Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Csatát vesztettetek az iskolák a cukros italokkal szemben

MTI, 2011. november 21. - hétfő 10:41
Címkék: cukor, iskola
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Nem csökkent a gyerekek napi cukros üdítőital fogyasztása az Egyesült Államokban, annak ellenére, hogy ezek árusítása sok amerikai iskola büféjében vagy italautomatáiban tilos - derítette ki egy vizsgálat.


Az utolsó 25 évben az amerikai gyerekek kalóriafogyasztása nagyrészt a sok cukrot tartalmazó, szénsavas üdítőitalokból adódik, ezt a választékot csak tovább bővítették a sportitalok és az ugyancsak cukrozott gyümölcslevek is. Az egészségügyi hatóságok azt javasolták, hogy tegyék lehetetlenné minden iskolában minden ilyen folyadék hozzáférhetőségét, de sok helyen csak a hagyományos üdítőket tiltották ki az automatákból, a sportitalok és a gyümölcslevek maradhattak.

Daniel R. Taber és munkatársai azt vizsgálta, hogy milyen mértékben korlátozta az amerikai tizenévesek cukros italfogyasztását az intézkedés, és volt-e mérhető különbség a kalóriabevitelben ott, ahol az árusítás megszüntetése minden lére vonatkozott, vagy csak a hagyományos szénsavas üdítőkre.

A kutatók 40 állam iskoláiban 6900 tizenéves italfogyasztási szokásait kérdezték meg 2004 tavaszán, majd 2007-ben, amikor már 14 évesek voltak. A kérdőíven szerepelt, hogy iskolájukban milyen italféle kapható, mennyit vesznek belőle, illetve az egész hétre vonatkozó üdítőfogyasztás mértéke.

Kiderült, hogy a gyerekek üdítőital fogyasztása gyakorlatilag azonos volt ott, ahol csak a szénsavas üdítők eladását tiltották, és azokban az iskolákban, ahol az ilyen italokat szabadon vehették: 66-67 százalék. Arra a kérdésre, hogy az utolsó héten legalább egyszer ivott-e ilyesféle folyadékot, 85 százalék válaszolt igennel. A tizenévesek 26-33 százaléka naponta fogyasztott cukros üdítőitalt.

Taber és munkatársainak tanulmányát az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine közölte. "Azok az államok, amelyek csupán a szénsavas cukrozott üdítőitalokat tiltják, de megengedik az egyéb, ugyancsak hozzáadott kalóriát tartalmazó édesítőkkel készült leveket, nem csökkentik jobban a tizenévesek ilyen jellegű, kedvezőtlen folyadékfogyasztását, mint azok az iskolák, ahol semmiféle ilyen intézkedéssel nem kísérleteznek" - hangsúlyozta a munkacsoport vezetője.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

REMY.CREDIT, 2017. november 21.

XMAS HITEL IS MOST MÓDOSan alacsony áron 1%{REMY.CREDIT111@gmail.com}

Szüksége va...

A gyóntatófülke nem szauna

István, 2017. november 20.

Jófogáson autót adnék el. Angol szöveg érkezik a +36208100254 számról: "Hello I just saw you...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Chris , 2017. november 20.

Ha szükség van egy sürgős kölcsön hogy megoldja a pénzügyi igényeinek, kínálunk hitelek a...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés