Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Nagy hatása van a médiának a magyar fogyasztóra

MTI, 2011. június 22. - szerda 15:31
Címkék: fogyasztás, média
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Magyarországon a média az európai átlagnál több fogyasztót befolyásol élelmiszer vásárlásánál, a hazai fogyasztók inkább az újságokból informálódnak - közölte felmérésére hivatkozva a Nielsen piackutató cég.


A Nielsen felmérésből az derül ki, hogy a legtöbb magyar fogyasztó döntéseire az élelmiszervásárlásnál a nyomtatott sajtó hat leginkább a médiumok közül, Európában pedig a tévéreklám befolyásolja a fogyasztókat leginkább.

A piackutató vállalat szerint Magyarországon minden harmadik, míg Európában átlagosan minden negyedik válaszadó veszi tekintetbe döntéseinél, amit a nyomtatott sajtóban olvas élelmiszerekről. Magyarországon ezt követi az interneten vagy termékismertetők révén elérhető tájékoztatás huszonnyolc százalékos említéssel, majd a tévéreklám huszonhat százalékkal.

Az óriásplakátok a magyar válaszadók tizennégy százalékát orientálják a vásárlásnál, míg az online videó hirdetések, illetve a rádióreklámok öt-öt százalékukat, a weboldalak bannerjeit négy százalék említette, a mobil telefonon érkező reklámot pedig két százalék.

A magyar fogyasztók médiahasználata eltér az európai átlagtól: kontinensünk 28 országában a legtöbb válaszadó számára a tévéreklám vezet - átlag huszonkilenc százalékos említéssel -, a nyomtatott sajtó (huszonhét százalék) előtt. A sorban ezek után következik - hazánkhoz viszonyítva kevesebb említéssel - az interneten vagy termékismertetőkben található információ (huszonhárom százalék) és az óriásplakát (tizenkét százalék).

Más médiumokat viszont a többi vizsgált európai országban átlagosan a fogyasztók nagyobb aránya vesz figyelembe: rádióreklám (hét százalék), online videó hirdetés és weboldalon látható banner (hat-hat százalék), mobil telefon (három százalék). A nyomtatott sajtóban olvasható információk kimagasló arányban befolyásolják a finn (ötven százalék), svéd (negyvenöt százalék), észt, horvát, észt és svájci fogyasztókat (negyven-negyven százalék).

Szintén figyelmet érdemel, hogy általában a média a vizsgált huszonnyolc európai ország közül az élelmiszervásárlásról meghozandó döntésnél legnagyobb arányban a török és ír fogyasztókat befolyásolja. Ebből a szempontból Magyarországon az átlagosnál valamivel nagyobb a média hatása.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Valeria Marco, 2019. szeptember 16.

A nevem Valeria Marco. 6 hónappal ezelőtt vállalkozásom összeomlott, nem reméltem, hogy újra ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Mária Ádám, 2019. szeptember 11.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Menekülés a UPC-től

Valeria Marco, 2019. szeptember 10.

A nevem Valeria Marco. 6 hónappal ezelőtt vállalkozásom összeomlott, nem reméltem, hogy újra ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés