Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

PSZÁF: kevesebb a panasz a pénzügyi intézményekre

MTI, 2011. szeptember 23. - péntek 09:01
Címkék: PSZÁF
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az első félévben 9,9 százalékkal csökkent a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) érkező beadványok és megkeresések száma az előző félévhez viszonyítva, a pénzügyi szervezetekhez érkező panaszok száma pedig 1,2 százalékkal nőtt, vagyis gyakorlatilag stagnált a felügyelet adatai szerint.


A felügyeleti beadványok száma (3.168 darab) a PSZÁF honlapján közzétett jelentés szerint 2010 második félévéhez viszonyítva 26,4 százalékkal mérséklődött, ami a két legnagyobb részesedéssel bíró pénzpiaci és biztosítási szektort érintette jelentősen. Az előbbi esetében a csökkenés mértéke közel 22 százalék volt, míg az utóbbinál a 34 százalékot is meghaladta. A tőkepiaci szektorra vonatkozó beadványok száma változatlanul elenyésző (34 darab). A pénztári szektorra érkezett beadványok száma növekedett ugyan az előző félévhez képest, de darabszámuk (109) a vizsgált időszakban nem tekinthető jelentősnek - állapítja meg a felügyelet.

A felügyelethez érkezett összes fogyasztói beadvány 63 százalékát a pénz- és tőkepiaci szektorral kapcsolatos beadványok (1.996 darab) tették ki. Az első félévben leginkább a szolgáltatás minőségével, az elszámolások, megbízások teljesítésével és az egyéb ügyviteli hibákkal összefüggő beadványokkal fordultak a felügyelethez az ügyfelek, ezek együttesen az összes beadvány mintegy felét tették ki.

A hitelezéssel összefüggésben a felügyelethez érkezett beadványok száma az összes pénz- és tőkepiaci beadvány közel kétharmadát adta, számuk - a megelőző négy félév adatait tekintve - jelentősen, mintegy harmadával csökkent. A legtöbb, hitelezéssel összefüggő ügyfélbeadvány hátterében az elmúlt két évben a devizahitelek törlesztőrészleteinek folyamatos emelkedése állt.

Ami az intézményeknél bejelentett panaszokat illeti, 40 százalékuk a bankkártya-műveletekkel, mintegy 22 százalékuk a számlavezetéssel volt kapcsolatos, ezek részesedése jóval nagyobb arányú, mint ami a felügyelethez érkező beadványoknál. Az intézményi panaszoknak csak mintegy 17,2 százaléka volt olyan, ami a hitelezési tevékenységgel összefüggésben keletkezett.

Az első félévben piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben érkeztek a felügyelethez beadványok a pénzpiaci szektorban a Magyar Cetelem Bankra, illetve a Budapest Bankra, ugyanakkor piaci részesedéséhez mérten csekély számú beadvány érkezett az MKB Bankra, a K&H Bankra, illetve az UniCredit Bankra és az UniCredit Jelzálogbankra.

Az intézményeknél kezelt ügyfélpanaszok esetében piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben az OTP Bankra és az OTP Jelzálogbankra, a Credigen Bankra, a Budapest Bankra valamint a K&H Bankra érkeztek beadványok; piaci részesedéséhez mérten csekély számú beadvány érkezett viszont az Erste Bankra, az FHB Kereskedelmi Bankra és az FHB Jelzálogbankra valamint az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepére.

A biztosítási szektor szereplőivel kapcsolatos ügyek (929 darab) a felügyelethez érkező fogyasztóvédelmi beadványok közel egyharmadát tették ki, számuk 2010-től kezdve félévről félévre csökkenő tendenciát mutat. A beadványok főként a nem-életbiztosítási termékeket érintették. Legnagyobb részük a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) termékekhez kapcsolódott (350 darab), ugyanakkor e területen az előző félévhez viszonyítva mintegy 19 százalékos visszaesés következett be. A második legtöbb beadványt a lakásbiztosításokkal összefüggésben nyújtották be (184 darab), ezek száma 52,1 százalékkal csökkent. A két terméktípusra érkező bejelentések teszik ki az összes biztosítási tárgyú beadvány 57,5 százalékát. A cascóval kapcsolatos bejelentések száma 2010-től kezdve folyamatosan mérséklődik.

A biztosítási beadványok legnagyobb része, 48 százaléka a kárkifizetésekkel függ össze (az intézményekhez benyújtott panaszok esetében arányuk 38,2 százalék, míg a felügyelethez beadottaknál 48 százalék).

Az első félévben a piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben érkeztek beadványok a Groupama Garancia Biztosítóra, a Genertel Biztosítóra és a Közlekedési Biztosító Egyesületre, piaci részesedéséhez mérten csekély számú beadvány érkezett viszont az ING Biztosítóra, a Magyar Posta Biztosítóra és a Magyar Posta Életbiztosítóra valamint az AEGON Biztosítóra.

Az intézményeknél kezelt ügyfélpanaszok esetében piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben a Generali-Providencia Biztosítóra, a Genertel Biztosítóra valamint az Allianz Hungária Biztosítóra érkeztek beadványok, piaci részesedéséhez mérten csekély számú beadvány érkezett ugyanakkor az UNION Vienna Insurance Group Biztosítóra, a Közlekedési Biztosító Egyesületre, illetve a Magyar Posta Biztosítóra és a Magyar Posta Életbiztosítóra.

A pénztári szektorra vonatkozóan a felügyelethez érkezett beadványok az előző félévhez viszonyítva ugyan közel 40 százalékkal növekedtek, de a 109 darab beadvány csekélynek nevezhető - állapítja meg a PSZÁF. A tavalyi második félévben közel a felére visszaeső magánnyugdíjpénztári beadványszám az idei első félévre - a nyugdíjpénztári rendszer átalakítása következtében - megemelkedett. A szektorra érkező fogyasztói beadványok többsége a magán-nyugdíjpénztári befektetések hozamának inflációtól megtisztított mértékére, kiszámításának megfelelőségére irányult.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Matus László, 2011. szeptember 23. - péntek 16:07

De csak azért,mert már tudják az emberek,hogy teljesen felesleges panaszkodni,úgy sem tesz senki semmit.

Kommentek

oceanicfinance, 2017. november 22.

Hitelre van szüksége? Keresett már hol lehet kölcsön? Megpróbált valamilyen kölcsönt kapni?...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

Hobelman Finance, 2017. november 21.

Hitelre van szüksége? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Hobelman Finance and Mortgages Limited c...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

REMY.CREDIT, 2017. november 21.

XMAS HITEL IS MOST MÓDOSan alacsony áron 1%{REMY.CREDIT111@gmail.com}

Szüksége va...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés