Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Reklamációs díj az MKB Banknál

MTI, 2010. október 29. - péntek 11:11
Címkék: PSZÁF, bírság, MKB
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) ötmillió forintra bírságolta az MKB Bankot, amiért a bank ügyfélszolgálata reklamációs díjat helyezett kilátásba egy ügyfélnek akkor, ha panaszt tesz - közölte a felügyelet pénteken.


A PSZÁF szerint a bank ezzel megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A közlemény szerint az ügyféllel a pénzügyi szervezet telefonos ügyfélszolgálata előzetesen azt közölte: szolgáltatásával kapcsolatban nem ajánlott panaszt tennie, mivel azt nagy valószínűséggel elutasítják, ráadásul az ügyfélnek tizenkétezer forint reklamációs díjat kell fizetnie. Az ügyfél ezért nem adott be írásbeli panaszt a pénzügyi szervezethez, de beadvánnyal fordult a PSZÁF-hoz.

Az MKB Bank Zrt. súlyosan jogsértően járt el, hiszen a fogyasztó panasztételi jogát, s a pénzügyi szervezet panaszkezelési kötelezettségeit törvény írja elő - hangsúlyozza a felügyelet. E szerint a pénzügyi intézménynek biztosítani kell, hogy az ügyfelek panaszaikat szóban, személyesen, telefonon, vagy írásban, személyesen vagy más által átadott irattal, postán, faxon, elektronikus levélben közölhessék. A panaszokat megkülönböztetés nélkül, egyenlően, egységes eljárással, és azonos szabályok szerint kell kezelni.

Fogyasztók/Tóth Sándor Péter

A panaszkezelést a pénzügyi szervezetnek ingyenesen kell biztosítania az ügyfeleknek. Az igénybe vett szolgáltatáshoz kapcsolódó reklamáció, vagy panasz alapvető fogyasztói jog, amelyet sem korlátozni, sem díjjal terhelni nem lehet - hívta fel a felügyelet figyelmet.

A törvény a fogyasztók megtévesztésének esetei közé sorolja, ha egy intézmény az áruhoz kapcsolódó ügyfélszolgálatról és panaszkezelésről, a fogyasztó jogairól, illetve az ügyfelet az ügylet kapcsán esetlegesen terhelő hátrányos jogkövetkezmények kockázatáról valótlanul tájékoztatja, s így a fogyasztót jogai gyakorlásában tisztességtelenül befolyásolja.

A felügyelet eljárása során megállapította: a reklamációs díjra való utalással a bank megtévesztette a fogyasztót az ingyenesen gyakorolható panasztételi jogáról, s így az ügyfelet panasztételhez való jogában korlátozhatta. A bank megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény azon rendelkezését is, amely tilalmazza a fogyasztókkal szembeni agresszív gyakorlatot. A bank által ismert körülmény felhasználása, a reklamáció megalapozatlanságára hivatkozás és az elutasító döntés kilátásba helyezése alkalmasak voltak arra, hogy a pénzügyi szervezet lebeszélje az ügyfelet a panasz benyújtásáról. "Ezzel a bank tisztességtelen pszichikai ráhatást gyakorolt a fogyasztóra" - írja a PSZÁF.

A felügyeleti szankció mértékét befolyásolta, hogy a bank a tisztességtelen tájékoztatással veszélyeztette az ügyfél vagyoni érdekeit is. Az ügyfél panaszának banki kivizsgálása ugyanis azzal az eredménnyel járt, hogy végül nem az ügyfélnek kellett reklamációs díjat fizetnie, hanem a bank az ő részére térített vissza nem elhanyagolható késedelmi díjat és hitelkamatot.

Az MKB Bank sajtóosztálya azt közölte: nem vitás, hogy a banki ügyintéző ebben az esetben hibát követett el. A panasz tárgyává tett folyamat nem állt kapcsolatban bankkártya-használattal, az ügyintéző tehát alaptalanul hivatkozott az "elutasított reklamáció eljárás díja" elnevezésű költségre.

Utóbbi tételt a kilencvenes években egyre gyakoribbá váló, a legtöbb esetben minden alapot nélkülöző reklamációk miatt iktatta be kondíciói közé a bank, azonban egyetlen esetben sem hárította tovább ügyfeleire ezt a költséget - jegyzik meg. Az adott ügyben az érdeksérelmet szenvedett ügyfelét az MKB Bank kártalanította, és befizeti a felügyelet által kirótt bírságot.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

Nyomorék ParkFerr, 2020. szeptember 19.

Na most azért azt tegyük hozzá, hogy magánterületen ez egy teljesen elfogadható dolog, HA ki v...

Fizetős parkolás a Penny Market előtt

kizsgé, 2020. szeptember 02.

Én általában nyeremény játékokon veszek részt állítólag. Mindig hatalmas összegeket nyere...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza