Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Autó visszahívás és a nem reagáló tulajdonos

MTI, 2011. április 12. - kedd 11:41
Címkék: autó, visszahívás
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Amennyiben az autótulajdonost a visszahívásról kiértesítette a gyártó - vagy a kereskedő - és az nem jelenik meg a szervizben, baleset esetén a saját kára megtérítését nem kérheti, a gyártó viszont továbbra is felel a harmadik személyeknek okozott károkért - a jogi álláspontot a Noerr & Társai Ügyvédi iroda áprilisi hírlevele tartalmazza.


Az autó gyártója felel azért, hogy a terméke ne veszélyeztesse a fogyasztó életét, egészségét és testi épségét. A tulajdonos viszont köteles betartani a karbantartási előírásokat. A gyári hibás autóval okozott kárért mindig a gyártó felel, akkor is ha a vevő csak a kereskedővel kerül kapcsolatba.



Az utóbbi időben elszaporodott visszahívások miatt felmerül a kérdés: hogyan alakul a gyártó, illetve a vásárló felelőssége akkor, ha a felhívás ellenére nem jelenik meg a szervizben, ahol kijavítják a hibát. A felhívás mindig személyre szóló, tehát egyenként, valamennyi tulajdonost értesíteni kell, a sajtóban megjelentetett közlemény ezt nem pótolja. A gyártó viszont nem juthat el valamennyi vásárlóhoz, hiszen egy részük már tovább adott az autón, új helyre, vagy éppen külföldre költözött.

A hírlevélben megjelent tanulmány két ügyvéd szerzője a német megoldást hozza példaként. Ott a piacfelügyeleti hatóság és a gyártó a visszahívási akció végén listát készítenek a szervizekben meg nem jelent kocsikról. A listát megküldik a forgalmi engedélyt kiállító hatóságnak, amely egyszerűen kivonja a forgalomból a nem biztonságos autókat.

Miután Magyarországon nem működik ez a rendszer, így a probléma másik ága is fontos: mi történik akkor, amikor megkapta az értesítést a tulajdonos, de nem vitte el kijavíttatni autóját a szervizbe? Ha a kocsival - a visszahívási hiba miatt - okoz kárt a tulajdonosa, a harmadik személy káráért továbbra is a gyártó felel. A tulajdonos saját kárát viszont nem kell megtérítenie.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

shola clark, 2014. június 04. - szerda 19:51

Szüksége van egy sürgős hitel vagy pénzügyi szolgáltatást? Forduljon financialdepartment.online@gmail.com / http://charitycorporation.gnbo.com.ng

Kommentek

Chris , 2017. december 15.

'Ha szüksége van egy sürgős kölcsönre, hogy megoldja pénzügyi szükségleteit, €3000 és ...

Telefonok a szervizben

Sajal, 2017. december 14.

köszönöm az embereimet Sajal és magyar állampolgár vagyok, korábban szenvedtem hitelt tekintv...

Telefonok a szervizben

Aaron Richard, 2017. december 14.

Ön üzletember vagy politikus, zenész, diák és gazdag, erős és híres ember. Csatlakozz az Ill...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés