Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Egészségtelen életmódra ösztönöz a tévénézés

MTI, 2011. szeptember 26. - hétfő 10:21
Címkék: tévé, egészség
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A tévénézéssel töltött idő összefüggésben van a kalóriadús rágcsálnivalók és az egészségtelen üdítőitalok fokozott fogyasztásával - figyelmeztetnek a szakértők egy átfogó tanulmány eredményeire támaszkodva.


A brit Loughborough Egyetem sporttal és egészségüggyel foglalkozó karának (SSEHS) szakemberei az ülő tevékenységek és az ételfogyasztás kapcsolatát vizsgáló 53 tanulmány eredményeit vonták alapos elemzés alá. A kutatók egyértelmű összefüggést találtak a képernyő előtt töltött idő és az egészségtelen ételek fokozott fogyasztása között a gyerekek, a kamaszok és a felnőttek esetében egyaránt.

A tévénézés esetében különösen erős összefüggést fedeztek fel az energiadús sós rágcsálnivalók, cukros üdítőitalok és gyorséttermi harapnivalók megemelkedett, illetve a gyümölcsök és a zöldségek csökkent fogyasztásában.

"Nem csupán a televíziónézők vannak kitéve az olyan reklámoknak, amelyek erősen befolyásolhatják az ételválasztásukat, illetve fogyasztásukat, de a képernyő egyfajta figyelemelterelőként is képes működni azáltal, hogy elvonja a figyelmet az aktuálisan fogyasztott ételről, vagy a teltségérzetről, amely túlevést eredményezhet" - mondta Stuart Biddle, az egyetem munkatársa.

"Néhány ember számára a tévénézés közben elfogyasztott mennyiség teszi ki a napi energiabevitel jelentős részét" - idézte a szakembert a ScienceDaily ismeretterjesztő hírportál (http://www.sciencedaily.com). A szakemberek igyekeznek hangsúlyozni a szülők meghatározó szerepét az egészségtelen táplálkozási szokások kialakulásában, mivel a televízió előtti nassolást általában a nagyobbaktól lesik el a gyerekek. A rossz beidegződések kijavítását célzó intézkedéseknek ezért mindkét korcsoportra ki kell terjedniük.

"Amennyiben a szülők a televízió elé ültetik le a gyerekeket valamilyen harapnivalóval, vagy az ebédjükkel, amíg ők a házimunkákkal foglalkoznak, akkor a kicsik idővel automatikusan összekötik a tévénézést az evéssel" - mondta Natalie Pearsen, a tanszék másik kutatója. Mint hozzátette: "Minél több időt ülnek a gyerekek és a kamaszok a képernyő előtt, annál nagyobb valószínűséggel fognak egészségtelen ételeket enni".

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Ivett, 2019. június 23.

https://www.kerekparcity.hu/elektromos-pedelec-kerekpar...

Városi kerékpározás, kerékpárkülsők

Mária Ádám, 2019. június 21.

A nevem Mária Ádám, Magyarországról, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt volna, ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Barcsák Lászlóné, 2019. június 16.

Azt szeretném tudni, hogy lehet egy hirdetett üzletet ellenőrizni hogy valóban nem piramissal ke...

MLM vagy piramisjáték?

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés