Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Visszatérítés csak bankszámlára - ügyfelekkel cicázik a K and H

2010. augusztus 31. - kedd 10:31
Címkék: GVH, K and H, bank
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Tímea három éve felégette minden kapcsolatát a K&H bankkal a nem éppen ügyfélbarát hozzáállás miatt. A GVH egy nyári, a bankot elmarasztaló döntése értelmében azonban korábbi hitelszerződésének egyoldalú módosítása miatt pénzvisszatérítésre jogosult. A bank először nem ismerte el az igénylés jogosságát, majd megtagadta a pénztári kifizetést.


Közel 8 évig voltam a K & H Bank ügyfele, ahol jó ügyfélhez méltóan lakossági folyószámlám, hitelem, majd megtakarításom is volt. Majd 2007 decemberében felszámoltam náluk mindent, nem éppen ügyfélbarát hozzáállásuk miatt. A helyzet azóta is változatlan,sőt rosszabb lett. Az Fogyasztok.hu oldalon értesültem, egy a bankot elmarasztaló GVH határozatról. Mivel nekem annak idején pont ilyen típusú hitelem volt, és érintett vagyok az ügyben ezért felkerestem 2010 augusztus 12-én IV. ker. Árpád út 41-43 sz. alatti fiókot.

Az ügyintéző hölgy nem tudott ebben segíteni, mondván, hogy ő erről nem tud semmit, ezért egy szabadságon lévő kollégára próbált lepasszolni. Ekkor egy papírt kértem tőle, melyben leírtam, hogy mit szeretnék, és megkértem, hogy továbbítsa a szabadságról visszajövő kollégájának. Érdekes az is számomra, ha egy hitellel foglalkozó kolléga szabadságra megy, akkor nem tud senki sem segíteni, de gyanítom, hogyha hitelt akartam volna felvenni, rögtön tudott volna minden szükséges információt a hölgy…



Közben kértem egy adat egyeztetést, melynek során kiderült, hogy minden adatot tudnak rólam. Kicsit furcsállottam a dolgot, hogyha tudnak rólam minden elérhetőséget 3 év után is, akkor miért nem keresnek fel automatikusan, hogy visszaadják a jogtalanul elvett összeget, miért várnak arra, hogy jelentkezem-e vagy sem? Volt rá két hónapjuk, a GVH határozat szerint a volt ügyfeleket 60 napon belül postai úton értesíteni kellett volna. Ez sem történt meg, azóta sem kaptam semmilyen értesítést.

Ezek után vártam a hosszú szabadságról visszatérő kolléga hívását, ami 2010. augusztus 23-án 12:34 perckor meg is történt. Röviden tömören közölte, hogy rám a visszatérítés nem vonatkozik, mivel nem vagyok, illetve nem voltam devizahiteles. Mire mondtam, hogy tudok a másik a GVH határozatról ("a/" pont), és nem is arra adtam be a visszaigénylésemet, hanem a kezelési költségesre ("b/" pont), amit a neki írt kérvényben elég világosan meg is fogalmaztam. Ekkor tett még egy próbálkozást a lerázásra, és közölte, hogy akkor sem kaphatom vissza a pénzem, mivel "államilag finanszírozott" volt a hitelem. Tudtommal a GVH határozat nem tér ki arra, csak államilag nem finanszírozott hitelek esetében járna vissza a kezelési költség. Zárójelben jegyzem meg, hogy az "államilag finanszírozott" csak a nevében volt az. Ekkor letette a telefont, hogy majd utána néz. 16:55-kor újra hívott, és közölte, azt amit már eddig is tudtam, hogy igen, rám is vonatkozik a visszatérítés, mivel megfelelek a feltételeknek. Kérte, hogy fáradjak be a fiókba, mert ki kell tölteni egy nyomtatványt is a visszatérítés igényéről. Hogy az ügymenet haladjon, másnap délelőtt be is mentem.

mti

Szerettem volna megtudni a visszatérítés összegét, de az úr csak egy hasraütés-szerű összeget tudott mondani ("kb. 1700 forint"). Ekkor megkérdeztem, hogy hol tudnék ennek utánanézni, mivel magam is szeretnék utánaszámolni, erre az volt a válsz: "sehol". Ez kicsit érdekes, mert minden banknak van egy üzletszabályzata, vagy határozata, ami alapján ezek a költségek valahogyan mégis kiszámítódnak. Már csak azért is, mert felszámítani, beszedni tőlem csak sikerült valami alapján. A visszatérítés dátumáról szintén csak ködös választ kaptam: a 180 napos jelentkezési határidő (2010. december 27) végétől számított 30 napon belül. Ezt finoman szólva is sokallottam, hiszen nem elég, hogy már 2007 óta használják a pénzemet, még majdnem egy fél évet kell várnom arra, hogy hozzájussak. Érdeklődtem, hogy jár-e kamat erre az időszakra, mert nem szeretnék hitelezni egy banknak, ugyanis a bank sem ingyen hitelezett nekem. A válasz elutasító volt, majd bemondott egy szintén hasraütés-szerű összeget "180 forintot". Mindezt azok után, hogy nem tudta kiszámolni az alapösszeget sem.

Mivel jelenleg nem rendelkezem bankszámlával, ezért pénztári kifizetést kértem. Az ügyintéző úr ezt a lehetőséget is megtagadta, és próbálta rám erőltetni a bankszámlanyitást. Mivel jól megvagyok bankszámla nélkül is, és pláne nem szeretnék havidíjakat fizetni azért, hogy egyszer majd fél év múlva valamikor ez az óriási összeg megérkezzen, ezért írtam egy újabb kérvényt, miszerint engedélyezzék a pénztári kifizetést. A 2010. augusztus 30-án 15:56-kor felhívott az ügyintéző úr a fiókból, miszerint a fiók vezetője nem engedélyezi a pénztári kifizetést.

A GVH határozata szerint a K & H bank kötelezettséget vállalt arra, hogy az érintett jelenlegi és volt ügyfeleinek visszafizeti a jogtalanul megemelt, és beszedett kezelési költséget. Valamint szó sincs arról, hogy a bank ennek a visszafizetését bármilyen feltételhez kötheti. Így azokat ügyfeleket sem különböztetheti meg hátrányosan akik nem rendelkeznek lakossági folyószámlával, és nem hozhatja olyan helyzetbe sem, hogy azok az a bank javára kénytelenek legyenek lemondani jogos követelésükről, azaz "adományozzanak"... Lévén, hogy épp gazdasági erőfölénnyel való visszaélés miatt marasztalta el a GVH a bankot…

Az összeg nem nagy, de az elv gyomorforgató. Az ügyfél csak addig ügyfél, amíg fizet. Ha visszakéri azt ami jogosan megilleti, akkor már emberszámba sem veszik. Ugyan van egy versenyhatósági vizsgálat a GVH-tól melyben a K & H Bank kötelezettséget vállalt az ügyfelek kárpótlásáról, a bank az igényem jogosságát nem is vitatja, de minden lehetőséget megragad, hogy kibújjon a kifizetés alól. Ha a banknak ez az összeg megér annyit, hogy nyilvánosságot kapjon, akkor nekem is.

Esetleg ha jóvá szeretné tenné a bank ezt a nem éppen ügyfélbarát bánásmódot, név és elérhetőség a szerkesztőségben.

F. Tímea

Ezt a levelet kapják:
K & H Bank
Gazdasági Versenyhivatal
PSZÁF
fogyasztok.hu online fogyasztóvédelmi magazin
index.hu fogyasztóvédelmi blogja, a Tékozló Homár

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

klay thompson, 2015. május 13. - szerda 23:36

Helló Hitelkérelemhez gyors és kényelmes módja annak, hogy fizetni számláit, a kamat 3% -kal olcsóbb, és elkezd egy új projekt finanszírozását. Írjon nekünk ma: klayfirm11@blumail.org a hitel összege Szükséges, hogy a minimális hitelösszeg ajánlat 1,000.00 bármely választott a hitel összegét. Én hitelesített, regisztrált és legit hitelező. Akkor forduljon hozzám ma, ha érdekelt abban, hogy egy kölcsön tőlünk ... Az adatok a hitel kérelmező (1) Név: (2) szükséges kölcsön összegének: (3) Időtartam lejárta: (4) Telefon: (5) Ország: (6) Állam / tartomány: Megjegyzés: klayfirm11@blumail.org gyors feldolgozás: Minden válasz kell küldeni. köszönöm Mr. Klay Thompson

klay thompson, 2015. május 13. - szerda 23:36

Helló Hitelkérelemhez gyors és kényelmes módja annak, hogy fizetni számláit, a kamat 3% -kal olcsóbb, és elkezd egy új projekt finanszírozását. Írjon nekünk ma: klayfirm11@blumail.org a hitel összege Szükséges, hogy a minimális hitelösszeg ajánlat 1,000.00 bármely választott a hitel összegét. Én hitelesített, regisztrált és legit hitelező. Akkor forduljon hozzám ma, ha érdekelt abban, hogy egy kölcsön tőlünk ... Az adatok a hitel kérelmező (1) Név: (2) szükséges kölcsön összegének: (3) Időtartam lejárta: (4) Telefon: (5) Ország: (6) Állam / tartomány: Megjegyzés: klayfirm11@blumail.org gyors feldolgozás: Minden válasz kell küldeni. köszönöm Mr. Klay Thompson

sorstárs, 2011. március 09. - szerda 10:58

Sajnos lekell írni,hogy választ kapjak.Talán felfigyel rá az illetékes.Most kapott számlalevélről van szó! Van rajt pénz. o százalékos a számlavezetés, és érdekes módon rászámolnak minuszban 9 Ft.kamatot,holott pluszban kellene lenni.Megjegyzem,nem kölcsön számla,hanem amelyre kapja a pénzt a munkáltatójától.És ingyenesen kellene kivenni pénzt legalább 4 alkaommal havonta autómatából ugye.De erre is számláznak százalékos arányban. Akkor hogy van ez? Miért etetik a lakosságot még mindig a reklámjaikkal? Nem volt elég a sok átverésből? Nem mi vagyunk ezzel egyedűl gondolom! A K&H Bankot nem ártana átvilágítani az illetékeseknek,mert sok a probléma,ugyanúgy mint a késedelmi kamat témákban. És az ügyfél hiába panaszol,mégcsak esélye sincs jogorvoslatra! Már a felemelt díjakkal dolgoznak.Ráterhelve az ügyfelekre,csak olyan kifinomúlt módszerekkel,hogy ne tünjön fel.Azt hiszik,hogy rajtukon kívül mindenki hülye? Nem!Nem!Nem! Nagyon sűrgösen kell a beavatkozás,még nagyobb bajok nem lesznek! Elég volt !!!!!!!!!!!

sorstárs, 2011. február 26. - szombat 16:05

Sajnos napi tapasztalatok,hogy az ügyfelekkel így kitolnak.Hol a törvényes út,az emberbarárti kölcsönösség,az etika?Nekik csak továbra is az egyoldalúság az érdekük.Aztán siránkoznak,ha ellenük fordúl a kormány.Valakinek a bajbajutottakat is megkell védeni.Az ehhez hasonló helyzetet okozó vezetőket,meg végképpen eltíltani mindenféle pénzintézeti beosztástól.Ilyent érdemelnek!

jogosúlt, 2011. január 20. - csütörtök 12:43

Hogy létezik,hogy havonta késedelmi kamatokat vonogatnak le a bérből,mely átutalással a számlára érkezik,mikor a náluk vezetett kölcsön törlesztést autómatikusan számlázzák?Hiszen a számlavezető bank.Még hozzásem lehet férni,hogy az ATM.-ból kivehesse az ügyfél,mert már csak a maradék összeg az ügyfélé.Igencsak jól kamatoztatják valakik a zsebjükbe ! A számlalevelek tanúskodnak rá ! Aztán hivatkoznak még,hogy nemérkezett időben a pénz a számlára ! Hiszen ők kezelik,vagy nem?De őket a saját véleményük a döntő. Hiába panaszoltuk többször ,azóta is vonják! Akkor hogy is van ez ?!

Fülep Zoltán, 2010. október 28. - csütörtök 22:03

Nekünk szintén a ká és há remek pénzlehúzó banknál volt folyószámlánk,de vagy 4 éve megszüntettük.Ettől a körülménytől sem zavartatva tavaly felszólító leveleket kezdtek küldözgetni,miszerint a folyószámlám a negatív tartományban tartózkodik és haladéktalanul fizessek,különben kö kövön nem marad. Szerencsére az idén eddig békén hagytak.Vajon meddig? A szabálytalankodó bankokat én száműzném oda,ahonnan jöttek.

Matus László, 2010. október 24. - vasárnap 16:17

Ez a KH bank!! Jól látszik a válaszleveléből.Megmagyarázza, hogy miért nem fizet. És ez az állam és az állampolgárokat -állítólag- védő szervezetek, nem csinálnak semmit az ilyen válaszok láttán. Már ezért a válaszért ki kellene küldeni vagy tízmilliós bírságot.Mi az, hogy nincs lehetőség a kifizetésre?? Nem találják a széfkulcsot?? Hallatlan cinizmus,az emberek lenézése és harácsolás, ezek a bankok!! Nekem autóhitelem van náluk /hála istennek már csak 9 hónap/ utána én is minden kapcsolatot megszakítok velük és remélem, hogy sokan így vannak vele és remélem,hogy előbb utóbb éhen döglenek.A befizetési határidő pl.:1-e ???? Hogy lehet elsején befizetni, mikor a csekk 2-3 nap alatt ér be??? Ha előbb fizetek az meg előtörlesztés??? Melyik cégnél van elsején fizetés??? Persze másodikán már ketyeg a késedelmi kamat. És ez csak egy laza példa. Persze ez senkinek nem tűnik fel az illetékes hatóságok közül.

FIu, 2010. szeptember 16. - csütörtök 21:10

A pénzintézetek etikájához most csak az alábbi adalékot fűzném: Sok éve van lakossági bankszámlánk egy takarékszövetkezetnél. Még valamikor a nyitásakor kaptunk/kértünk hozzá hitelkeretet (arra az esetre, ha a számlánkon lévő pénzünk netán nem lenne elég). E hitelkeret 10 eFt/hó, s havi rendelkezére állási díja bagatel tétel, talán 8 Ft/hónap. Idén éppen üdültünk nejemmel amikor otthon lévő felnőtt lányunk telefonbeszélgetés keretében említette, hogy jött egy levél a takarékszövetkezettől, amelyben egyoldalúan felmondták e hitelkeret-szerződést. Másnap telefonon felhívtuk a takarékszövetkezetet s érdeklődtünk a felmondás okáról. Annyit tudtunk meg, hogy a gazdasági válság nyomán a takarékszövetkezetnél foganatosított szigorítások miatt azon lakossági bankszámláknál, amelyeknél nincs havi rendszeres munkabérátutalás, a számlakötés évfordulójakor felmondják e hitelkeret-szerződést. Az egyoldalú felmondásnak ugyan nem örültünk, de mivel a sok év alatt talán ha 3 hónapban fordult elő, hogy a hitelkeret valamekkora hányadát a takarékszövetkezet kénytelen volt valamely számlánkra beérkező beszedés kiegyenlítéséhez felhasználni, végülis nem tulajdonítottunk neki jelentősséget, gondoltuk majd ezentúl még jobban figyelünk, hogy időben biztosítsunk fedezetet lakossági folyószámlánkon a várható kifizetésekhez. A megelepetés akkor ért bennünket, amikor megkaptuk lakossági bankszámlánk hóvégi számlakivonatát, abban ugyanis a hitelkeretszerződés megszüntetésének költsége 500 Ft-os levonással szerepelt. A Takarékszövetkezet tehát úgy módosította saját szabályzatait, hogy a saját részéről felmondhassa a hitelkeret-szerződéseket, ezeket fel is mondja, majd a saját szerződésbontása miatt az ügyfélnek felszámol költséget.

F Tímea az érintett, 2010. szeptember 09. - csütörtök 14:58

Az ügy itt folytatódik http://www.fogyasztok.hu/cikk/20100909/re-visszaterites-csak-bankszamlara---ugyfelekkel-cicazik-a-k-and-h RE: Visszatérítés csak bankszámlára - ügyfelekkel cicázik a K and H

kh, 2010. szeptember 09. - csütörtök 10:16

Kedves F. Tímea! Őszintén sajnáljuk, hogy az Önnel történt eset rossz érzéseket keltett Önben. Az Ön személyes adatainak védelme érdekében ezen a felületen a konkrét ügyével kapcsolatos információkat sajnos nem áll módunkban nyilvánossá tenni. Általánosságban azonban elmondható az üggyel kapcsolatban, hogy a Gazdasági Versenyhivatal a K&H kötelezettségvállalását a 2007. február 26-át megelőzően szerződött üzleti feltételű, deviza-alapú lakáshitelek végtörlesztési díjának részleges megtérítésére, valamint a 2003. június 16. előtt befogadott hitelkérelmek alapján megkötött 1 éves kamatperiódusú jelzáloglevél kamattámogatásos lakáshitelek kezelési költség többletének megtérítésére elfogadta, és ezt követően a Bank e szerint jár el. A GVH határozat 2010. június 29-én vált jogerőssé, és ettől számítva 60 nap állt a Bank rendelkezésére, hogy ügyfeleivel felvegye a kapcsolatot és levélben tájékoztassa őket a pontos visszatérítendő összegről. Sajnáljuk, hogy augusztus közepén feleslegesen fáradt be bankfiókunkba, de sajnos abban az időpontban még nem állt rendelkezésre teljes körű információ az érintett ügyfelek köréről és a pontos visszatérítendő összegről. A Bank 2010. augusztus 27-én postázta a tájékoztató leveleket az érintett ügyfeleknek, amelyben szerepel a pontos, visszatérítendő összeg is. Reméljük, hogy az Önnek címzett levél is eljutott már Önhöz, és ebből pontosan kiderült, hogy mekkora összeget térít vissza a Bank. Amennyiben ez nem történt meg, akkor kérjük, hogy ezt jelezze bármelyik bankfiókunkban vagy központi ügyfélszolgálatunkon keresztül. A Bank vállalása értelmében, amennyiben az ügyfél nem rendelkezik nálunk bankszámlával és jogosult a visszatérítésre, megadhatja bármelyik más banknál vezetett bankszámlának a számát, ahová a visszatérítést kéri. A vállalás értelmében azonban pénztári kifizetésre sajnos valóban nincsen lehetőség, épp ezért nem tudták a bankfiókban kollégáink a pénztári kifizetést engedélyezni Önnek. Annak érdekében, hogy minden érintettnek kellő idő álljon rendelkezésére, a GVH felé azt vállaltuk, hogy 2010. június 29.-ét, a jogerőre emelkedés napját követően 180 napig, azaz 2010. december 27-ig jelezhetik az érintettek a visszatérítésre vonatkozó igényüket. Ezt követően 30 nap áll a Bank rendelkezésére, hogy a jogosultság ellenőrzése után a visszatérítést átutalja a megadott bankszámlára. Reméljük, hogy válaszunkkal az esetleges félreértéseket sikerült tisztáznunk, és a GVH felé tett vállalásunk pontos területeiről tájékoztatást nyújtanunk. Amennyiben a kötelezettségvállalás minden részletére kiterjedő teljes szöveget szeretné megismerni, javasoljuk, hogy keresse fel a K&H Bank honlapját, a kezdő oldalon a tájékoztatók között bárki számára hozzáférhető. Bízunk benne, hogy megelégedésére fogjuk tudni majd az Önt meg illető összeget megtéríteni. Köszönjük észrevételét, és még egyszer szíves elnézését kérjük az okozott kellemetlenségért. További kérdései esetén természetesen állunk szíves rendelkezésére bármelyik bankfiókunkban vagy ügyfélszolgálatunkon keresztül. Üdvözlettel: K&H


1 2 3 4

Kommentek

anna, 2017. április 29.

A kapott hitel bizonyítása !!!

Szia, a nevem Eszter Magyarországról Csak azt ak...

A gyóntatófülke nem szauna

Ú.A., 2017. április 28.

Samuel Daramola - mint postai címzett név - szerepelt egy tavaly nyáron/ősz elején használt e-...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Ú.A., 2017. április 28.

Samuel Daramola - mint postai címzet tnév - szerepelt egy tavaly nyár/ősz elején használt e-ma...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés