Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Felszívódnak az alkatrészek a márkaszervizben

2010. augusztus 02. - hétfő 11:21
Címkék: autó, Toyota, szerviz
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Krisztián február végén elszánta magát, hogy autót vásárol. Kálváriája a kiskőrösi Toyota kereskedésben kezdődött, ahol egymillió forinttal drágább autót adtak el neki a kiszemeltnél, amiben pár hónap elteltével kuplungszerkezetet és motortartó bakot kellett cserélni.


2010. február végén vásároltam az M+F Toyota Kiskőrösnél egy Toyota Corolla típusú személygépkocsit.

Bemelegítésnek: úgy indult az új autóvásárlásom, hogy ajánlottak Toyota Aurist 3,5Mft-ért. Természetesen kiderült: ebből ilyen áron nem is volt, de van jobban felszerelt 3,9Mft-ért. Lefixáltam, hogy megyek leelőlegezni, majd másnap kiderült ez sincs. De van 4,25Mft-ért azt megvehetem. Bementem személyesen és 4,4Mft-ért végül Corollat vettem. Ez csak egy kis infó, arról hogy csábítják be a vevőket.

Megvettem az autót, pont mikor kirobbant a gázpedál botrány a Toyota-nál. Természetesen megkérdeztem, hogy én úgy kapom e meg az autót, hogy ezt a hibát kijavítják, mert nem lenne mókás, ha beragadna a pedál (persze felfújta ezt rendesen a média). Természetesen csak úgy adhatják át, kaptam a választ az értékesítési vezetőtől, Baticz Pétertől, aki még el is magyarázta mi a javítás menete.

mti
Alkatrészek tűnnek el a márkaszervizben - képünk illusztráció

Boldog újautó tulajdonosként jártam a várost, de volt egy kis kattanása a kuplungnak így a 2541-ik km-nél meglátogattam a Toyota Super-t. Itt egyből megállapították, hogy hibás a kuplungtárcsa és cserélni kell. Csodálkoztam, hiszen egy Toyota az nem szokott rossz lenni. Viszont kiderült az is, hogy a gázpedálhoz soha nem nyúlt senki, és a kötelező javítást nem végezték el a kiskőrösi Toyotában. Lehet ilyet, hogy világszerte kötelező valamit megjavítani, kiskőrösön meg csak hazudnak egyet és kész. Négy napot volt szervizben az autó és még csereautót se kaptam. Szerintem ez felháborító. Kifizetek egy csomó pénzt az autóért és még ennyi se jár érte. Vicc.

Szóval megkaptam az autót, de már hazafele menet valami furcsa zörgése volt. Másnap mikor körbenéztem az autómat kiderült, hogy a motortér alsó nagyméretű műanyag burkolatai hiányoznak, sőt a motoron lévő felső műanyag burkolat pedig eltört és ezt valaki ocsmányul megragasztgatta. Azonnal visszamentem, ahol kb. fél órán át győzködtek arról, hogy nem is voltak olyan burkolatok, sőt nem is léteznek. Miután a munkafelvevőnek megemlítettem, hogy nézzünk már alá a szalonba lévő autónak, egyből kiderült, hogy tényleg hiányoznak. A hihetetlen számomra hogy a nagy méretéhez képest mégis eltűnt. Felszívódott a szerviz területén. Húsz perc kellett, hogy egy használt autóról átszereljék az enyémre. Gondoltam ez átmeneti, ameddig megrendelik az újat. Nem! Ez a megoldás részükről. Tettem rájuk panaszt és azt találták ki, hogy egy új autóról vették le, pedig nem.

A másik alkatrészt pedig nem ismerik el, hogy eltörték. Hihetetlen. Mit lehet ilyenkor csinálni?!

Sajnos még van sztorim. A váltó zörgésére azt mondták szerintük jó az. Szerintem nem, így meglátogattam az Emil Frey-t. Itt elmeséltem mi történt velem, megmutattam az autót és szerintük is gond volt vele. Sajnos újra szét kellett szedni. Állításuk szerint a Toyota Super nem megfelelően járt el, mert a kuplungtárcsával együtt a kuplungszerkezetet is cserélni kellett volna. Így hát kicserélték a szerkezetet. Hívtak, hogy kész az autó. Örültem, ameddig bele nem ültem. Semmi változás, váltó zörög. Másnap próbáltam szerelő ismerősnek megmutatni a zörgést, amikor is felfedeztük, hogy hiányzik egy váltó tartó csavar. Gondoltam ez vicc. Azonnal vissza Emil Frey.

Az igazgató úr fogadott, elmondtam mi a gondom. Kis értetlenkedés után csak kiderült, hogy hiányzik az a váltótartó csavar. Gondoltam beteszik és ott se vagyok, persze a csavar felszívódott. Komolyan nem értem, valami Bermuda-háromszögekbe építik a szervizeket?

Megrendelték a csavart és újra ott kellett hagynom (!), közben kiderült, hogy a 3 hónapos autómban motortartó bakokat kell cserélni. OK. Másnap hívtak, kicserélve hibátlan. Hát az autót átvettem, de váltó zörgött, sőt a motortartó bakok cseréjénél, valamilyen hanyagság következtében a kormány mozgatása közben erős súrlódó hangot adott. Ezt már nem tudtam tovább tolerálni. Másnap azonnal visszavittem. Mondtam, hogy elegem van a sötétben tapogatózásból, és ha nem értenek hozzá, inkább ne is nyúljanak hozzá. Ismét otthagytam. Aznap csoda történt. Megjavították. Váltóolaj csere megoldotta a problémát. A súrlódó kormányhang is megszűnt. Hihetetlen!

Kérdésem a következő lenne: Felvettem a kapcsolatot a Toyota Motors Hungary-val, ahol érdekes mód azt mondták, hogy nem sok közük van a dolgokhoz. Az egy dolog, hogy az autót a szervizekben töltött idő alatt nem tudtam használni és ezért több tízezres taxiköltségeim keletkeztek. Erre nem terjed ki a garancia, ezzel tisztában vagyok, bár szomorú. Viszont az autóm értékét jelentősen befolyásolja a szerviztörténetben lekérhető folyamatos javítás. Emiatt lehet követelésem?

Ami miatt biztosan lehet szerintem, az a Toyota Superben eltört és megragasztott alkatrész. Ezt mindenképpen szeretném valakin leverni, mert vicc hogy mit megengedhet magának egy márkaszerviz. Sőt mint hozzáértő, meggyőződésem, hogy a Superben mikor kuplungtárcsát cseréltek, a váltóból kifolyhatott egy kis olaj és a hiányzó mennyiség miatt zörgött. Ezért oldotta meg a csere a zörgést, mert újra megfelelő mennyiség került bele.

Szóval, a Toyota Kiskőrös átvert a javítást illetően, a Toyota Super eltűntetett alkatrészt és kárt is okozott az autómban, amit nem ismer el, Emil Frey-nél eltűnik egy fő csavar, a hozzáértésükről itt is megvan a véleményem, azt se tudták hol keressék a hibát, feleslegesen csereberélték a bakokat is.

Vicc.

Borzasztó, hogy egy Toyota ilyen szervizhálózattal rendelkezzen. Soha többet nem szándékozok a fent említett szervizekbe visszamenni.

Hol és milyen formában tehetnék kártérítési igényt az eltört és megragasztott alkatrészre, mert mint mondtam a Toyota Mo. elzárkózik ettől, mert nincs köze a szervizekhez állítása szerint.

Üdvözlettel:
S. Krisztián

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Senker Tivadar, 2016. december 13. - kedd 17:40

600.000,-Ft. volt a számlán amit kiállítottak az AUTÓ M3 KFT. -nél az autó javításáért, amiben többek között vezérlés és a turbó cseréje is benne volt. Mentünk néhány ezret az autóval és ismét szerelőhöz kellett vinnünk az autót, ez esetben nem az AUTÓ M3 KFT. szervizbe vittük. Felhív a szerelő, hogy ha már így szétszedték, érdemes lenne a vezérlést is cserélni az autón! Mondom neki, hogy mennyit mentünk a vezérlés cseréje óta! Erre Ő, kizárt ez a szíj már a végét járja, tapasztalatból mondja, hogy ebben a szíjban közel 200.000 kilométer lehet, de jöjjek nézzem meg! Megnéztem! A szíj világosbarna tükörsima felületű! A fogaskerék bütykei tapinthatóak voltak a szíj külső felületén. A szíj cserére szorul ez biztos. Szét lett bontva szükséges rész, ami után kiderült, hogy a vezérlés többi részéhez sem nyúltak hozzá! A fentiek miatt bizalmatlanná váltam és kértem nézzék meg az új turbót is az autóban! A diagnózis, a turbó elég tisztességesen hordja fel az olajat a motorba! Cserélni kellene, vagy felújítani, mert alaposan meg van kopva! A szerelő biztos benne, hogy a turbóban nem pár ezer kilométer van, hanem sokkal több! A kifizetett számlán új turbó van kiszámlázva. Ezután, átnézettem a szerelővel az autót, ami még számos szomorú hibát tárt fel! Azért szomorú, mert olyan dolgok voltak, ami már a pitiánerség netovábbja! Például, -7 fokra feltöltött fagyálló folyadék, nem ebbe a szervóba való olaj, megszigetelőszalagozott karter gáz cső, kitörték a olajnívó csövét a blokkból, a motortakaróról az emblémát letörték. elfelejtették visszaadni a vízvályút fedő rácsot, stb... Szóval az AUTÓ M3 KFT. által marketingelt szakértelem és elhivatottság nem nálam lett bemutatva, amit sajnálok, mert újra ki kell fizetnem ezeket a javításokat!

Senker Tivadar, 2016. december 13. - kedd 17:40

600.000,-Ft. volt a számlán amit kiállítottak az AUTÓ M3 KFT. -nél az autó javításáért, amiben többek között vezérlés és a turbó cseréje is benne volt. Mentünk néhány ezret az autóval és ismét szerelőhöz kellett vinnünk az autót, ez esetben nem az AUTÓ M3 KFT. szervizbe vittük. Felhív a szerelő, hogy ha már így szétszedték, érdemes lenne a vezérlést is cserélni az autón! Mondom neki, hogy mennyit mentünk a vezérlés cseréje óta! Erre Ő, kizárt ez a szíj már a végét járja, tapasztalatból mondja, hogy ebben a szíjban közel 200.000 kilométer lehet, de jöjjek nézzem meg! Megnéztem! A szíj világosbarna tükörsima felületű! A fogaskerék bütykei tapinthatóak voltak a szíj külső felületén. A szíj cserére szorul ez biztos. Szét lett bontva szükséges rész, ami után kiderült, hogy a vezérlés többi részéhez sem nyúltak hozzá! A fentiek miatt bizalmatlanná váltam és kértem nézzék meg az új turbót is az autóban! A diagnózis, a turbó elég tisztességesen hordja fel az olajat a motorba! Cserélni kellene, vagy felújítani, mert alaposan meg van kopva! A szerelő biztos benne, hogy a turbóban nem pár ezer kilométer van, hanem sokkal több! A kifizetett számlán új turbó van kiszámlázva. Ezután, átnézettem a szerelővel az autót, ami még számos szomorú hibát tárt fel! Azért szomorú, mert olyan dolgok voltak, ami már a pitiánerség netovábbja! Például, -7 fokra feltöltött fagyálló folyadék, nem ebbe a szervóba való olaj, megszigetelőszalagozott karter gáz cső, kitörték a olajnívó csövét a blokkból, a motortakaróról az emblémát letörték. elfelejtették visszaadni a vízvályút fedő rácsot, stb... Szóval az AUTÓ M3 KFT. által marketingelt szakértelem és elhivatottság nem nálam lett bemutatva, amit sajnálok, mert újra ki kell fizetnem ezeket a javításokat!

Vincze Károly, 2016. május 26. - csütörtök 18:28

Még egy apróság a Toyotákról. Leszeretném előre szögezni nem vagyok konkurencia de azért néhány dolgot illene a Toyotáról nyilvánosan is közölni. Tisztában vagyok vele,hogy legenda terjed a megbízhatóságukról de akinek volt már Toyotája az nagyon is tisztában kell,hogy legyen vele,hogy sok típusánál ez tényleg csak LEGENDA és sajnos ennek a legendának én is bedőltem és a mai napig szenvedő alanya vagyok. Kezdjük a Corollákkal. Általában itt az Angliában gyártottat forgalmazzák. ( 1600 -as ) Hibák: már egy-két hónaposan tiszta rozsda a féktárcsa. Félévesen a 40 kg-os feleségemtől kiszakad a sínjéből az " anyós ülés" Félévesen kiesik a rádiós cd - ( szervizben egy összehajtott papír zsebkendővel támasszák vissza.( fantasztikus megoldás ) a féktárcsák ( nem a betétek ) kb: 30-ezret bírnak majd CSERE ! Kuplung 101-ezer kilométernél megadta magát. Önindító 60-ezer ota kerreg és sokszor beragad. - Az autó a mai napig meg van. 8-éves és kb: 1.300.000 ft lett ennyi idő alatt ráköltve. A másik autóm egy csodálatos RAV 4 D Cat 177-lovas 2,2 disel gép. Na ez az az autó amiről nyugodtan ki lehet jelenteni,hogy " Már nem traktor de még nem AUTÓ !!! Le sem szabadott volna gyártani !!! Ez az a tipus amivel a Toyota alaposan becsapta a vásárlóit ! Kezdem a hibáival ! Mivel vadi újonnan vettem így rögtön az elején: A váltó az egyes fokozatot csak minden harmadikra veszi be. Egyesbe teszem de hármasba lép fel és induláskor természetesen hatalmas csattanással le is fullad. ( szervíz ,reklamálás - ahol közlik,hogy majd BEKOPIK - mert,hogy ez ILYEN ! - tenni semmit sem tudnak vele. 5500 km-nél berezonál az egész autó fékezéskor. Irány a szerviz ahol hosszas tanakodás majd telefonos tanácskozás után kicserélik az első féktárcsát. ( használt neki a rezonálás megszűnt - a szerviz közölte,hogy sajnos vetemedett volt a tárcsa - pedig ez eredeti Japán gyártmány !!!!!!!!! 11.000 km a szélvédő a garázsban álló és parkoló helyzetben fogta magát és végigrepedt egy éles hang kíséretében. ( szerviz : sajnos valószínű túl feszítetten lett berakva a gyárba de sajnos erre garancia nincs ! - 50-ezer kilóméternél zavaróan zörgő hang a motortér felől. Irány a szerelő ( az autó már elmúlt 5-éves ) sajnos ez kettős tömegű lendkerék amit együtt kell cserélni a kuplunggal. ( kb: 500 ezer forint ) Nem vállaltam az ára végett és jártam tovább vele. Jelenleg 100.000 km van benne az autó most már csörög-zörög a kuplung kőkemény és most már ( pont a mai nap voltam szervizben vele ) - közölték,hogy a váltó nyelestengely csapágyát is cserélni kellene. Természetesen a kettős tömegű lendkerékkel és a kuplung szettel együtt.! A mai nap kicserélték a vízpumpát mert sajnos 100-ezer kilométerre az is elfáradt és szépen csurgatta a vizet ( fagyálló ) még álló helyzetben is. ( 62-ezerért ) Vezethetőségi tulajdonságából a legbosszantóbb : akkora turbó luk van benne induláskor,hogy zöld lámpánál még az 50 kcm -es kismotor is állva hagyja. ..., ha már 3. ban van akkor már megy az autó de addig el is kell jutni. Az egyes-és a kettes között a váltásnál akadós néha reccsenős a váltó. Mind ez egy 10-milliós autónál. Reklamálni szinte sehol sem lehet. A Toyota az egy anonim ,megfoghatatlan és elérhetetlen cég ! Mind ezt azért írtam le,hogy így is lehet járni egy Toyotával - tehát nem mind arany ami fénylik. A Rav 4 2,2 D Cat-ot forgalomba se szabadott volna hozni. A fent felsorolt hibákból nagyon sok Rav 4-es tulajdonos ismerősöm járt hasonlóan. Jelenleg többed-magammal azt tervezzük,hogy bepereljük a Toyotát. Ezek a hibák gyárilag is ismertek kell,hogy legyenek - tehát ez előre megfontoltan a vásárlók megkárosítása. Valószínű nem így tervezte a Toyota - de hát ha már megalkotta ezt a szörnyeteg típust akkor el is kell adnia - és ez már becsapás ! - Na ennyit röviden az oly csodálatos TOYOTÁKRÓL !

Vincze Károly, 2016. május 26. - csütörtök 17:51

A Toyota Superbe egyáltalán nem tanácsos semmilyen autót vinni. Én egy hétköznapi olajcserét kértem és két Toyotát vittem be. Egy Rav4-et és egy Versót. Mindkettőbe csak utánatöltöttek egy kb: fél litert majd ráfogták,hogy kicserélték és fizettem-mehettem. Kiállva a szervízből megnéztem a nívó pálcát és korom fekete használt olajat mutatott. Reklamálásomra nagy nehezen a Rav4-ben kicserélték az olajat a Verzóban nem. Soha többet Toyota Super szervízt.

h.karoly, 2016. február 14. - vasárnap 10:26

Renault szakszervizben e.lampat cserélték. Ellenőrzés .2 óra × 12000 =2400 ért! Kiderült az első saroknal égő sem volt benne!Olajcserenel szűrőt nem cserélték a többit ne faggassuk.

Dodi, 2011. január 11. - kedd 20:48

Üdv! Én márkaszervízbe soha nem vinnék autót, még újat sem... Persze a garancia elvész így, és látva/hallva a sok hulladék új termékek megbízhatóságát, inkább fizet az ember egy vagyont a márkaszerviznek, ahol vagy megcsinálják a munkát (ha van jó ismerős), vagy csak kiszámlázzák a munkadíjat. Kényes egyensúly és egyben röhejes, hogy 2011-ben ezen kell vacilálni itt Magyarországon. Én is beszállok a listába: Porsche Szegedhez (VW,Skoda,Audi,Seat szerviz) soha ne vigyetek autót!!! 60ezer Ft volt 5 éve egy olajcsere egy kis 1,4-es Seathoz... Következő évben már addigra ismerős autószerelőhöz elvittem szintén olajcserére. Megnézte olajat, szűrőket: Szerinte ebben még nem volt cserélve de legalább 2 éves az olaj, az tuti. Elég keveset van használva, magától pedig nem kormolódott be és kocsonyásodott meg, nameg van némi tapasztalata ezekkel kapcsolatban. Tehát sokszor van úgy, hogy csak felszámlázzák a méregdrága munka-alkatrész díjakat, közben még csak meg se rendelték, nemhogy beszerelték. Undorító, hogy mi megy...

Krisztián, 2010. december 14. - kedd 20:34

Pezsgőbontás következik! Az autót hálistennek, sikerült eladnom! Végre vége a rémálomnak. Buktam egy vagon pénzt, de boldog vagyok hogy megszabadultam tőle.Jó tanács mindenkinek, sose vegyen ilyet.

Legjobb autó az ÚJ AUTÓ :), 2010. november 22. - hétfő 16:32

Nem akarok bele kotyogni de sok Japan autot pl Sachs kuplunggal szereltek össze , annó úgy 1992 ben . Magam bontottam ki több kocsiból, majd szintén SACHS ra cseréltük mivel az volt hozzá a gyári :) Nem akarom komoly szervizek raktárainak anyagbeszerzését kritizálni de nyugodjatok meg sok javító UNIX -BÁRDI LÁNG stb Pl Meteor , -ból építkezik fogalma sincs a megrendelőnek mit építettek be .Gyári alkatrészeket meg sem tudna a piac fizetni. UNIX alkatrész gyorsan Japanisch -lesz , mire a munkalapra és számlára kerül . Eleve ázsiából az alkatrész 2 hónap mira magyarba ér ha van EU raktáralkban max akkor 24-48 óra.. Köze nincs már a kocsinak a gyári alkatrészekhez. Csak figyeljétek meg mikor 3 x jönnek a beszállítók a szerviz udarán pakolják a nem echte japan alkatrészeket. Örül a szervíz ha anyagot kap egyáltalán, majd minél előbb összepakolják a verdát,mert a megrendelő már türelmetlen érthető módon.Nyugodjatok meg a japan ugyan olyan mint bármelyik autó , ugyan úgy tönkre megy . Kérdezzetek meg olyan embert aki több típust javít :)..vagy 35 éve :)

Krisztián, 2010. november 22. - hétfő 15:25

Üdv! Kedves Szaszi, jobb ha tudod, hogy nem komplett motorokat és váltókat szállít a toyota. Minden itt szerlődik, európában és afrikában. Ha veszel egy ugyanilyen corollát japánban és mondjuk itthon, rájönnél hogy semmi közük egymáshoz. Toyota szervizben mondták, hogy minden fő alkatrész európai gyártású, de a legszomorúbb, hogy komoly szerkezeti eltérések is vannak! Lásd esetemben az eu kuplungtárcsa kinézetre és működésre is teljesen más mint a japán. Ez nem lenne baj, ha ugyanolyan jó is lenne, de nem. Az eu-s egy szar, a japán meg tökéletes. Csakhát mi hogy éri meg a toyotának. Hálistennek végetért a szenvedés, mert sikerült eladnom az autót. Szenvedjen vele más. Egyébként ugyanúgy toyotát vettem, de egy 10évest és ez eredeti Japán!!

Szaszi, 2010. október 22. - péntek 18:15

Azért remélem,nem a konkurencia írta ezeket a cikkeket,mert én ettől független a Toyotánál maradok.Van tapasztalatom és bizalmam hozzá.


1 2 3

Kommentek

REMY.CREDIT, 2017. december 11.

XMAS HITEL IS MOST MÓDOSan alacsony áron 1% {REMY.CREDIT111@gmail.com}

Szüksége v...

Mit tehet a betegjogi képviselő?

Chris , 2017. december 11.

Ha szüksége van egy sürgős kölcsönre, hogy megoldja pénzügyi szükségleteit, €3000 és ...

Telefonok a szervizben

James Roland, 2017. december 10.

James Roland vagyok. Néhány hónappal ezelőtt a cégem nagy veszteséget szenvedett. A rossz hite...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés