Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Nem riasztja a vásárlókat a chipsadó

MTI, 2011. július 26. - kedd 13:41
Címkék: népegészségügyi termékdíj
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Bár a lakosság kétharmada támogatja az új népegészségügyi termékdíj bevezetését, az úgynevezett chipsadót, a megkérdezettek többsége mégis szkeptikus a társadalmi hatást illetően - derül ki a Szinapszis Piackutató Kft. kutatásából.


A WEBBeteg.hu portál megbízásából júliusban 506 ember megkérdezésével készített, országos lefedettségű, online, önkitöltős, kérdőíves felmérés szerint a válaszadók tizenöt százaléka tartja jó ötletnek a kezdeményezést ebben a formában; a válaszadók végzettségének és jövedelmének emelkedésével csökken az egyetértők aránya.

A megkérdezettek csaknem negyven százaléka szerint biztosan nem, további ugyanekkora arányuk szerint valószínűleg nem éri el a célját az új termékdíj. Az adó hatásával kapcsolatosan elsősorban az idősebbek és a férfiak szkeptikusak.

A biztos pesszimisták elsősorban azok az emberek, akiknek a véleménye szerint az államnak nem kellene ilyen szinten beleszólnia a fogyasztásba - olvasható a közleményben.

mti

Mint írták, az adó bevezetésével esetlegesen bekövetkező áremelés hatására várhatóan a felnőtt lakosság fele mérsékli majd az érintett termékek fogyasztását, mintegy húsz százalékuk biztosan, harminc százalékuk pedig valószínűleg kevesebbet vásárol ezekből.

A beszerzést várhatóan mérséklők tábora magasabb a fiatalabbak körében, míg a biztosan mérséklők aránya az életkor emelkedésével nő. A férfiak körében jellemzőbb, hogy az emelés visszavetheti ezen árucikkek vásárlást. Érdekesség, hogy a jövedelem tekintetében nem tapasztalható lényeges eltérés ezen a téren.

Az új népegészségügyi termékdíj elsődleges céljaként a legtöbben az állami adóbevételek növelését és a költségvetési hiány csökkentését jelölték meg, sokak szerint pedig támogathatja az egészséges életmódra nevelést, illetve az egészségtelen ételek, italok fogyasztásának visszaszorítását.

A felmérés arra is felhívja a figyelmet, hogy az idősebbek, illetve magasabb végzettségűek, jövedelműek körében magasabb azoknak az aránya, akik szerint az intézkedés célja az állami adóbevételek növelése.

A megkérdezettek szerint az intézkedés ösztönözni fogja az adómegkerülést, illetve támogatja a külföldi, elsősorban határ menti vásárlásokat. Emellett kevesen gondolják, hogy az adóval jelentősen javulna az egészségtudatos életvitel és táplálkozás, vagy jelentősen nőnek a népegészségügyi célra fordítható bevételek.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Kriszti_K, 2017. december 18.

Ez mind szép és jó, de ezekkel a tippekkel nem megyünk messzire, ha egy ezeréves házban lakunk...

Tippek: hogyan csökkentsük a fűtésszámlát?

DUPAY FERENC, 2017. december 17.

engem is felbosszant, hogy nem fogyasztás esetén is bevasalják a szabadkőművesek az általuk ki...

Nem fogyasztok, mégis alapdíjat kell fizetnem

sasha, 2017. december 16.

Térdel a földön? És pénzt kérsz, mielőtt megadtad?
NEM, velünk nem fizet semmit, miel...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés