Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Műszaki cikkek és a garancia

2010. december 13. - hétfő 12:41
Címkék: FOME, garancia, jótállás
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Mit tegyünk, ha meghibásodik az ajándékba vásárolt műszaki cikk. Kihez fordulhatunk, mihez van jogunk a garancia érvényesítése során?


nana.huA legtöbb műszaki termékre, amely tartós fogyasztási cikknek minősül, többnyire tízezer forint vételár felett kötelező egyéves jótállás vonatkozik. Az erről szóló kormányrendelet kimondja, hogy a fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A rendelkezés helyes értelmezése szerint a választás a fogyasztót illeti, tehát nem csak a szerviz, a forgalmazó is köteles a hibás teljesítéssel kapcsolatos ügyintézés terheit viselni, amennyiben a fogyasztó hozzá fordul, és nem kíván a kijelölt szervizbe menni. A forgalmazó nem tagadhatja meg a garanciális ügyintézést, legfeljebb javasolhatja, hogy a fogyasztó forduljon a szervizhez a gyorsabb elintézés érdekében.

A fogyasztói szerződéssel érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló jogszabály szerint a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ez természetesen ugyanúgy vonatkozik arra az esetre, amikor a fogyasztó közvetlenül a forgalmazóval szemben érvényesíti igényeit, mint amikor a szervizhez fordul.

Szintén e rendelet tartalmazza azt a rendelkezést, mely szerint a forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:

a fogyasztó nevét, címét,
a fogyasztási cikk megnevezését,
a vételárát,
a vásárlás időpontját,
a hiba bejelentésének időpontját,
a hiba leírását,a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
a kifogás rendezésének módját.

Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.

Fogyasztók/Tóth Sándor Péter

Fontos megemlíteni, hogy a Ptk. hibás teljesítéssel kapcsolatos szabályai szerint a szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket - a kötelezettet (értsd: forgalmazót) terhelik. Fogyasztói szerződés esetében a felek ettől eltérő megállapodása semmis. E rendelkezés szellemiségét tükrözi a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásáról szóló rendelet melynek értelmében a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

Ha a fogyasztó a forgalmazóhoz fordul, a termék szervizbe való eljuttatásának költségeit nem köteles viselni. Ha választása szerint a szervizhez fordul, az eljuttatással kapcsolatos költséget viseli, viszont megalapozott jótállási/szavatossági igény esetén a visszajuttatás költségeinek viselésére a FOME álláspontja szerint nem kötelezhető.

Javításra a terméket elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, a termék azonosításához szükséges adatokat, a termék átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított terméket átveheti. Ennek kiállításáig ne adjuk le a terméket. Ha blokkot, nyugtát vagy jótállási jegyet kérnek tőlünk, adjuk át a másolatát, az eredeti dokumentumokat mindig őrizzük meg.

Jó tanácsok:

Csak akkor forduljunk magunk a szervizhez, ha meggyőződtünk arról, hogy az nem jár számunkra jelentős többletkiadással, kényelmetlenséggel.

Terméket javításra csak megfelelő munkalap kiállítása esetén adjunk le.
Az eredeti számlát, blokkot, nyugtát és jótállási jegyet tartsuk magunknál.
Termékkel kapcsolatos kifogásunkról minden esetben vetessünk fel jegyzőkönyvet.
Jótállási igényünk elutasítását csak abban az esetben fogadjuk el, ha azt független szakértői véleményre alapozza a másik fél.

Forrás: FOME

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Krivánszki Jenő, 2014. szeptember 10. - szerda 11:02

Szép napot Mindenkinek!Problémám a következő.Vettem 1dbTabletet(Beex S1tipus)12990ft-ért.Auchanban,2013,12,14én16ó04p-kor.Elromlott,2014,07,07én,08án,elvittem vissza,megjavittatni.Ennek már2hónapja!!!Se cserekészüléket nem kaptam se nem adtak másikat.Töbszöri érdeklődésemre azt mondták miért nem vittem Én a szervízbe!Akkor gyorsabb lenne a menet,csakhogy a szervízKerepestől messze van valahol Budaörsön.Kocsim nincs BKV-val meg annyi az út kb,mint a tablet ára ugye bár oda vissza út!Két hónapig se tudják eldönteni javítható v.sem!Azért ez hallatlan,mit meg nem enged magának egyes cég.Mivel csalódtam e márkába kérhetem e Másikat persze rá fizetek ha kell?2014,09,10 köszönöm Jenő

Krivánszki Jenő, 2014. szeptember 01. - hétfő 14:22

2013,08,26,án15ó44p,kor,vettem a Lidl-ben 1db.Alcatel3040tip telefont.(10E999Ft)Leírása+reklámjába is úgy hirdették 128belső memóriája van!ennek ellenére csak 1016.4KB hogy is van ez???Jól becsaptak!Mit tehet ebben az esetben a kis ember?(1év blokk gari van rá.Kérnék 1 megoldást Köszönöm Mik a lehetőségeim???

Krivánszki Jenő, 2014. szeptember 01. - hétfő 13:43

Vettem az Auchanban 1db Orion tip.kávéfőzőt,karácsony elött ha 3szor használtuk,Január 4-6körül elromlott!Vittük vissza,vissza is adták a pénzt,de lefogtak 500FT-ot!!!Mireföl???Azt mondták adminisztrációra!(5 perc alatt keres valaki 500FT-ot!?ez igen)Pedig ugye 1év jótállással adták el!!!Nem tudtam másikat venni mer hiányzott az 500FT

Gábor, 2014. március 31. - hétfő 18:24

Sziasztok! A problémám a következő: vásároltam egy Acer laptopot kb fél éves 1 év garancia van rá. A bal oldalon meghibásodott a zsanér, recseg ha kihajtom a kijelzőt. Külső sérülés nyoma nincs a gép megfelelően volt használva, nem lett leejtve, meg semmilyen külső behatás nem érte. Visszavittem a vásárlás helyére, de az eladó közölte, hogy valószínűleg ez nem garanciális hiba, és nem tudják megcsinálni (vagyis meg csinálhatják csak akkor bukom a garanciát.) vagy visszaküldhetem a gyártónak 12 000 Ft. ellenében. De szerintük felesleges mert a törésre a gyártó nem vállal garanciát és visszaküldik. De az eladó ránézésre ne mondja már meg, hogy ez törés lehet anyaghiba is. S ha hozzányúl és szétszedi, hogy megnézze, akkor ugyebár bukom a garanciát. Mit lehet ilyenkor tenni?

balogh gergő, 2014. február 08. - szombat 23:16

Üdv küldene nekem egy grancia levelet ami nincs kitöltve?

Laci, 2013. november 14. - csütörtök 13:40

Üdvözletem. Egy külső merevlemez garanciális időn belül megihábsodott. A szerviz szó nélkül cserélte volna. Azonban az adatmentést szerintük nekem kell megcsináltatnom. Csakhogy ezt a készülék megbontásával lehet csak elvégezni, mert egyáltalán nem működik. Ahhoz, hogy a garancia ne vesszen el, szakszerűen kell mentetni, azonban ez 130e Ft-os költséget jelent. Ezt miként tudom a gyártóval/forgalmazóval fizettetni? Mert nem gondolom, hogy a fogyasztót terhelné egy ilyen költség amikor egy adattárolót adattárolásra használt. köszönöm a választ.

Richard, 2013. június 19. - szerda 20:35

Szép napot Mindenkinek! Vettem egy műszaki cikket akcióban 9990 Ft-ért, ami elromlott. Kértem a forgalmazót cseréljük ki, de elutasítottak, hogy nem haladja meg a vásárlás értéke a 10.000 Ft-ot. A termék eredeti ára 11.900 Ft. Mit tehetek?

jocomano77, 2013. május 08. - szerda 09:38

Kedves Dragovecz zsuzsannna! Ha egy garanciális termék elromlik és nem javítható akkor abban az esetben cserélik ki. Tehát ha cserélni kell az egész terméket mert nem javítható, akkor abban az esetben az adott kereskedőnek kötelesége ki cserélni, elsődlegesen uegy ugyan olyan tipusú és márkájú árura! Ha az adott kereskedőnek van éppen az üzletben ugyan az a tipusú termék akkor abban az esetben ugyan arra a termékre köteles ki cserélni, méghozzá rá fizetés nélkül, iilletve kölömbözet fizetés nélkül! Ha nincs ugyan az a típusú termék amit vásároltál, akkor két lehetőséged van, 1. a kereskedő átal fel ajánlott termékre cseréled külömbözet fizetéssel, vagy 2. ha nincs már az adott termékből, akkor el is álhatsz a szerződéstől vagyis a kerskedőnek vissza adot a terméket az ősszes tartozékaival eggyütt és a kerskedő pedig ebben az esetben köteles vissza fizetni a teljes bruttó árat. - Ha pedig akciós volt a vásárolt termék, és most már nem akció akkor ebben az esetben akció ide vagy oda külömbözet fizetése nélkül köteles cserélni a terméket. Tehát az nem számit hogy te akciósan vetted a terméket, ha van az adott termékből de már nem akciósan akkor is köteles ugyan arra a termékre kicserélni, rá fizetésnélkül! Tehát te jársz jobban, a kereskedő meg veszit az akción ilyenkor, mert neked ugyan azon az áron kell ki cserélni. Ez fontos: Ha új terméket kapsz a régi helyett a garancia is újra indul! - Remélem tudtam segiteni. Ne hagyd magad átverni!

Dragovecz zsuzsannna, 2013. május 08. - szerda 06:34

Kérdésem az lenne Ha egy garanciális műszaki áru elromlik és azt mondják :csere-de!Rén akciósan vettem ,és szeretném ugyan ezt az árut újra,választhatom?És oda kell adniuk a jelenlegi áron vagy ki kell fizetnem az akciós -ill. jelenlegi ár különbségét?megtisztelő válaszukat köszönöm!

Nagy, 2013. április 09. - kedd 21:44

Akkor kaphatja vissza az árát,ha hibás a készülék.Ha csak az a baj,hogy esetleg nem tetszik nem kötelezhetők cserére.Nem kell elfogadnia a szervizt.Kérje vissza a pénzt nyugodtan.http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/szavatossag/szavatossag_cikkek/hirek_101221_2.html


1 2

Kommentek

Mária Ádám, 2020. február 16.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Lázár István, 2020. február 14.

Mi 2019.10.28-án rendeltünk telje nyílás záró cserét, a mai napi semmi, csak ígérgetések ...

Ablakcsere buktatókkal

Mr Mito, 2020. február 11.

Né hígyjél té Richard Cosmos, mivel ő égy csáló gázfickó, átkoz tégéd éső szél vihá...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza