Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Kötelező betűnagyság az élelmiszercsomagolásokon

MTI, 2011. november 25. - péntek 14:01
Címkék: unió, élelmiszer, dátum
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Megjelent az élelmiszerek jelöléséről szóló új európai uniós rendelet, amelyről még a magyar soros elnökség alatt állapodtak meg, és amelynek célja, hogy a fogyasztók könnyebben dönthessék el, mi az egészséges táplálék - hívja fel a figyelmet közleményében a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM).


A tárca emlékeztet arra, hogy a magyar európai uniós elnökség egyik jelentős sikere az élelmiszerek címkézéséről szóló megállapodás, amelynek köszönhetően fogyasztóbarát címkék kerülnek az európai élelmiszerekre.

Az élelmiszerek megjelöléséről szóló új uniós rendelet 2011. december 12-én lép hatályba, a vállalkozások három évet kapnak az új szabályok átvételére.

A rendelet legnagyobb újítása, a kötelező tápértékjelölés, és fontos újdonság még a csomagoláson a minimális betűméret bevezetése, valamint a friss húsoknál a származási hely kötelező megjelenítése - olvasható a VM közleményében.

A jobb olvashatóság érdekében szabályozták a betűnagyságot az élelmiszerek csomagolásán. A nyomtatott kis "x" betű magassága nem lehet kisebb 1,2 milliméternél. Több más olvashatósági kritériumot is megneveztek, például az éles kontrasztot a betűk és a háttér színe között, meghatározták a sortávolságot, a betűközöket, és a betűtípusok egyéb tulajdonságait.

Az előrecsomagolt élelmiszereken kötelező lesz feltüntetni bizonyos tápanyag-összetételi információkat, vagyis az energiaértéket és a zsír, a telített zsírsavak, a szénhidrátok, a cukrok, a fehérje, és a só mennyiségét. Minden adatot meg kell adni 100 grammra vagy 100 milliliterre vetítve, és a ma is alkalmazott kiegészítő jelölésekre - részletezi a szabályozást a szaktárca.

Felhívják a figyelmet arra, hogy szigorúbbá válnak a fogyasztók félrevezetésének tilalmára vonatkozó előírások. Az úgynevezett helyettesítő élelmiszerek jelölése kiemelt hangsúlyt kap: ha az élelmiszerben egy szokásosan jelenlévő összetevőt helyettesítenek, a fogyasztó számára ezt a tényt egyértelműen jelezni kell a termék megnevezésében, például sajtutánzatnál azt, hogy milyen növényi zsiradék felhasználásával készült.

Az allergéneket vizuálisan is ki kell emelni a csomagoláson az összetevők felsorolásakor (vastag betű, más háttér, aláhúzás, stb.). Újdonság, hogy az allergének jelenlétét a nem előrecsomagolt élelmiszereknél - például éttermekben az étlapon - is a fogyasztó tudomására kell hozni - hívja fel a figyelmet a Vidékfejlesztési Minisztérium.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Chris , 2017. november 20.

Ha szükség van egy sürgős kölcsön hogy megoldja a pénzügyi igényeinek, kínálunk hitelek a...

A gyóntatófülke nem szauna

Chris , 2017. november 20.

Ha szükség van egy sürgős kölcsön hogy megoldja a pénzügyi igényeinek, kínálunk hitelek a...

A gyóntatófülke nem szauna

Chris, 2017. november 20.

Ha szükség van egy sürgős kölcsön hogy megoldja a pénzügyi igényeinek, kínálunk hitelek a...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés