Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Gyakran nyúlnak a pohár után Szerbiában

MTI, 2012. február 13. - hétfő 13:21
Címkék: alkohol, Szerbia
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Szerbiában a lakosság 40 százaléka naponta fogyaszt alkoholt, a 16 év alatti korosztályhoz tartozó tanulók közel 90 százaléka pedig egyszer vagy kétszer megkóstolta már a szeszes italt, és mind több nő nyúl az alkoholos pohár után.


"Leggyakrabban valamilyen lelki probléma, a munka vagy valamely családtag elvesztése, a házastárs halála, vagy az életkörülmények megváltózása miatt kezdenek el inni az emberek" - mondta el a Tanjug hírügynökség munkatársának vasárnap Milo Jokanovic, a Mentál-egészségügyi Intézet szakembere.

Az alkoholizmus Szerbiában a harmadik helyen áll az egészségi kockázatok listáján, és ez nemzetközi összehasonlításban nem kirívó - vélekedett a szakember, aki azonban az aggasztó jelekre is felhívta a figyelmet: "Sajnos az alkoholizmus emelkedő tendenciát mutat Szerbiában. Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint a világ lakosságának 3-5 százaléka alkoholfüggő, és ezt az adatot hárommal kell beszorozni, hogy hitelesebb képet kapjunk az alkoholfogyasztók számáról" - hangsúlyozza Milo Jokanovic. Hozzátette, hogy az epidemiológusok szerint a lakosság egynegyede alkoholfüggő, vagy legalábbis problémás a szeszes italokhoz való viszonya.

-

Az alkoholfogyasztás következményeiről szólva Jokanovic úgy fogalmazott, hogy az erőszakos cselekményeket elkövető személyek csak egy "látható részét képezik" az italozó emberek csoportjának. Az iszákosságnak vannak kevésbé szembetűnő következményei is: például azoknak a gyerekeknek a beilleszkedési nehézségei, és gyengébb iskolai eredményei, akik alkoholista családokban nőnek fel.

A túlzott alkoholfogyasztás egészségkárosító hatásai később is felléphetnek többek között cukorbetegség, májbetegség, daganatos megbetegedések, epilepszia és, magas vérnyomás formájában.

"Szerbiában a lakosság 40 százaléka naponta fogyaszt alkoholt, a 16 évnél fiatalabb tanulók pedig egyszer, vagy többször ittak már alkoholt, a fiúk 37 százaléka, a lányoknak pedig a 14 százaléka rendszeresen iszik, és a diákok 40 százaléka legalább egyszer már leitta magát" - ismertette Milo Jokanovic.

Egy évekkel ezelőtt elvégzett kutatás eredményei szerint a szerb társadalom legszegényebb rétegéhez tartozók gyakrabban és nagyobb mennyiségbe isznak alkoholt, mint a társadalom gazdagabb rétegének a tagjai. Szerbia egyes régióit összehasonlítva kiderült, hogy a Belgrádban és Közép-Szerbiában élő 16 éves fiatalok ritkábban isznak alkoholt, mint a Vajdaságban élő társaik.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Ivett, 2019. június 23.

https://www.kerekparcity.hu/elektromos-pedelec-kerekpar...

Városi kerékpározás, kerékpárkülsők

Mária Ádám, 2019. június 21.

A nevem Mária Ádám, Magyarországról, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt volna, ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Barcsák Lászlóné, 2019. június 16.

Azt szeretném tudni, hogy lehet egy hirdetett üzletet ellenőrizni hogy valóban nem piramissal ke...

MLM vagy piramisjáték?

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés