Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Ezer panasz az Egyenlő Bánásmód Hatóság előtt

MTI, 2012. január 13. - péntek 13:11
Címkék: EBH,
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Mintegy ezer panasszal keresték meg tavaly az Egyenlő Bánásmód Hatóságot (EBH); a szervezet 42 esetben állapított meg jogsértést, s összesen több mint 9 millió forint pénzbírságot szabott ki.


Az EBH az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében azt írta, adataik szerint - a korábbiakhoz hasonlóan - 2011-ben is a munkáltatók és a különféle szolgáltatást nyújtók sértik meg legtöbbször az egyenlő bánásmód követelményét.

A panaszok számában ugyanakkor csökkenés figyelhető meg, ami nagymértékben annak köszönhető, hogy "a panaszosok egyre tudatosabbak és célorientáltabbak". Hozzátették, fokozatosan csökken azon kérelmek száma is, amelyekben a hatóság - hatáskörének hiánya miatt - nem tud eljárni.

Az elmúlt évben 39 esetben zárult egyezséggel az eljárások száma; az EBH szerint ez a tudatos hatósági stratégia következménye. Mint írták, a megkötött egyezségek nem csak az ügyfelek kompromisszumkészségének, hanem az ügyintézők mediációs (konfliktuskezelő) tevékenységének is köszönhetőek.

Közölték azt is, hogy a hatóság továbbra sem tekinti céljának az eljárás alá vontak pénzbírságolását, amelyet jól mutat az is, hogy tavaly összesen tizenegy esetben éltek ezzel a lehetőséggel. A kiszabott bírság teljes összege 9 millió 150 ezer forint volt.

Jogsértést 42 esetben állapított meg a hatóság, az EBH az esetek jelentős részében párhuzamosan többféle szankciót is alkalmazott. Így 30 esetben hoztak a további jogsértéstől eltiltó határozatot, 26 esetben kellett a döntést nyilvánosan közzétenni, és 9 esetben kötelezte a hatóság az eljárás alá vont személyt, vagy céget a jogsértő "magatartás megszüntetésére".

Az EBH tájékoztatása szerint csökkent a megalapozatlan kérelmek száma is, így 2011-ben 118 elutasító határozat született.

Statisztikai adataik szerint Budapestről és Pest megyéből fordultak legtöbben a hatósághoz, ugyanakkor vannak olyan megyék, ahonnan elenyésző számú megkeresés érkezett, így például Tolna, vagy Vas megyéből.

A hivatalhoz forduló legtöbb kérelmező nemzeti vagy etnikai kisebbséghez tartozása, vagy fogyatékossága - úgynevezett védett tulajdonsága - miatt érezte úgy, hogy jogsérelem érte; előbbiek 118, utóbbiak 114 esetben kérték az EBH segítségét. Az egyenlő bánásmód követelményének sérelmét nagy számban jelezték továbbá anyák, várandósok, valamint azok, akikkel szerintük életkoruk, vagy egészségi állapotuk miatt bántak hátrányosan.

Az EBH adatai szerint a diszkriminációval leginkább "fertőzött" területek közé továbbra is a foglalkoztatás, a munkaerőpiac, az "áruk forgalma", illetve szolgáltatások igénybevétele tartozik. Előbbiekben húsz, utóbbiban tíz kérelemnek adott helyet a hatóság.

Az EBH 2005 óta működő közigazgatási szerv, feladata a diszkriminációs jelenségek hatósági eszközökkel történő visszaszorítása.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Hobelman Finance, 2017. november 21.

Hitelre van szüksége? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Hobelman Finance and Mortgages Limited c...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

REMY.CREDIT, 2017. november 21.

XMAS HITEL IS MOST MÓDOSan alacsony áron 1%{REMY.CREDIT111@gmail.com}

Szüksége va...

A gyóntatófülke nem szauna

István, 2017. november 20.

Jófogáson autót adnék el. Angol szöveg érkezik a +36208100254 számról: "Hello I just saw you...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés