Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Szigorúbb szabályozás várhat az ügyfélszolgálatokra

MTI, 2011. november 22. - kedd 09:41
Címkék: ügyfélszolgálat, FEOSZ
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Szigorúbb szabályozás szükséges az ügyfélszolgálatok működésére vonatkozóan a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szerint.


A szervezet közleménye szerint, a fogyasztók védelme érdekében a hatóságok jogkörét szigorítani kell, mégpedig úgy, hogy a válaszadási határidő megsértése, vagy válaszra sem méltatás esetén fogyasztóvédelmi bírságot kelljen kiszabniuk, és ne csak mérlegelési joguk legyen ilyen esetekben.

A szövetség javaslatait eljuttatta az Országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságához is.

A tájékoztatás szerint az elmúlt időszakban több fogyasztó arról számolt be, hogy panaszuk esetén az akár közüzemi, akár más szolgáltatást nyújtó vállalatok nem teljesítik a törvényben meghatározott válaszadási határidőt, sokszor válaszra sem méltatják őket, illetve egyes megkeresések arról tesznek tanúbizonyságot, hogy a telefonos ügyfélszolgálatokon hosszú perceket kell várni, mire egyáltalán ügyintézőt kapcsolnak az ügyfelek számára. A személyes ügyintézés pedig a távolság, vagy munkahelyi elfoglaltság miatt megoldhatatlan a fogyasztók számára.

A közlemény emlékeztet arra, hogy a jelenlegi szabályozás szerint a közüzemi szolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozások telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálata esetében biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést. A szövetség tapasztalatai alapján azonban a szolgáltatók igen tágan értelmezik sokszor az "ésszerű várakozási idő" fogalmát és a fogyasztóknak nem egyszer akár tíz-húsz, vagy harminc perceket is kell arra várakozniuk, hogy érdemi telefonos ügyintézési lehetőséghez jussanak.

Ezért a szövetség álláspontja szerint jogszabályban szükséges rögzíteni, hogy a telefonos ügyfélszolgálat megkeresése esetén legfeljebb négy percen belül legyenek kötelesek ügyintézőt kapcsolni a fogyasztók számára.

A közlemény szerint a személyes megkeresések kapcsán ugyanígy szükséges rögzíteni, hogy a fogyasztó számára az időpont kérésétől számított 5 munkanapon belül a szolgáltató köteles legyen személyes ügyfélfogadási időpontot biztosítani, és ne fordulhasson elő az a helyzet, hogy csak 2-3 héttel későbbi időpontban tud személyesen eljárni a fogyasztó, amikor már például a vitatott számla befizetési határideje lejárt.

A szövetség álláspontja alapján sokak számára nem elegendő az sem, hogy a hét egyetlen munkanapján intézhetik személyesen az ügyüket reggel 8 órától este 20 óráig. Ezért a meghosszabbított nyitva tartást a hét legalább két munkanapján lehetővé kellene tenni a fogyasztók számára - áll a közleményben.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

oceanicfinance, 2017. november 22.

Hitelre van szüksége? Keresett már hol lehet kölcsön? Megpróbált valamilyen kölcsönt kapni?...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

Hobelman Finance, 2017. november 21.

Hitelre van szüksége? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Hobelman Finance and Mortgages Limited c...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

REMY.CREDIT, 2017. november 21.

XMAS HITEL IS MOST MÓDOSan alacsony áron 1%{REMY.CREDIT111@gmail.com}

Szüksége va...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés