Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Jár-e kártérítés, ha hét órát késik a repülő?

-, 2010. szeptember 09. - csütörtök 09:47
Címkék: Malév, légi közlekedés, késés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Másként gondolkodik a Malév a járatkésésekről, mint amit az Európa Bizottság ide vonatkozó állásfoglalásában. Tamás szerint jár, a magyar légitársaság szerint nem jár kártérítés hét órás járatkésés miatt.


Tisztelt Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság!

Azért írok Önöknek, mert az Európai Bizottság honlapja szerint a 261/2004-es rendelet hatálya alá tartozó panasz ügyekben Önök az illetékesek Magyarországon.

Panaszom röviden a következő:

- 2010. 08. 07-én párommal együtt a MALÉV MA2569-es járatával utaztam Korfu városból Budapestre, 7 órás késéssel

- a MALÉV a saját maga által vállalt kötelezettségeit sem teljesítette a repülőtéren (érdemi, részletes tájékoztatás a késésről, illetve az utasokat megillető jogokról, telefon hívásemail küldés lehetősége), mindössze egy egyszeri étkezést és fél liter folyadékot biztosítottak a 7 óra során

  - honlapjuk vonatkozó oldala szerint nem jár kártérítés a gép késése miatt. Ez véleményem szerint ellentmond az Európai Bíróság C-402/07. és C-432/07. számú egyesített ügyekben 2009. november 11-én hozott precedens értékű ítéletében foglaltaknak. Ami még fontosabb az Európai Bizottság előírásának is, amely szerint " Amennyiben a járat legalább háromórás késéssel éri el úti célját, az utast ugyanolyan kártalanítás illeti meg, mint a járat törlése esetén, kivéve ha a légitársaság bizonyítani tudja, hogy a késésre különleges körülmények adtak okot. A légitársaság továbbá felelősségre vonható a késésből származó károkért." (az Európai Bíróság külön kiemelte azt, hogy a műszaki meghibásodás nem tartozik a "különleges körülmények" kategóriájába).

A MALÉV Zrt. Kártérítési csoportja (claims@malev.hu) e-mailben történt megkeresésemre (2010. 08. 08.) 16 napig nem válaszolt, majd amikor 2010. 08. 24-én ajánlott, tértivevényes levélben is elküldtem címükre az email tartalmát kinyomtatva, akkor kaptam egy semmitmondó választ - e-mailben. A még aznap elküldött (e-mail) válaszomra a mai napig nem reagáltak semmit.  



Arra szeretném kérni önöket, hogy foglaljanak állást a fenti ügyben:

- az Európai Bizottság honlapján található információ, és az Európai Parlament Petíciós Bizottságának 2010. február 19-i döntése - "A fenti európai bírósági ítéletet figyelembe véve a hosszú (három órás vagy ennél hosszabb) késést elszenvedő utasok a törölt járatok utasaihoz hasonlóan már most is jogosultak kártalanításra. Éppen ezért nincs szükség a fent említett 261/2004/EK rendelet módosítására. A fenti rendelet által létrehozott, a végrehajtásért felelős nemzeti szervek feladata annak biztosítása, hogy rendelkezéseit az Európai Bíróság által értelmezett módon a légitársaságok maradéktalanul betartsák" - a mérvadó ebben a konkrét esetben,

- vagy a MALÉV Zrt. saját nézőpontja ("A 261/2004/EK Rendelet értelmében Ön kártalanításra nem jogosult.")

Csatolva küldöm a MALÉV Zrt. Kártérítési csoportjának is eljuttatott beszállókártya másolatokat, illetve a kitöltött panaszbejelentő nyomtatványokat.  

Levelemet és az ügy további kimenetelét igyekszem megosztani az internet nyilvánosságával is - eljuttatom a Tékozló Homár és a Fogyasztók fogyasztóvédelmi blogokhoz, hogy végre pontot lehessen tenni erre a kérdésre Magyarországon is.  

Segítségüket, válaszukat előre is köszönöm!  

Üdvözlettel,  

Tamás

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Balage, 2011. július 06. - szerda 15:09

Tamás, van fejlemény? Sikerült előrelépni?

Tamás, 2011. január 03. - hétfő 15:38

A szeptember óta eltelt időben a magyar fv hatóság (felügyeleti szerv) átirányított a görög légi hatósághoz (ottani felügyeleti szerv), mivel a járat indulási helye határozza meg az illetéksséget. A görögök október közepén írtak egy levelet a Malévnak (cc.ben én is megkaptam), amelyben megérdeklődik, hogy miért tagadják meg a kompenzációt. A választ sajnos nem kaptam meg, viszont egy hónapra rá írt a görög hatóság, hogy a kompenzáció járna, de a Malév megtagadja(!), ha jogi útra terelem, akkor hivatkozhatok rájuk. Hát köszönöm. Az EU-s rendelet szerint nekik az a kötelességük, hogy betartassák annak tartalmát, nem az, hogy csak véleményezzék. Megírtam nekik faxon és emailben, hogy szeretném tudni mit válaszolt a Malév, milyen alapon nem fizetnek. Ennek volt két hónapja, azóta semmi. Ma kíváncsiságból rákeresetem a témára, és kidobott egy honlapot: http://www.euclaim.co.uk/ Javaslom mindenkinek, akinek valamelyik légitársaság csak úgy megtagadja a kártérítést. Ugyan levesznek 27% sápot, de valaminek a 73%-a még mindig jobb, mint semminek a 100%-a. Ha lesz eredmény majd megírom.

HÉTFŐ, 2010. szeptember 24. - péntek 14:29

megoldás: ügyvédi felszólító levelet kell írni nekik. (nekem bejött)

Tamás, 2010. szeptember 14. - kedd 19:24

Én küldtem be a fenti panaszt. Szerintem nincs különbség charter és nem-charter gép között ebből a szempontból. Sőt, még fapados, nem-fapados gép között se tesz különbséget a rendelkezés. (Egyébként nem is hivatkoztak erre az elutasító levelükben.) És még egy megjegyzés: ha megnézitek a MALÉV oldalát, akkor láthatjátok, hogy a "normál" járatok késése esetén sem jár szerintük kártérítés az utasnak. Szerintem meg jár. És ha az EU többi országában ez így is működik, akkor itthon is így kell működnie, a MALÉV sem kivétel. Üdv: Tamás

Boldogsag a levegoben, 2010. szeptember 09. - csütörtök 11:24

Charterekre szerintem sem vonatkozik a "hű de szigorú" rendelkezés, amit amúgy mindenki magasból "nemérdekel" Üdv: B.A.L.

HOlbein Artur, 2010. szeptember 09. - csütörtök 10:56

Annyit üzennék a panaszonak,hogy a járatszámból ítélve ez nem menetrendszerű, hanem egy charter járat volt amit egy ügynökség bérelhetett, tehát náluk tessék okoskodni. Üdv: Artur

Kommentek

Pataki Krisztián, 2018. február 18.

http://www.kriszvisz.honlapom.com...

Kezdő költözők, profi költöztetők

Mr. Dékány Endre, 2018. február 18.

Sürgős hitel van szüksége? Adunk üzleti hiteleket, személyi kölcsönöket, diákhiteleket, au...

Évi egy fogkefe

Fred Joseph, 2018. február 17.

Olyan kölcsönt keresel, amely vállalkozást indít vagy számlákat fizet, ezért azért vagyunk ...

Új jelenség a távközlésben: a nomofóbia

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés