Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Megoldatlan fogyasztói panaszok

MTI, 2011. január 31. - hétfő 17:01
Címkék: FEOSZ, panasz
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az európai fogyasztók negyvenhat százaléka nem áll ki jogaiért a vállalkozásokkal szemben, és inkább nem viszi tovább ügyét az alternatív vitarendezési fórumok felé sem, így a fogyasztói panaszok megoldatlanok maradnak, és a vállalkozások sem erősítik jogkövető magatartásukat - hívják fel a figyelmet a fogyasztóvédők.


A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közleményében ezért jelezte, hogy aktívan - felmérésekkel, javaslatokkal - kész segíteni a gyakorlat megváltoztatását.

Ismertetik: Európa-szerte hétszázötven olyan fogyasztói alternatív vitarendezési fórum létezik, amelyek ingyenesen, vagy minimális eljárási költségért, egyszerűen és gyorsan járnak el és segítenek megoldani a fogyasztó problémáját. Az Európai Unióban az alternatív vitarendezésben tárgyalt ügyek száma nőtt ugyan az utóbbi években (2006-ban még 410.000, 2008-ban pedig már 530.000), de ennél sokkal többre lenne lehetőség.



A fogyasztók és a vállalkozások azonban még keveset tudnak ezekről a testületekről, és ez különösen igaz határon átnyúló jogvitáknál. Pedig egy 2009-es adat szerint tíz uniós állampolgárból három már vásárolt terméket más uniós tagállamból, 2004 és 2010 között az interneten lebonyolított vásárlások száma is huszonkét százalékról harminchét százalékra emelkedett, ami szintén magában hordozza a fogyasztói jogviták számának növekedését - jegyzik meg.

Mindezek miatt is tette közzé az Európai Unió a napokban azt a vitairatot, mely rávilágít az alternatív vitarendezési eljárásokkal kapcsolatos problémákra és kérdésekre, ezzel együtt keresi az unión belül működő alternatív vitarendezési formák fejlesztésének lehetséges irányait.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége vállalta, hogy országos felmérését végez, és a hazai békéltető testületek, valamint a többi érintett felet is képviselve - Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, Európai Fogyasztói Központ, FIN-Net hálózat, fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek - összefogja a vitairat feldolgozását. Megkeresi többek között az ország összes békéltető testületét, hogy juttassák el észrevételeiket, az így kialakult javaslatokat pedig ezek után megküldi az Európai Unió Bizottságának.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Matus László, 2011. február 01. - kedd 09:07

Ez az egész fogyasztóvédelem -szerintem- rosszul van kitalálva.1. A fogyasztóvédelemnek már a szolgáltatás ill. vásárlás előtt működésbe kellene lépnie és folyamatosan figyelni kellene a szolgáltatókat.Ki kellene szűrni a sumák,megtévesztést szolgáló szándékokat,az erre irányuló szerződéseket és a jól láthatóan selejt árukat. Nem lenne szabad megvárni míg több ezer embert átvernek,becsapnak,megkárosítanak.Erről a tevékenységükről megfelelő fórumon tájékoztatni is kellene a lakosságot.Megtehetnék annál is inkább,mert ott /állítólag/ szakemberek ülnek és Ők jobban kell/lene/ hogy lássák az átverést ,mint az egyszerű /laikus/ fogyasztó. 2.Ha mégis megvan a baj és nyilvánvaló az átverés szándéka akkor azt " hivatalból" kellene vizsgálni,eljárni és olyan döntést kieszközölni a megfelelő szerveknél ami kötelező a bűnösre és egyben megakadályozza a további visszaéléseket a hasonló ügyekben.Itt megint szempont az,hogy a fogyasztóvédő cégeknél szakemberek ülnek /állítólag/ tehát jobban és szakszerűbben tudják a hibát jelezni és az ügyet kezelni.3. Azonnal és visszavonhatatlanul be kellene tiltani a csillagos és apró betűs részeket a szerződésekben ,valamint mellőzni a cég szabályzataira hivatkozásokat,mert ezek teljesen egyértelműen arra hivatottak,hogy átverhessék a fogyasztót.A szerződés szövege szóljon arról amiről kell.A fogyasztók nagy része azért nem lép tovább az átverése után ,mert esélye sincs nyerni,mivel a cégeknek ügyvédeik vannak amit a fogyasztó nem tud megfizetni,ill. a szerződésben már oly módon átverték,hogy nem nyerhet. Az ingyenes jogsegélyszolgálatok, békéltető tanácsok határozatai pedig nem kötelező érvényűek a cégekre. A pereskedés évekig tart , ellenben a szolgáltatást már két hónap után lekapcsolják,a házat elárverezik, jön a végrehajtó ,stb.

Kommentek

Mr. Dékány Endre, 2020. február 18.

Hitelre van szüksége? Adunk mindenféle kölcsönt, például adóssághitel, üzleti kölcsön, o...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mária Ádám, 2020. február 16.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Lázár István, 2020. február 14.

Mi 2019.10.28-án rendeltünk telje nyílás záró cserét, a mai napi semmi, csak ígérgetések ...

Ablakcsere buktatókkal

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza