Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Termékkereső portálokat támogatna a GVH

MTI, 2011. június 01. - szerda 14:31
Címkék: GVH, termék
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kutatásokat végez arról, hogy miként csökkenthetők a fogyasztók költségei a számukra optimális termék megtalálásánál.


Az év második felében a tervek szerint a hivatal kampányt indít, amelynek keretében egyebek között a leginkább érintett telekommunikációs és pénzügyi szektorok árait összehasonlító oldalak létrehozását támogatnák - mondta Tóth András, a GVH elnökhelyettese, a Versenytanács elnöke a magyarországi Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) reklámjogi konferenciáján szerdán.

A szakember beszédében kiemelten szólt az Európai Bíróság 2010. évi, úgynevezett Ving Sverige határozatáról, amely megállapította, hogy önmagában nem jelent versenyjogi aggályt a fogyasztókkal később közölt információ, amennyiben az nem mond ellent a korábbi tájékoztatással. Az ítélet azt mondja ki, hogy "nem lehet később magyarázkodni" - fogalmazott a Versenytanács elnöke. Hozzátette: az európai határozat nem hoz lényegi változást a GVH működésében.

Tóth András emlékeztetett: a GVH felügyeleti gyakorlata megkülönbözteti a fogyasztók szándékos félrevezetését (fraud), illetve a vállalatok jogszabályi értelmezéséből fakadó mulasztásait (deception), amely enyhébb versenyjogi kategória.

A versenyhatóság elnökhelyettese a vállalati, úgynevezett megfelelési programokról, azaz a versenyjogi szabályozás betartására irányuló törekvéseiről úgy szólt, hogy elméleti szinten ugyan van helye ennek figyelembevételére a határozatok meghozatalakor, a gyakorlat azonban azt mutatja, hogy a Versenytanács a bírságok kiszabásánál inkább a kárelvet alkalmazza.

Grimm Krisztina, a GVH Fogyasztóvédelmi Irodájának vizsgálója arról tájékoztatott, hogy az Európai Unió 2005. évi Tisztességtelen Kereskedelmi Gyakorlatok jogszabálytömegét a maximális harmonizáció elve szerint kell átvenniük a tagállamoknak, így nincs lehetőség a versenyjogi szabályozásban a többi EU-tagállamnál szigorúbb előírások alkalmazására.

Ugyanakkor figyelmeztetett, a vállalatoknak nem szabad az alapján mérlegelniük, hogy egy adott reklámkampánnyal kapcsolatosan egy másik tagállamban indult-e eljárás. A nemzeti hatóságok ugyanis mérlegelik, hogy a kampány - egyebek között - milyen hatást vált ki az adott társadalmi kontextusban, illetve az esetleges idegen nyelvű reklámüzenet magyar nyelvű megjelenése magyarországi környezetben milyen eltérő értelemmel bír, milyen hatású.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Kovács Márton, 2019. szeptember 20.

betegojogi k.Debreceni nem csinált semmit...

Mit tehet a betegjogi képviselő?

Sándor Tünde, 2019. szeptember 17.

Tisztelt Cím !
Érdeklődnék, hogy milyen módon lehet csatlakozni a szociális bolthálóz...

Kisbolt, közért, szociális bolthálózat

Valeria Marco, 2019. szeptember 16.

A nevem Valeria Marco. 6 hónappal ezelőtt vállalkozásom összeomlott, nem reméltem, hogy újra ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés