Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

KÖFE: tájékozódni kell az internetes vásárlás előtt

MTI, 2011. november 18. - péntek 12:31
Címkék: KÖFE, internet, vásárlás
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az internetes vásárlás, licit, aukciós rendelés előtti tájékozódásra hívja fel a figyelmet a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (KÖFE).


Az egyesület közleményében leszögezi: különbséget kell tenni az elektronikus kereskedelmet folytató vállalkozástól való rendelés, illetve az internetes licit, aukció keretében történő vásárlás között. Utóbbinál nem fogyasztói szerződés jön létre: a két fél "egyszerű" adásvételi szerződést köt a polgári jog általános szabályai szerint, így ha a vásárlást követően bármilyen probléma felmerülne az eladóval szemben és nem születik egyezség, akkor a vásárló polgári peres úton igyekezhet érvényesíteni igényét.

A KÖFE szerint az aukciós, licittel történő internetes vásárlást megelőzően el kell olvasni az adott oldal üzemeltetőjének általános szerződési feltételeit, abban ugyanis fontos részletszabályok is megbújhatnak a licit és a vásárlás kapcsán.

Az interneten egy vállalkozástól történő rendelés (ide nem értve az ételrendelést, vagy a különböző jegyrendeléseket) esetében úgynevezett távollévők között kötött szerződés jön létre, melynek speciális, a fogyasztót védő szabályai vannak - olvasható a közleményben.

Az ilyen vállalkozást folytató cégeknek széleskörű tájékoztatási kötelezettségük van, a fogyasztó pedig indokolás nélkül nyolc napon belül el is állhat a szerződéstől. Ez alól csak kevés kivétel van - például ha a vevő felbontja a CD-t, szoftvert, vagy szerencsejáték-szerződésről van szó -, de főszabály szerint lehetőség van a szerződéstől történő elállásra. Ebben az esetben a vállalkozásnak harminc napon belül a már kifizetett összeget vissza kell térítenie a vevő számára, és semmiféle kötbért, foglalót, bánatpénzt nem követelhet, ha a terméket épségben visszakapja.

A KÖFE arra is felhívta a figyelmet, hogy ha egy vállalkozásnak az adott honlapon nem találni az elérhetőségeit, közte elektronikus levélcímét, a panaszkezelés módját, menetét és címét, illetve a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos tudnivalókat, adott esetben az általános szerződési feltételeit, akkor feltételezhető, hogy a jogszabályellenes működés mögött további problémák is meghúzódhatnak.

Pozitív jel lehet viszont, ha a vállalkozás rendelkezik panaszkezelési szabályzattal, vagy hasznos tanácsokkal a szerződés tartalmára, az esetleges kifogás rendezésének módjára vonatkozóan, akár úgy, hogy az eljárásra hatáskörrel rendelkező hatóságokat, illetve békéltető testületeket is megjeleníti - írja az egyesület, amely megjegyzi, hogy az árverésen történő vásárlással ellentétben a vállalkozástól történő internetes rendelés esetleges fogyasztói jogvitáiban a minden megyében, és a fővárosban működő békéltető testületek ingyenes, gyors és egyszerű eljárást folytatnak le.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

REMY.CREDIT, 2017. november 21.

XMAS HITEL IS MOST MÓDOSan alacsony áron 1%{REMY.CREDIT111@gmail.com}

Szüksége va...

A gyóntatófülke nem szauna

István, 2017. november 20.

Jófogáson autót adnék el. Angol szöveg érkezik a +36208100254 számról: "Hello I just saw you...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Chris , 2017. november 20.

Ha szükség van egy sürgős kölcsön hogy megoldja a pénzügyi igényeinek, kínálunk hitelek a...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés