Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

PSZÁF: kevesebb a panasz a pénzügyi intézményekre

MTI, 2011. szeptember 23. - péntek 09:01
Címkék: PSZÁF
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az első félévben 9,9 százalékkal csökkent a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) érkező beadványok és megkeresések száma az előző félévhez viszonyítva, a pénzügyi szervezetekhez érkező panaszok száma pedig 1,2 százalékkal nőtt, vagyis gyakorlatilag stagnált a felügyelet adatai szerint.


A felügyeleti beadványok száma (3.168 darab) a PSZÁF honlapján közzétett jelentés szerint 2010 második félévéhez viszonyítva 26,4 százalékkal mérséklődött, ami a két legnagyobb részesedéssel bíró pénzpiaci és biztosítási szektort érintette jelentősen. Az előbbi esetében a csökkenés mértéke közel 22 százalék volt, míg az utóbbinál a 34 százalékot is meghaladta. A tőkepiaci szektorra vonatkozó beadványok száma változatlanul elenyésző (34 darab). A pénztári szektorra érkezett beadványok száma növekedett ugyan az előző félévhez képest, de darabszámuk (109) a vizsgált időszakban nem tekinthető jelentősnek - állapítja meg a felügyelet.

A felügyelethez érkezett összes fogyasztói beadvány 63 százalékát a pénz- és tőkepiaci szektorral kapcsolatos beadványok (1.996 darab) tették ki. Az első félévben leginkább a szolgáltatás minőségével, az elszámolások, megbízások teljesítésével és az egyéb ügyviteli hibákkal összefüggő beadványokkal fordultak a felügyelethez az ügyfelek, ezek együttesen az összes beadvány mintegy felét tették ki.

A hitelezéssel összefüggésben a felügyelethez érkezett beadványok száma az összes pénz- és tőkepiaci beadvány közel kétharmadát adta, számuk - a megelőző négy félév adatait tekintve - jelentősen, mintegy harmadával csökkent. A legtöbb, hitelezéssel összefüggő ügyfélbeadvány hátterében az elmúlt két évben a devizahitelek törlesztőrészleteinek folyamatos emelkedése állt.

Ami az intézményeknél bejelentett panaszokat illeti, 40 százalékuk a bankkártya-műveletekkel, mintegy 22 százalékuk a számlavezetéssel volt kapcsolatos, ezek részesedése jóval nagyobb arányú, mint ami a felügyelethez érkező beadványoknál. Az intézményi panaszoknak csak mintegy 17,2 százaléka volt olyan, ami a hitelezési tevékenységgel összefüggésben keletkezett.

Az első félévben piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben érkeztek a felügyelethez beadványok a pénzpiaci szektorban a Magyar Cetelem Bankra, illetve a Budapest Bankra, ugyanakkor piaci részesedéséhez mérten csekély számú beadvány érkezett az MKB Bankra, a K&H Bankra, illetve az UniCredit Bankra és az UniCredit Jelzálogbankra.

Az intézményeknél kezelt ügyfélpanaszok esetében piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben az OTP Bankra és az OTP Jelzálogbankra, a Credigen Bankra, a Budapest Bankra valamint a K&H Bankra érkeztek beadványok; piaci részesedéséhez mérten csekély számú beadvány érkezett viszont az Erste Bankra, az FHB Kereskedelmi Bankra és az FHB Jelzálogbankra valamint az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepére.

A biztosítási szektor szereplőivel kapcsolatos ügyek (929 darab) a felügyelethez érkező fogyasztóvédelmi beadványok közel egyharmadát tették ki, számuk 2010-től kezdve félévről félévre csökkenő tendenciát mutat. A beadványok főként a nem-életbiztosítási termékeket érintették. Legnagyobb részük a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) termékekhez kapcsolódott (350 darab), ugyanakkor e területen az előző félévhez viszonyítva mintegy 19 százalékos visszaesés következett be. A második legtöbb beadványt a lakásbiztosításokkal összefüggésben nyújtották be (184 darab), ezek száma 52,1 százalékkal csökkent. A két terméktípusra érkező bejelentések teszik ki az összes biztosítási tárgyú beadvány 57,5 százalékát. A cascóval kapcsolatos bejelentések száma 2010-től kezdve folyamatosan mérséklődik.

A biztosítási beadványok legnagyobb része, 48 százaléka a kárkifizetésekkel függ össze (az intézményekhez benyújtott panaszok esetében arányuk 38,2 százalék, míg a felügyelethez beadottaknál 48 százalék).

Az első félévben a piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben érkeztek beadványok a Groupama Garancia Biztosítóra, a Genertel Biztosítóra és a Közlekedési Biztosító Egyesületre, piaci részesedéséhez mérten csekély számú beadvány érkezett viszont az ING Biztosítóra, a Magyar Posta Biztosítóra és a Magyar Posta Életbiztosítóra valamint az AEGON Biztosítóra.

Az intézményeknél kezelt ügyfélpanaszok esetében piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben a Generali-Providencia Biztosítóra, a Genertel Biztosítóra valamint az Allianz Hungária Biztosítóra érkeztek beadványok, piaci részesedéséhez mérten csekély számú beadvány érkezett ugyanakkor az UNION Vienna Insurance Group Biztosítóra, a Közlekedési Biztosító Egyesületre, illetve a Magyar Posta Biztosítóra és a Magyar Posta Életbiztosítóra.

A pénztári szektorra vonatkozóan a felügyelethez érkezett beadványok az előző félévhez viszonyítva ugyan közel 40 százalékkal növekedtek, de a 109 darab beadvány csekélynek nevezhető - állapítja meg a PSZÁF. A tavalyi második félévben közel a felére visszaeső magánnyugdíjpénztári beadványszám az idei első félévre - a nyugdíjpénztári rendszer átalakítása következtében - megemelkedett. A szektorra érkező fogyasztói beadványok többsége a magán-nyugdíjpénztári befektetések hozamának inflációtól megtisztított mértékére, kiszámításának megfelelőségére irányult.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Matus László, 2011. szeptember 23. - péntek 16:07

De csak azért,mert már tudják az emberek,hogy teljesen felesleges panaszkodni,úgy sem tesz senki semmit.

Kommentek

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Telefonok a szervizben

Mária Ádám, 2017. szeptember 22.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

A gyóntatófülke nem szauna

Bereczk János, 2017. szeptember 22.

Rendesen lelassult ez a probléma is, az
érkező tél, sajnos, meg fogja követelni!
...

CO-érzékelők - életünk őrei

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés