Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Több a panasz az e-kereskedelemre

MTI, 2010. december 17. - péntek 15:41
Címkék: e-kereskedelem, panasz
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózatához 2008-ban 9.006, 2009-ben 10.401 panasz érkezett az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatban - közölte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország pénteken.


Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata nemrégiben tette közzé Az Európai Online Piactér: Fogyasztói Panaszok 2008-2009 című tanulmányát az elektronikus kereskedelemről. A 29 Európai Fogyasztók Központot összefogó hálózat tanulmányából kiderül, hogy mindkét évben a német, az angol és a francia web kereskedők ellen éltek leggyakrabban panasszal a fogyasztók.

A fogyasztóvédelmi szervezet rámutat arra is meglepő módon a globális válság hatására tizenkilenc százalékkal csökkent 2008-ban a panaszok száma az előző évhez képest. A visszaesésnek oka lehet, hogy a fogyasztók jövedelme a válság alatt visszaesett, illetve a fogyasztói tudatosság növekedett.

Továbbra is problémát jelentenek az internetes csalók, különösen a használt autók és az elektronikus termékek online értékesítése terén - írja közleményében az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.

A fogyasztóvédők tájékoztatása szerint a tanulmány írói szorgalmazzák a biztonságos online fizetési módok alkalmazását annak érdekében, hogy a fogyasztók elkerüljék a csaló kereskedőket, hiszen az ilyen típusú bűncselekmények jelentős mértékben visszavetik az elektronikus kereskedelembe vetett fogyasztói bizalmat.

A tanulmánynak rámutat arra is, hogy a digitális tartalmak adásvételének szabályozási hiányos - közölte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Matus László, 2010. december 21. - kedd 18:23

Elnézést ha lelkileg megsértettem a tegeződéssel.Nem is azt írtam,hogy minden csomaghoz, csak ha kérik.A nyolc napos elállással mehetek ahova gondolom miután kifizettem és átvettem a postán a csomagot.Nem hogy nyolc nap múlva,de egy másodperc múlva sem veszik vissza.Esetleg a cégekkel szemben 4-5 év bíróságosdi után élhetek a nyolc napommal. Magánszemély csaló esetén meg sem találják.Tehát marad a középkori ököljog.

Uriah Heep, 2010. december 21. - kedd 08:43

Nem tudtam, hogy tegeződünk. Az idézet pedig annak szólt, hogy szerintem nem megoldás, ha minden egyes csomaghoz odarendelnek 2-3 posta alkalmazottat, sőt, ez teljességgel lehetetlen. Tehát nincs értelme a túlzott szigornak, amikor a visszaélés az összes forgalom 1-2 %-át sem teszi ki. És ha nem megfelelő a termék, még mindig ott a nyolc munkanapos indoklás nélküli elállási jog. Ökölharcról szó sincs. Azt hiszem kissé félreértett.

Matus László, 2010. december 20. - hétfő 15:01

Na ezt egy kicsit körülírhatnád!Úgy látom,hogy Te a világot az egyszerűbb végénél fogod meg.Mindenki védje meg magát.Akkor jöhet a fegyver és az ökölharc?? A minapi hozzám intézett írásodban is az volt a lényeg,hogy nem kell senkit megvédeni,aki így járt az így járt.Csakhogy akkor 1. minek az igen drágán fenntartott fogyasztóvédő cégek 2.ebből az lesz,hogy elkapják a csalókat és elverik,kinyírják, stb. Az jobb?? Nem hiszem,hogy ezért van a jogrendszer.

Uriah Heep, 2010. december 20. - hétfő 11:17

"Egy besurrant csaló tiszteletére nem állítok őrséget tíz igaznak..."

Matus László, 2010. december 20. - hétfő 08:11

Nem is normális dolog az,hogy utaljam át a pénzt,majd az eladó utána küldi az árút. Az sem amikor a postán először kifizetem a csomagot,majd utána nyithatom ki és ekkor derül ki,hogy nincs benne a vásárolt dolog,vagy össze van törve.Esetleg a posta némi plusz költségért vállalhatná,hogy az ily.jen csomagot-ha kéri a vevő,vagy az eladó- egy 2-3 fős /bizottság/,/ ott dolgozó/ előtt fel lehessen nyitni és ha nincs benne az árú, vagy sérült akkor a pénzt visszaadnák,vagy letétbe tennék míg nincs döntés az ügyben. Ez szerintem még korrekt is lenne a postától,mert így valóban elvégezné a feladatát,leszállítaná az árút.

Kommentek

Laszlo, 2020. február 20.

Vasaroltam egy autot amit annak rendje es modja szerint elvittem eredetvizsgara es megbukott. A buka...

Valami nem stimmel a megvett autóval

Laszlo, 2020. február 20.

Vasaroltam egy autot amit annak rendje es modja szerint elvittem eredetvizsgara es megbukott. A buka...

Valami nem stimmel a megvett autóval

Mr. Dékány Endre, 2020. február 19.

Szüksége van sürgős kölcsönre pénzügyi problémájának megoldásához, valamint vállalkoz...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza