Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Média és a fiatalkori agresszió

MTI, 2011. december 06. - kedd 11:21
Címkék: NMHH, tv
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A fiatalkori agresszió kialakulásának megelőzésében jelentős szerepe kell, hogy legyen a médiának, az illetékes szervezeteknek és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának is - mondta a tanács egyik tagja hétfőn, a Budapesti Rendőr-főkapitányságon a fiatalkori agresszió megelőzéséről tartott nemzetközi konferencián.


Auer János - a médiatanács honlapjának közlése szerint - ismertette az új médiaszabályozás kiskorúakat, illetve fiatalokat védő részeit is. Emlékeztetett, hogy a médiatörvény a hatóság feladatai között a törvényi rendelkezések felügyeleténél első helyen említi a gyermekek, fiatalok védelmére vonatkozó előírások betartását.

A törvényi változásokkal fontos előrelépések történtek annak érdekében, hogy a gyermekek és a fiatalok megfelelő időben a korosztályuknak megfelelő műsorszámokkal, tartalmakkal találkozzanak, illetve a fejlődésükre károsakat elkerüljék. Auer János külön is felhívta a figyelmet a médiatanács két ajánlására, amelyek a korhatárkarikákra és a hatékony műszaki megoldásokra vonatkoznak.

A bűnügyi hírekről szólva Auer János elmondta, hogy a kereskedelmi médiaszolgáltatók szerint a hírértéket elsősorban befolyásoló tényező a "negatív jelleg" és a normasértés foka. Minél negatívabb, azaz minél megdöbbentőbb, megbotránkoztatóbb, kirívóbb egy jelenség, annál nagyobb valószínűséggel kerül be a hírek közé. Ezen igyekszik változtatni az új médiatörvény azon rendelkezése, hogy a jelentős befolyásoló erővel bíró médiaszolgáltatók hírműsoraiban a bűnügyi tematikájú híranyag vagy tudósítás éves átlagban a műsorszám időtartamának 20 százalékánál nem lehet hosszabb.

Auer János előadásában kifejtette: a bűnmegelőzésben hatékonyan közreműködhet a média is, ha tudatos műsorokkal segíti a bűnelkövetővé vagy az áldozattá válás megelőzését. Azonban a kereskedelmi médiumok szerepéből adódóan ennek a prevenciónak a tere inkább a közszolgálati médiaszolgáltatás lehet. A jogi eszközökön túl a médiatanács más módon is igyekszik óvni a gyerekeket és a kiskorúakat. Ilyen például az Internet Hotline, amelyen a káros tartalmakat jelenthetik be a médiahasználók. Azonban a médiatanács minden elkötelezettsége és a legalaposabb jogi szabályozás is csak akkor hozhat eredményt, ha a gyermekek érdekeit mindig szem előtt tartják a szülők és a felnőtt korosztály - tette hozzá Auer János.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mrs Farida Stephen, 2017. szeptember 23.

Jó nap regisztrált magánpénzt kölcsönadó vagyok. Olyan hiteleket adunk ki, amelyek segítik a...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés