Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Már gondolnak nyugdíjas éveikre a mai fiatalok

MTI, 2011. február 09. - szerda 09:01
Címkék: nyugdíj, felmérés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Egyre jelentősebb szerepet játszik a tudatos pénzügyi gazdálkodás valamint az öngondoskodás a fiatalok körében; már nemcsak az utazás, az autók vagy a lakás megvásárlása érdekli őket, hanem a válság hatására hajlamosabbak nyugdíjas éveikre is gondolni - derül ki az OTP Alapkezelő megbízásából készített Pénzügyi Kultúra Kutatásból.


A kutatás eredményét ismertető sajtóközlemény szerint a pénzügyi válság, valamint a közelmúlt gazdasági eseményei tudatosabbá tették a lakosságot a pénzügyek terén, ez különösen igaz a társadalom fiatalabb tagjaira. A fiatalok és a többi generáció megtakarítási szokásai, valamint céljai között ugyan jelentős eltérések vannak, a nyugdíj és az időskori anyagi biztonság, valamint az öngondoskodás azonban minden korosztálynál kulcsszerepet játszik, amikor a pénzügyi kultúra kerül szóba.

A különböző generációkba tartozó, megtakarítással rendelkező résztvevők bevonásával készült kutatás tapasztalatai ugyanakkor rámutattak: a hosszú távú megtakarítás gondolatát ritkán követik konkrét tettek. Pályakezdőként ugyanis lényegesen nehezebb takarékoskodni, mint 30 éves kor felett, amikor már elég magas a jövedelem ahhoz, hogy legyen miből félretenni. Így ők a bankbetéteket, a rövidebb távú befektetéseket, a befektetési alapokat valamint az értékpapírszámlákat preferálják.

A fiatalok pénzügyi tudatosságát Törőcsik Mária, a kutatás vezetője, a Pécsi Tudományegyetem professzora szerint jól mutatja az a tény is, ahogyan a pénzügyi kultúra fogalmáról vélekednek.

"A fiatalok a fókuszcsoportos kutatás során azzal magyarázták a pénzügyi kultúra fogalmát, hogy az emberek nem bízzák magukat az államra, hanem saját maguk tervezik meg pénzügyeiket. Szerintük a kultúra önállóságot takar. Kialakulásában nagy szerepet játszik a neveltetés és a családi háttér. Ezzel szemben az idősebb generációk a pénzügyi kultúrát a pénzzel való megfelelő bánásmóddal azonosítják" - mutatott rá Törőcsik Mária.

A közép valamint idős generáció esetében továbbra is a hagyományos életív célok dominálnak a kutatás szerint, az érettebb generáció tagjai a család anyagi jólétének megtartását, valamint az időskori anyagi biztonságot tartják szem előtt. Ők elsősorban a biztonságos, garantált hozamú befektetéseket, az életbiztosítást, valamint az állampapírokat részesítik előnyben.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. George Anderson, 2020. április 06.

Sürgősségi kölcsönt keres? A bankja vagy pénzügyi intézménye megtagadja a hitelt? Szükség...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Kevesebb az ittas sofőr

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Futószalagon itélik el az ittas vezetőket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza