Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Last minute - az ellenállhatatlan csali

Munkatársunktól, 2010. augusztus 04. - szerda 11:31
Címkék: utazás, last minute, csalás
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének (FOME) tanácsadó irodáiban sokan tettek panaszt különböző utazási irodák kereskedelmi gyakorlatával kapcsolatban. Sokan keresik az olcsóbb - vagy annak tűnő last minute utakat, és a gyakorlat alapján úgy látszik, a vállalkozói oldal igyekszik meglovagolni ezt a trendet is.


A legtöbben azt nehezményezték, hogy az ajánlati felhívásaikat interneten is közzétevő irodák gyakran olyan utakat kínálnak kedvező áron, melyek már rég beteltek. Az egyik panaszos elmondta, hogy az interneten kinézett út iránt telefonon érdeklődött, adatai megadása után pedig ígéretet kapott, hogy visszahívják. A visszahívás meg is történt néhány órával később, és arról tájékoztatták, hogy a kiválasztott szálláshelyen már nincs több hely, de egy hasonló, drágább útra még jelentkezhet, a döntést viszont gyorsan kellene meghozni. Ezt követően az út még egy hétig fenn volt az interneten, és ismerőse érdeklődésére másnap ugyanúgy nem tudtak válaszolni, visszahívás után pedig neki is a kicsit drágábbat tudták ajánlani.

Egy kis pszichológia

A fenti esetben a legtöbben elkezdenek interneten keresgélni, vagy ismerősöktől érdeklődni a kiválasztott úti céllal kapcsolatban, beleszeretnek a helybe, beleélik magukat, izgatottan várják a visszahívást, ezért hajlamosak egy kedvezőtlenebb ajánlatra is igent mondani. Az egész csak némi ügyesség és időzítés kérdése.


Gyakran húzzák csőbe last minute utakkal az ügyfeleket

Miért jó a last minute?

Az úgynevezett "last minute" ajánlatok lényege abban áll, hogy az indulás előtt rövid idővel - vagy azért, mert nem fogytak el az utak, vagy mert valaki lemondta az utazást - az utazási iroda megpróbálja - többnyire olcsóbban - értékesíteni a kimaradt helyeket. Ilyenkor legtöbbször nagyon rövid idő alatt kell dönteni. A FOME álláspontja szerint nem beszélhetünk last minute ajánlatról, ha az indulás előtt hetekkel, vagy hónapokkal korábban ezzel a jelzővel próbálják eladni az utat.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat?

Nehéz megmondani, hogy az ehhez hasonló esetek mögött ténylegesen megtévesztő célú üzletpolitika, vagy csupán az információáramlás elégtelensége áll. Valószínű, hogy internetes foglalási rendszerek esetében néhány perc alatt képesnek kellene lennie az utazásközvetítőnek arra, hogy az adatbázisból megtudja, van-e még szabad férőhely. Az is biztosnak tűnik, hogy a heteken át ugyanolyan paraméterekkel hirdetett utazás esetén elvárható lenne, hogy lekerüljön a weboldalról, ha minden hely elkelt, és csak abban a kivételes esetben kerüljön vissza, ha valamilyen okból megüresednek helyek.

Jogi háttér

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról akkor beszélünk, ha áru meghatározott áron való vásárlására hívják fel a fogyasztót úgy, hogy a vállalkozás tudja: az árut nem fogja tudni a kínált áron - az árura, a vonatkozó kereskedelmi kommunikáció hatókörére és az ajánlati árra figyelemmel - megfelelő időtartamig és mennyiségben szolgáltatni vagy más vállalkozástól beszerezni (csalogató reklám).

Hová lehet fordulni a panasz esetén?

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat kivizsgálására a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jogosult, illetve a Gazdasági Versenyhivatal jár el abban az esetben, ha a sérelmezett kereskedelmi gyakorlat alkalmas a gazdasági verseny érdemi befolyásolására. A FOME tanácsadó irodái készséggel várják mindazokat, akik az utazási szerződés megkötése előtt informálódni szeretnének, továbbá azokat is várjuk, akik vitás ügyük rendezéséhez szeretnének segítséget, információt kérni.

Forrás: FOME

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kovacs Tamás, 2010. augusztus 05. - csütörtök 13:50

Nekem is sokszól volt gondom az árral, amely sok esetben a minőség rovására megy. A www.wellnesslastminute.hu azonban kizárólag 4-5 csillagos szállodákat fogja össze, ami így legalább a minőséget grantálja. Kovács Tamás

Kommentek

Kovács Márton, 2019. szeptember 20.

betegojogi k.Debreceni nem csinált semmit...

Mit tehet a betegjogi képviselő?

Sándor Tünde, 2019. szeptember 17.

Tisztelt Cím !
Érdeklődnék, hogy milyen módon lehet csatlakozni a szociális bolthálóz...

Kisbolt, közért, szociális bolthálózat

Valeria Marco, 2019. szeptember 16.

A nevem Valeria Marco. 6 hónappal ezelőtt vállalkozásom összeomlott, nem reméltem, hogy újra ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés