Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Jár-e kártérítés, ha hét órát késik a repülő?

-, 2010. szeptember 09. - csütörtök 09:47
Címkék: Malév, légi közlekedés, késés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Másként gondolkodik a Malév a járatkésésekről, mint amit az Európa Bizottság ide vonatkozó állásfoglalásában. Tamás szerint jár, a magyar légitársaság szerint nem jár kártérítés hét órás járatkésés miatt.


Tisztelt Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság!

Azért írok Önöknek, mert az Európai Bizottság honlapja szerint a 261/2004-es rendelet hatálya alá tartozó panasz ügyekben Önök az illetékesek Magyarországon.

Panaszom röviden a következő:

- 2010. 08. 07-én párommal együtt a MALÉV MA2569-es járatával utaztam Korfu városból Budapestre, 7 órás késéssel

- a MALÉV a saját maga által vállalt kötelezettségeit sem teljesítette a repülőtéren (érdemi, részletes tájékoztatás a késésről, illetve az utasokat megillető jogokról, telefon hívásemail küldés lehetősége), mindössze egy egyszeri étkezést és fél liter folyadékot biztosítottak a 7 óra során

  - honlapjuk vonatkozó oldala szerint nem jár kártérítés a gép késése miatt. Ez véleményem szerint ellentmond az Európai Bíróság C-402/07. és C-432/07. számú egyesített ügyekben 2009. november 11-én hozott precedens értékű ítéletében foglaltaknak. Ami még fontosabb az Európai Bizottság előírásának is, amely szerint " Amennyiben a járat legalább háromórás késéssel éri el úti célját, az utast ugyanolyan kártalanítás illeti meg, mint a járat törlése esetén, kivéve ha a légitársaság bizonyítani tudja, hogy a késésre különleges körülmények adtak okot. A légitársaság továbbá felelősségre vonható a késésből származó károkért." (az Európai Bíróság külön kiemelte azt, hogy a műszaki meghibásodás nem tartozik a "különleges körülmények" kategóriájába).

A MALÉV Zrt. Kártérítési csoportja (claims@malev.hu) e-mailben történt megkeresésemre (2010. 08. 08.) 16 napig nem válaszolt, majd amikor 2010. 08. 24-én ajánlott, tértivevényes levélben is elküldtem címükre az email tartalmát kinyomtatva, akkor kaptam egy semmitmondó választ - e-mailben. A még aznap elküldött (e-mail) válaszomra a mai napig nem reagáltak semmit.  



Arra szeretném kérni önöket, hogy foglaljanak állást a fenti ügyben:

- az Európai Bizottság honlapján található információ, és az Európai Parlament Petíciós Bizottságának 2010. február 19-i döntése - "A fenti európai bírósági ítéletet figyelembe véve a hosszú (három órás vagy ennél hosszabb) késést elszenvedő utasok a törölt járatok utasaihoz hasonlóan már most is jogosultak kártalanításra. Éppen ezért nincs szükség a fent említett 261/2004/EK rendelet módosítására. A fenti rendelet által létrehozott, a végrehajtásért felelős nemzeti szervek feladata annak biztosítása, hogy rendelkezéseit az Európai Bíróság által értelmezett módon a légitársaságok maradéktalanul betartsák" - a mérvadó ebben a konkrét esetben,

- vagy a MALÉV Zrt. saját nézőpontja ("A 261/2004/EK Rendelet értelmében Ön kártalanításra nem jogosult.")

Csatolva küldöm a MALÉV Zrt. Kártérítési csoportjának is eljuttatott beszállókártya másolatokat, illetve a kitöltött panaszbejelentő nyomtatványokat.  

Levelemet és az ügy további kimenetelét igyekszem megosztani az internet nyilvánosságával is - eljuttatom a Tékozló Homár és a Fogyasztók fogyasztóvédelmi blogokhoz, hogy végre pontot lehessen tenni erre a kérdésre Magyarországon is.  

Segítségüket, válaszukat előre is köszönöm!  

Üdvözlettel,  

Tamás

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Balage, 2011. július 06. - szerda 15:09

Tamás, van fejlemény? Sikerült előrelépni?

Tamás, 2011. január 03. - hétfő 15:38

A szeptember óta eltelt időben a magyar fv hatóság (felügyeleti szerv) átirányított a görög légi hatósághoz (ottani felügyeleti szerv), mivel a járat indulási helye határozza meg az illetéksséget. A görögök október közepén írtak egy levelet a Malévnak (cc.ben én is megkaptam), amelyben megérdeklődik, hogy miért tagadják meg a kompenzációt. A választ sajnos nem kaptam meg, viszont egy hónapra rá írt a görög hatóság, hogy a kompenzáció járna, de a Malév megtagadja(!), ha jogi útra terelem, akkor hivatkozhatok rájuk. Hát köszönöm. Az EU-s rendelet szerint nekik az a kötelességük, hogy betartassák annak tartalmát, nem az, hogy csak véleményezzék. Megírtam nekik faxon és emailben, hogy szeretném tudni mit válaszolt a Malév, milyen alapon nem fizetnek. Ennek volt két hónapja, azóta semmi. Ma kíváncsiságból rákeresetem a témára, és kidobott egy honlapot: http://www.euclaim.co.uk/ Javaslom mindenkinek, akinek valamelyik légitársaság csak úgy megtagadja a kártérítést. Ugyan levesznek 27% sápot, de valaminek a 73%-a még mindig jobb, mint semminek a 100%-a. Ha lesz eredmény majd megírom.

HÉTFŐ, 2010. szeptember 24. - péntek 14:29

megoldás: ügyvédi felszólító levelet kell írni nekik. (nekem bejött)

Tamás, 2010. szeptember 14. - kedd 19:24

Én küldtem be a fenti panaszt. Szerintem nincs különbség charter és nem-charter gép között ebből a szempontból. Sőt, még fapados, nem-fapados gép között se tesz különbséget a rendelkezés. (Egyébként nem is hivatkoztak erre az elutasító levelükben.) És még egy megjegyzés: ha megnézitek a MALÉV oldalát, akkor láthatjátok, hogy a "normál" járatok késése esetén sem jár szerintük kártérítés az utasnak. Szerintem meg jár. És ha az EU többi országában ez így is működik, akkor itthon is így kell működnie, a MALÉV sem kivétel. Üdv: Tamás

Boldogsag a levegoben, 2010. szeptember 09. - csütörtök 11:24

Charterekre szerintem sem vonatkozik a "hű de szigorú" rendelkezés, amit amúgy mindenki magasból "nemérdekel" Üdv: B.A.L.

HOlbein Artur, 2010. szeptember 09. - csütörtök 10:56

Annyit üzennék a panaszonak,hogy a járatszámból ítélve ez nem menetrendszerű, hanem egy charter járat volt amit egy ügynökség bérelhetett, tehát náluk tessék okoskodni. Üdv: Artur

Kommentek

REMY.CREDIT, 2017. december 11.

XMAS HITEL IS MOST MÓDOSan alacsony áron 1% {REMY.CREDIT111@gmail.com}

Szüksége v...

Mit tehet a betegjogi képviselő?

Chris , 2017. december 11.

Ha szüksége van egy sürgős kölcsönre, hogy megoldja pénzügyi szükségleteit, €3000 és ...

Telefonok a szervizben

James Roland, 2017. december 10.

James Roland vagyok. Néhány hónappal ezelőtt a cégem nagy veszteséget szenvedett. A rossz hite...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés