panaszaikkal évről évre mind többen fordulnak a Somogy Megyei Békéltető Testülethez - mondta Novák Ferenc elnök szerdán Kaposváron, sajtótájékoztatón.


Az 1999 januárjától a Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara (SKIK) mellett működő, fogyasztóvédelemmel foglalkozó szervezet a múlt év végéig összesen 1131 panaszos ügyében hozott döntést. A panaszosok száma fokozatosan nő, tavaly 20 százalékkal emelkedett. 2011-ben 200 feletti volt a felek közötti békés rendezéssel, egyezséggel zárult ügyek száma - mondta az elnök.

Novák Ferenc elmondta: a testület négyéves mandátuma decemberben járt le, ezért újjáalakult a szervezet. A 12 tagú testületbe a megyei iparkamara, a területi agrárkamara, a társadalmi szervezetek képviseletében a Compass Európai Ifjúsági Közösségért Egyesület és az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület delegált tagokat. Hárman cserélődtek, így a jövőben több jogász segíti a vitás ügyek rendezését.

A testület ugyancsak jogász végzettségű régi-új elnöke az elmúlt évek tapasztalatairól szólva azt mondta: a beadványok növekvő száma azt mutatja, hogy évről-évre növekszik a békéltető testület ismertsége. Tevékenységének elismertségét pedig az bizonyítja, hogy egyetlen egy döntésüket, határozatukat sem fellebbezték meg bíróságon az érintettek - jegyezte meg.

A cél az, hogy a békéltető testületek hatáskörébe tartozó vitás ügyeket - áruk és szolgáltatások minőségével, biztonságosságával, a szerződések megkötésével és teljesítésével kapcsolatos panaszokat - a felek egyezséggel zárják le, ezáltal a fogyasztó panasza gyorsabban, egyszerűbben, olcsóbban megoldódik, mint pereskedés esetén - hangsúlyozta Novák Ferenc, aki részben ezért, részben amiatt, hogy egyre tudatosabbak a fogyasztók, azt várja, hogy a békéltető testületek szerepe, jelentősége a jövőben tovább nő.

A fogyasztói panaszok sorából példáként megemlítette, hogy fordultak hozzájuk mobilkészülékek és telefon-tarifák miatt, kérték a segítségüket méltatlannak tartott víz- és csatornadíjakkal, szemétszállítással kapcsolatosan, foglalkoztak romlott hús miatti nem vagyoni kártérítési igénnyel, rossz minőségű sportcipők ügyével, de eljártak elgörbült kézi cigarettasodró miatt is.

Az eljárás menetét ismertetve Novák Ferenc elmondta: a megindítás feltétele, hogy a fogyasztó az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. Ha ez nem vezetett eredményre, akkor a fogyasztó kérelmére indulhat meg az eljárás - magyarázta a testület elnöke. Hozzátette: ha a felek nem jutnak egyezségre, akkor a testület lefolytatja az eljárást és döntést hoz, amely lehet ajánlás vagy kötelezést tartalmazó határozat. Amennyiben a jogosan bepanaszolt fél ennek nem tesz eleget, a testület jogosult a fogyasztó nevének megjelölése nélkül a vizsgált panaszt és az eljárás eredményét nyilvánosságra hozni.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Amanda, 2017. szeptember 20.

hitel! hitel!! hitel!!!
Olyan jóhírű és akkreditált magánhitel-társaságot keres, amel...

NFH - Egyre tudatosabbak a fogyasztók

WEST AMERCAI, 2017. szeptember 20.

Szüksége van bármilyen hitelre vagy bármilyen finanszírozásra? Nem fizetett vissza egy bankot?...

Telefonok a szervizben

dakany, 2017. szeptember 20.

Különböző kölcsönöket kínálunk magánszemélyeknek (személyi kölcsön) és együttműköd...

Patika trükk

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés