Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Visszahallgatható az ügyfélszolgálaton rögzített beszélgetés

Fogyasztók, 2010. december 06. - hétfő 12:31
Címkék: ügyfélszolgálat, beszélgetés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Ne dőljünk be annak az ügyfélszolgálatosnak aki azt állítja: nincs jogunk visszahallgatni a korábban rögzített beszélgetéseket. Öt évig kell tárolni őket.


Egy idős hölgyet 2010.07-21-én, telefonon keresett fel az Invitel ügyintézője, kedvezményes telefonálási lehetőséget ajánlva számára. Az ügyintéző a beszélgetés alatt semmiféle tájékoztatást nem adott arról, hogy a kedvezményes csomag már meglévő (T-Comos) előfizetésre épül. A szerződéskötéskor tehát a panaszos álláspontja szerint a tájékoztatás nem volt teljes körű, ráadásul az Invitel ügyintézője annak ellenére is erőltette a szerződéskötést, hogy a panaszos többször jelezte: évente mindössze 3 hónapot tartózkodik az adott címen.

Az Invitel a telefonos szerződéskötésről semmiféle értesítő levelet nem küldött a panaszosnak. Mindezek miatt arról, hogy ez a kedvezményes csomag már meglévő előfizetésre épül, a panaszos csupán az első számla kézhezvételekor szerzett (közvetve) tudomást. Ráadásul az első számlát október 11-én, azaz közel 3 hónappal a "szerződéskötés" után küldte az Invitel!



Az idős hölgy lánya panaszlevélben kérte az Invitelt, hogy a kedvezményes csomag megrendelését visszamenőleg töröljék, ám a szolgáltató a hangfelvétel visszahallgatása után azt állítja: kollégájuk megfelelő tájékoztatást adott a panaszosnak.

"A fogyasztónak a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/B. § (3) bekezdése alapján joga van meghallgatni a beszélgetésről készült hangfelvételt" - mondta dr. Eitmann Norbert a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke. A törvény így rendelkezik: "Telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat, illetve az ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására biztosított telefonos elérés esetében biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést. Az ügyfélszolgálathoz beérkező valamennyi telefonon tett szóbeli panaszt, illetve az ügyfélszolgálat és a fogyasztó közötti telefonos kommunikációt hangfelvétellel rögzíteni kell, és a hangfelvételt öt évig meg kell őrizni. Erről a fogyasztót a telefonos ügyintézés kezdetekor tájékoztatni kell. A hangfelvételt a fogyasztónak - kérésére - rendelkezésre kell bocsátani."

Abban az esetben, ha a visszahallgatás után sem sikerül megoldani a problémát a fogyasztóvédő azt tanácsolja, a panaszosoknak érdemes a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulniuk, amely elsősorban a panaszkezelés milyenségét, illetve a megtévesztést tudja vizsgálni. Mindezek mellett javasolja, hogy keressék fel a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez, melynek eljárása gyors, egyszerű és ingyenes, és mely az egyedi fogyasztói jogvita keretében dönt.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Farkas Betty, 2014. augusztus 23. - szombat 16:46

Mit tegyek?hová fordulhatok,Bp-en az egyik nagy butorüzletbe akcios áron volt kitéve egy ülőgararnitura,megrendeltem,de nem vettem eszre,hogy az elado egy masik,rosszabb minőségű,más színű és méretű árut tüntetett fel a megrendelésen,mikor észrevettem es számon kértem a szemembe hazudott,sőt amikor kértem az üzletvezetőt ő is ezt tette.Kértem a vezetőt nézzük meg kamerákat,abból fény derül mit néztem meg,de ő ezt kategórikusan elutasította. Egyszerüen hihetetlen számomra, hogy ilyen előfordulhat,mit tehetnek,hová fordulhatok,hogy az üzlet kameráit ellenőritessem,ugyan is azt hazudták,hogy az az áru nem is létezett.

megzsarolt ügyfél, 2013. január 25. - péntek 16:09

Az a baj az egésszel,hogy a behajtók nem nagyon akarnak hozzájárulni a beszélgetés felvételéhez,mert félnek,hogy a zsarolásukkal lebuknak! Pedig nincs kibúvó,mert minden beszélgetés rögzítve van. Aztán majd az illetékesek az adott időben értékelni fogják.

ildikó, 2011. június 19. - vasárnap 11:20

Engem ugyanígy átvertek az Invitelesek.Felhívott egy nő telefonon,nem is lehetett érteni,-úgy hadart. Bizonytalan voltam.Közölte,hogy majd írásban is elküldik a szerződési feltételeket.Azóta sem törtnént meg!!!! Így élő szerződésem lett-a tudtom nélkül. A telefon vonal folyamatosan rossz volt,-többször hetekig is. Majd kiküldtek egy horror számlát.Mikor érdeklődtem,azt a választ kaptam,hogy a riasztóm kommunikál a riasztós céggel.Közlöm a riasztós céggel,már évek óta nem állok szerződéses viszonyban.Továbbá,ha a lakásban süket a telefon,-a risztó hogyan tud kapcsolatot tartani a risztós céggel. Persze megreklamáltam a számlát,-válaszra sem máltattak. Van valakinek ötlete,mit tehetnék???

Béla, 2011. május 15. - vasárnap 09:43

Több hetes telefonálgatás után tudtam visszahallgatni a UPC-s üzletkötésemet amely üzenet végén hallatszott el a fizetendő összeg ! Természetesen a kiküldött számlán más összeg szerepelt ! Visszahallgatáskor pont az a rész "hiányzott" amelyen a fizetendő összeg szerepelt!!! A UPC-s irodavezető annyit mondott:" Csak ennyi üzenet van meg " !!!!

Varga Ferenc József, 2011. április 29. - péntek 11:36

Tisztelt Szerkesztő!A kérdésem az lenne ,hogy a mobil telefon szolgáltatónak meddig van kötelezettsége a cella információit tárolni és erről magánemberként kérhetek-e felvétel másolatot? Egy balesetemmel kapcsolatos ügyben ,miután sértett vagyok?

Maci Laci, 2011. március 24. - csütörtök 18:32

Hát, az Invitel a legganyébb cég Magyarországon. De ganyéból van még rajta kívül bőven.

flower, 2010. december 07. - kedd 14:59

Miért? Talán kérte, hogy meghallgathassa? Mert a cikkből nem derül ki...

Kommentek

Aba Orsolya, 2017. június 27.

Szárligeten lakom és a közvetlen szomszédom disznókat tart, a trágyát felhalmozza a közös k...

Birtokháborítás hanggal és szaggal

Aba Orsolya, 2017. június 27.

Szárligeten lakom és a közvetlen szomszédom disznókat tart, a trágyát felhalmozza a közös k...

Birtokháborítás hanggal és szaggal

FILIPPA ABRAMO, 2017. június 27.

Szükség van egy sürgős kölcsönre, hogy megterheljék a számláit és új üzletet kezdjen? Va...

Telefonok a szervizben

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés