Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Nem riasztja a vásárlókat a chipsadó

MTI, 2011. július 26. - kedd 13:41
Címkék: népegészségügyi termékdíj
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Bár a lakosság kétharmada támogatja az új népegészségügyi termékdíj bevezetését, az úgynevezett chipsadót, a megkérdezettek többsége mégis szkeptikus a társadalmi hatást illetően - derül ki a Szinapszis Piackutató Kft. kutatásából.


A WEBBeteg.hu portál megbízásából júliusban 506 ember megkérdezésével készített, országos lefedettségű, online, önkitöltős, kérdőíves felmérés szerint a válaszadók tizenöt százaléka tartja jó ötletnek a kezdeményezést ebben a formában; a válaszadók végzettségének és jövedelmének emelkedésével csökken az egyetértők aránya.

A megkérdezettek csaknem negyven százaléka szerint biztosan nem, további ugyanekkora arányuk szerint valószínűleg nem éri el a célját az új termékdíj. Az adó hatásával kapcsolatosan elsősorban az idősebbek és a férfiak szkeptikusak.

A biztos pesszimisták elsősorban azok az emberek, akiknek a véleménye szerint az államnak nem kellene ilyen szinten beleszólnia a fogyasztásba - olvasható a közleményben.

mti

Mint írták, az adó bevezetésével esetlegesen bekövetkező áremelés hatására várhatóan a felnőtt lakosság fele mérsékli majd az érintett termékek fogyasztását, mintegy húsz százalékuk biztosan, harminc százalékuk pedig valószínűleg kevesebbet vásárol ezekből.

A beszerzést várhatóan mérséklők tábora magasabb a fiatalabbak körében, míg a biztosan mérséklők aránya az életkor emelkedésével nő. A férfiak körében jellemzőbb, hogy az emelés visszavetheti ezen árucikkek vásárlást. Érdekesség, hogy a jövedelem tekintetében nem tapasztalható lényeges eltérés ezen a téren.

Az új népegészségügyi termékdíj elsődleges céljaként a legtöbben az állami adóbevételek növelését és a költségvetési hiány csökkentését jelölték meg, sokak szerint pedig támogathatja az egészséges életmódra nevelést, illetve az egészségtelen ételek, italok fogyasztásának visszaszorítását.

A felmérés arra is felhívja a figyelmet, hogy az idősebbek, illetve magasabb végzettségűek, jövedelműek körében magasabb azoknak az aránya, akik szerint az intézkedés célja az állami adóbevételek növelése.

A megkérdezettek szerint az intézkedés ösztönözni fogja az adómegkerülést, illetve támogatja a külföldi, elsősorban határ menti vásárlásokat. Emellett kevesen gondolják, hogy az adóval jelentősen javulna az egészségtudatos életvitel és táplálkozás, vagy jelentősen nőnek a népegészségügyi célra fordítható bevételek.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Dobbs, 2018. május 23.

Vannak pénzügyi nehézségei? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Dobbs Finance and Mortgages Limit...

Telefonok a szervizben

Mehmet Hakan, 2018. május 22.

Kadri Zoltan vagyok, kölcsönöket kínálunk magánszemélyeknek és cégeknek, akik sürgős köl...

Emeltdíjas telefonszám álláshirdetésekben

Trust Fund, 2018. május 22.

Voltál már keresni, hogy hová kölcsönt kapj 3% -os diszkontrátával? nem tudott hitelt szerezn...

Évi egy fogkefe

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés