Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

GfK: változnak a boltokkal szembeni vásárlói elvárások

MTI, 2012. február 01. - szerda 16:31
Címkék: GfK
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Változnak a vásárlók elvárásai hétköznapi bevásárlásaik során demográfiai csoportonként és időben is, bár továbbra is az ár, a választék és a minőség a legfontosabb választási szempont - állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet a legfrissebb tanulmányában.


A GfK Hungária Shopping Monitor 2011-2012-es kutatás keretében 2011 decemberében otthonukban kérdeztek meg a háztartásban az élelmiszerek és alapvető háztartási termékek bevásárlásáért felelős személyeket. Az évente készülő tanulmány célja az élelmiszer és alapvető háztartási termékek vásárlására vonatkozó szokások, motivációk feltérképezése a 15-69 éves magyar lakosság körében - ismerteti a GfK a közleményében.

A tanulmány megállapítja, hogy a megkérdezettek által leggyakrabban felkeresett bolt fő előnyeinek felsorolásakor egyetlen olyan lánc sem volt, ahol a három fenti tényező közül a jó minőség kapta volna a legtöbb említést. A választék és ár mellett inkább az üzlet közelsége játszik fontos szerepet a vásárlási döntés meghozatalában.

A boltválasztásban a magasabb jövedelemmel rendelkezők számára az átlagosnál nagyobb jelentősége van a márkás termékek kínálatának, a választék nagyságának, az üzlet által nyújtott kiegészítő szolgáltatások elérhetőségének, a bankkártyás fizetés lehetőségének és a parkolási körülményeknek. A döntésben a márkás termékek kínálata annál nagyobb szerepet játszik, minél fiatalabb a megkérdezett. A bankkártya-elfogadás jelentősége a 45 évnél idősebbek között az átlagnál alacsonyabb, a kiegészítő szolgáltatások és az akciók, promóciók iránt pedig a nők érdeklődnek leginkább.

Az akciók, árengedmények vonzereje a válság hatására jelentősen megnőtt, 2009 óta fontosságuk megítélése változatlan - állapítja meg a piackutató intézet a felmérés alapján. Tudatos vásárlói magatartásra utal, hogy a vevők több-kevesebb rendszerességgel összehasonlítják az akciós árakat a nem akciós árakkal, illetve a különböző márkák árait.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. Dékány Endre, 2019. március 21.

Szüksége van egy fedezett és fedezetlen hitel? Van szüksége lakáshitel javítása? Befektetői...

Menekülés a UPC-től

Dobson, 2019. március 21.

Szia,
Hiteleket adunk 1000 és 100 000 000 dollár között. Hiteleink jól biztosítottak, ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Mr. Dékány Endre, 2019. március 21.

Szükség van sürgős hitelre? Üzleti kölcsönöket, személyi kölcsönöket, hallgatói kölcs...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés