Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Kgfb - Pontosításra kötelezi a biztosítókat a PSZÁF

MTI, 2011. november 08. - kedd 12:51
Címkék: kgfb, díj, PSZÁF
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Hét biztosítónak november 11-ig pontosítania kell a kötelező biztosítási (kgfb) díjhirdetését, mert a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) szerint nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat - tette közzé a felügyelet kedden.


A PSZÁF felhívja a figyelmet arra is, hogy a meghirdetett 2012. évi díjak a korábbiakhoz képest jellemzően alacsonyabbak, ami kedvező a fogyasztóknak, ám az alacsony díj potenciális kockázatot is jelent.

Az AEGON-nak, az Astrának, a Generali-Providenciának, az Uniqának, a K&H Biztosítónak, a Wabardnak és az UNION-nak kell pontosítania péntekig a felügyelet által kifogásoltakat.

A közlemény szerint az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. egyebek mellett díjtarifájának egyik táblájában és az azt kiegészítő szövegben egymásnak ellentmondóan tette közzé, hogy a 2012. január 1. előtti kockázatviselési kezdetű személygépjármű szerződések megadott korrekciós indexe vonatkozik-e, vagy sem a gazdálkodó szervezetekre.

A PSZÁF elnöke az AEGON-nak írt levelében rámutat: a biztosító olyan online kedvezményt hirdetett, amelynek feltétele, hogy a fogyasztó a kgfb szerződés kockázatviselésétől kezdve 30 napon belül regisztráljon a biztosító online felületén. Mivel a biztosító az ügyfél kgfb-ajánlatát 15 napon belül köteles elbírálni, az AEGON nem minden esetben lesz képes megítélni, hogy a fogyasztó jogszerűen veszi-e igénybe a kedvezményt.

Az Astra S.A. Biztosító Magyarországi Fióktelepe díjtarifájának területi besorolásánál az egyik területi csoportnál név szerint feltüntetett városokon túl - a fogyasztók számára megtévesztő módon - a táblázatban más települések irányítószámai is szerepeltek, illetve a biztosító számos, Magyarországon nem létező települési irányítószámot is feltüntetett.

A Generali-Providencia Biztosító Zrt. például díjtarifájában úgy hirdetett meg évközi évfordulós kedvezményt, hogy ezzel egyidejűleg nem tájékoztatta az ügyfeleket arról: a kedvezmény jövőbeni igénybe vétele hátrányosan hathat bónusz-malusz osztályban történő előbbre sorolásukra, s így fizetendő biztosítási díjukra.

A Generali-Providencia és az Uniqa Biztosító Zrt. egyaránt olyan casco együttkötési kedvezményt is meghirdetett, amely esetében a kgfb ajánlat megtételekor a fogyasztó számára még nem ismert tényezőtől válik függővé a kedvezmény megadása.

A K&H Biztosító Zrt. pótdíjat szabott ki díjhirdetményében azon ügyfeleire, akik szerződése 2012-ben díjnemfizetés miatt szűnik meg, amely ellentétes a vonatkozó törvénnyel.

Az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. "UNION-Kötelező, UNION-Közszolgálati Kötelező és UNION-Partner Kötelező", illetve "MEOSZ-tag mozgáskorlátozott" és "mozgáskorlátozott szerződő" elnevezésű, a díjtarifában meg nem határozott, ismeretlen tartalmú tényezőket jelölt meg hirdetményében. A biztosító emellett a személygépkocsi kategóriában "családi flotta 2 autóból" elnevezést is használt, miközben díjtarifája egy másik részében a kgfb-ről szóló törvény által meghatározott flotta fogalmát is alkalmazta.

A Wabard Biztosító Zrt. a személygépkocsikra vonatkozó tarifa hirdetményében a vonatkozó rendelet kategóriáitól eltérően sorolta be a járműveket teljesítményük szerint. A biztosító e mellett a kármentességi kedvezményre vonatkozó részének kísérő szövegében - az erre vonatkozó táblázattól eltérően - elmulasztotta tájékoztatni a fogyasztókat, hogy a kármentességért járó kártörténeti pontokat a szerződés bónusz-malusz besorolásától függően is differenciálja.

Az MKB Általános Biztosító Zrt.-nek írt vezetői levélben a PSZÁF elnöke jelezte: a biztosítónak a nem személygépkocsikra kötött határozatlan idejű szerződésekre vonatkozó egyik díjtáblázatában csak közvetetten, értelmezés útján derül ki, hogy az adott hirdetmény a 3,5 tonna alatti tehergépkocsikra értendő.

A közlemény szerint a PSZÁF elnöke a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) írt vezetői levelében rámutatott: a szövetség díjhirdetési tájékoztatójában két esetben tévesen a 2012. évi helyett 2011. évi dátumot írt. A MABISZ e mellett tévesen tüntette fel, hogy a fedezetlenségi díj szankciós jellegű: valójában a Kártalanítási Számla nem szerződésen alapuló kockázatvállalásának ellenértékét hivatott utólag rendezni.

A konkrét díjhirdetéseken túl a PSZÁF felhívta a figyelmet bizonyos kedvezőtlen jelenségekre. Így például arra, hogy terjednek a kgfb biztosítások kockázat-elbírálásához, jellegéhez aligha kapcsolható díjtarifálási szempontok is: szórakoztató magazinra történő előfizetés is módosíthatja a díjat.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Ivett, 2019. június 23.

https://www.kerekparcity.hu/elektromos-pedelec-kerekpar...

Városi kerékpározás, kerékpárkülsők

Mária Ádám, 2019. június 21.

A nevem Mária Ádám, Magyarországról, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt volna, ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Barcsák Lászlóné, 2019. június 16.

Azt szeretném tudni, hogy lehet egy hirdetett üzletet ellenőrizni hogy valóban nem piramissal ke...

MLM vagy piramisjáték?

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés